اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارقان خودرو را شناسایی کنید+عکس



پلیس آگاهی تصاویر سارقان خودرویی که در قالب خرید و فروش اقدام به سرقت و فروش خودروهای مسروقه می‌کنند را منتشر کرد.

سارقان خودرو را شناسایی کنید

 پلیس آگاهی تهران بزرگ در تعقیب دو سارقِ کلاهبرداری است که پس از سرقت خودرو، با انتشار اگهی فروش خودرو در روزنامه‌های کثیرالانتشار و با استفاده از اسناد مجعول و یا مسروقه اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با آغاز تحقیقات و شناسایی تعدادی از خودروهای مسروقه که با استفاده از اسناد مسروقه و یا مجعول فروخته شده بودند، تعدادی از مالکان اصلی و همچنین خریداران خودروها شناسایی و در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شدند.

در تحقیقات انجام شده از این افراد مشخص شد که فروشندگان خودروها از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه قصد فروش خودروهای خود را داشته‌اند که سارقان با آنها تماس گرفته و به شیوه و شگرد خاص اقدام به سرقت خودرو کرده‌اند.

 

خریداران خودروها نیز به قصد خرید خودرو به آگهی روزنامه های کثیرالانتشار مراجعه و با توجه به انتشار آگهی فروش با شرایط ویژه و یا قیمت مناسب، با شماره تماس آگهی تماس گرفته غافل از آنکه فروشنده خودرو سارقانی هستند که با استفاده از اسناد مسروقه و یا مجعول قصد فروش خودروهای مسروقه را دارند.

 

متهمان پرونده پس از شناسایی مالکان خودرو از طریق آگهی روزنامه‌ها و تماس با این افراد ابتدا در یک قرار ملاقات اقدام به بازدید خودرو کرده و در صورتیکه فروشنده، اسناد و مدارک شناسایی و همچنین کلید یدک خودرو را همراه داشته باشد، در یک لحظه و با استفاده از غفلت وی اقدام به سرقت کلید یدک خودرو کرده‌اند.

 

متهمان پس از سرقت کلید یدک و جدا شدن از فروشنده خودرو، به تعقیب خودرو پرداخته و پس از پیاده شدن صاحب خودرو از ماشین، خودرو را سرقت و به سرعت متواری شده‌اند.

 

متهمان پرونده پس از سرقت خودرو بلافاصله اقدام به دادن آگهی فروش خودرو در روزنامه‌های کثیرالانتشار و با شرایط ویژه و قیمت مناسب انجام داده، اقدام به فروش خودرو به مالباختگان کرده‌اند.

 

یکی از مالباختگان در خصوص نحوه خرید خودرو مسروقه، به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی نیازمندی یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار قصد خرید یک دستگاه خودرو سواری داشتم که متوجه آگهی فروش یک دستگاه خودرو سواری با قیمت مناسب و شرایط نقد و اقساط و با سند اول شدم.

 

پس از تماس با شماره آگهی و بازدید خودرو و توافق بر سر قیمت، قسمتی از پول خرید خودرو را پرداخت و آنرا تحویل گرفتم و با فروشنده خودرو قرار گذاشتم تا مابقی پول خودرو را نیز در زمان تنظیم سند و تعویض پلاک پرداخت کنم اما پس از آن دیگر شماره مذکور پاسخگوی تماس های من نبود.

سارقان خودرو را شناسایی کنید

 

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی تعدادی از شعبات بانکی سطح شهر تهران که متهمان در آنها اقدام به نقد کردن چک‌های متعلق به خریداران کرده بودند به بررسی تصاویر دور بین های مداربسته بانکی پرداخته و با شناسایی تصاویر متهمان، هر دو گروه شکات پرونده موفق به شناسایی متهمان شدند.

سارقان خودرو را شناسایی کنید

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و شناسایی هر دو متهم از سوی شکات پرونده، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 5 تهران صادر شده است؛ لذا از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی هویت متهمان شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و دیگر اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص متهمان تحت تعقیب را از طریق شماره تماس های 63957760 و 63957761 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند نیز دعوت می شود تا جهت طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
سرقت از فروشگاه در 60 ثانیه و تقاضای پلیس برای شناسایی سارقان از مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این سارقان را شناسایی کیند +عکس



اخبار حوادث - این سارقان را شناسایی کیند +عکس

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی خبر داد که جیب مسافران مترو و BRT را می‌زدند.

 در پی افزایش وقوعات جیب بری در ایستگاه های مترو و اتوبوس های BRT سطح شهر تهران بویژه در مسیر تهرانپارس – انقلاب و بالعکس ، طرح شناسایی و دستگیری سارقین جیب بر از سوی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام و شش نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار ، شناسایی و در حین ارتکاب سرقت دستگیر شدند.

