اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارقان گنج2میلیاردتومانی دستگیر شدند



  5 قاچاقچی زیر خاکی که گنج میلیاردی را می‌فروختند در محاصره پلیس گرفتار شدند.

 به  گزارش  ایران ؛سرهنگ حسین‌ نیک‌فر رئیس پلیس لنگرود گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی وسیع و استفاده از شگردهای پلیسی پس از دو ماه تعقیب و مراقبت، سرانجام گروهی که قصد حمل و معامله اموال عتیقه را داشتند شناسایی کردند و در یک عملیات ویژه در محدوده انتهای کنار گذر ورودی «شلمان» از توابع شهرستان لنگرود دو خودروی سواری را که در حال معامله بودند توقیف و 5 قاچاقچی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروها 324 قطعه اشیای عتیقه، شامل 101 قطعه سکه فلزی کوچک، 50 مهر تسبیح ریز، 43 سرنیزه کوچک، 25 سرنیزه متوسط، 17 سنگ قیمتی رنگی، 16 حلقه دستبند فلزی، 15 سوزن فلزی و تعدادی اقلام دیگر به دست آوردند. فرمانده پلیس لنگرود، ارزش اولیه اشیای عتیقه را برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: مطابق نظریه کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای عتیقه متعلق به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح و مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی و اوایل اسلام بوده است.

 


ویدیو مرتبط :
سارقان مسلح بانک های مشهد دستگیر شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعضای باند سارقان زورگیری دستگیر شدند



 

اعضای باند سارقان زورگیری دستگیر شدند

 

اعضای باند سارقان زورگیری كه تحت عنوان مسافر با كرایه خودروهای عبوری و كشاندن آنان به محل های خلوت اقدام به زورگیری می كردند، دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در پی مراجعه فردی كتك خورده و مضروب به پاسگاه رزكان و اظهارات وی مبنی بر اینكه با سوار كردن یك زن جوان و دو مرد در خودرواش، توسط آنان مورد زورگیری قرار گرفته است، دستگیری این سه نفر در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: پس از بدست آوردن سرنخ تازه از هویت یكی از سارقان زورگیر به نام «عباس.ق» پاتوق و محل زندگی وی را در شهرك اندیشه مورد شناسایی قرار داده و دو تن از همدستان وی به نام های «پروانه.الف» ۲۰ ساله، معروف به سیتا و «عباس.الف» ۲۸ ساله معروف به عباس سیاه دستگیر شدند.

خیرخواهان افزود: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس آگاهی، عباس ۲۳ ساله در محل مخفیگاه خود در یكی از مغازه های مبل فروشی در شهریار مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

وی بیان كرد: متهم ردیف اول قصد خودكشی داشت كه با هوشیاری ماموران اقدامش نافرجام ماند و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

خیرخواهان تاكید كرد: در بازجویی های صورت گرفته از متهمان مشخص شد باند سارقان با طعمه قرار دادن یك زن و كرایه كردن خودروهای دربستی پس از كشاندن آنان به محل های خلوت اقدام به زورگیری می كردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهریار با بیان اینكه عباس تحت درمان قرارگرفته است گفت: متهمان دیگر با تشكیل پرونده و ارجاع به دستگاه قضایی، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی شهریار قرار گرفتند.

خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)