 

اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 
با شناسایی مناطق عمده سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس‌های BRT شهر تهران، چند تیم از کارآگاهان اداره هفدهم با مراقبت‌های نامحسوس خود موفق به شناسایی چهار نفر مجرم سابقه‌دار به اسامی مجتبی ( 24 ساله ) و مرتضی ( 20 ساله و برادر مجتبی ) ، مجید ( 32 ساله ) و بابک ( 29 ساله ) در ایستگاه اتوبوس میدان امام حسین (ع) شدند.

 

اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 
کارآگاهان این چهار نفر را پس از شناسایی ، تحت مراقبت‌های پلیسی قرار داده تا نهایتا دقیقا در زمان ارتکاب جیب‌بری همگی آنها را دستگیر کردند؛ یکی از متهمان ( مجید ) که سلاح سرد بهمراه خود داشت ، قصد داشت تا با استفاده از سلاح سرد و اقدام به خودزنی زمینه‌ی فرار خود و همدستان خود را فراهم کند که موفق به این کار نشده و نهایتا هر چهار متهم به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل و در همان بازرسی اولیه ، تعدادی گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی و وجوه نقد مسروقه از آنها کشف شد.

اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 
متهمان در تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره جیب بری اعتراف و عنوان داشتند که سرقت ها را در قالب گروهی چهارنفره انجام می دهند؛ مجید ( یکی از متهمان ) که آثار متعدد جراحت بر روی سرش کاملا مشخص بود، در خصوص علت حمل سلاح سرد به کارآگاهان گفت: زمانیکه یکی از مسافران متوجه سرقت می شد با سلاح سرد او را تهدید می کردم و یا در صورت شلوغ شدن محل، اقدام به خودزنی از ناحیه سر می کردم تا ضمن ایجاد ترس و وحشت در میان مسافران بتوانیم از محل متواری شویم.

اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 
متهمان در مورد زمان و محل سرقت های خود نیز عنوان کردند: "بیشتر سرقت های خود را در ساعت هایی انجام می دادیم که مردم قصد رفتن و یا بازگشت از محل های کار خودشان را داشتند؛ در خصوص محل سرقت ها نیز فرقی نداشت که محل سرقت داخل و یا خارج اتوبوس باشد و یا داخل ایستگاه ؛ فقط کافی بود که محل سرقت کمی شلوغ باشد."

متهمان در ادامه اعترافات خود با بیان این مطلب که گروه دیگری از سارقان جیب بر در محدوده ایستگاه های اتوبوس BRT اقدام به جیب بری کرده و در زمینه سرقت با یکدیگر رقابت دارند، اقدام به معرفی دو سارق جیب بری به نام های حامد و محمد کردند که بلافاصله محل تردد آنها در محدوده ایستگاه اتوبوس میدان فردوسی شناسایی و این سارق جیب بر نیز دستگیر و در بازرسی از آنها نیز یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 
حامد ( 27 ساله ) و محمد ( 32 ساله ) پس از انتقال به اداره دهم و مواجهه حضوری با چهار متهم دستگیر شده و اطلاع از اعترافات آنها ، صراحتا به سرقت های مشابه و استفاده از سلاح سرد جهت متواری شدن از محل های سرقت ( از طریق تهدید و یا خودزنی ) اعتراف کردند.

با آغاز تحقیقات از متهمان ، پرونده های وقوع جیب بری در سطح ایستگاه های اتوبوس و BRT شهر تهران شناسایی و تعدادی از مالباختگان با مراجعه به اداره هفدهم اقدام به شناسایی متهمان کردند؛ همزمان، متهمان نیز با اعتراف به سرقت های متعدد روزانه و فعالیت در طول یک سال گذشته عنوان کردند که به صورت میانگین هرکدام از اعضای گروه ماهیانه مبلغی بالغ بر دو میلیون را از طریق سرقت به شیوه جیب بری بدست می آورند که با توجه به اعتیاد شدید هر شش متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و کراک ، عمده وجه نقد بدست آمده از سرقت ها را صرف تهیه موادمخدر مصرفی خود کرده اند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند - معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر اعلام کرد: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت های متعدد در ایستگاه های اتوبوس، مترو و حتی اماکن زیارتی شهر تهران و شناسایی تعدادی از مالباختگان و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر شش متهم از سوی شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت گوشی‌های تلفن همراه ، مدارک شناسایی و وجوه نقد قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

اخبار حوادث - ایسنا