اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارا دانشجو، دختر وزیر سابق علوم چگونه بورس گرفت؟



دختر وزیر سابق علوم چگونه بورس گرفت؟

خانواده "دانشجو" در عرصه آموزش عالی ایران همچنان خبرسازند. پس از کنار رفتن کامران دانشجو از وزارت علوم، این روزها زمزمه برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد مطرح است. در این بین شایعات نیز پیرامون بورس شدن سارا دانشجو دختر کامران دانشجو از طریق غیر معمول به گوش می رسد.

به گزارش فرارو، چند روز پیش خبرگزاری ایرنا گفت و گویی را منتشر کرد که در آن معاون امور بورس سازمان دانشجویان اعلام کرده بود که روند اعطای بورس داخل كشور مقطع دكتری به «سارا دانشجو» فرزند وزیر سابق علوم همانند دیگر پرونده های تقاضای بورس طی شده است.

 

سارا دانشجو,عکس سارا دانشجو

 

این سخنان واکنشی به زمزمه هایی بود که در محافل دانشگاه تربیت مدرس به گوش می رسید.

شنیده های تائید نشده حاکی است که سارا دانشجو بدون طی کردن روند معمول موفق به دریافت بورس از این دانشگاه شده است.

گفته می شود وی بدون انجام مصاحبه علمی بورس این دانشگاه را دریافت کرده است.

 امرز سندی به دست خبرنگار فرارو رسیده است که براساس آن دانشگاه تربیت مدرس در روزهای پایانی حضور کامران دانشجو در وزارت علوم طی نامه ای از این وزارتخانه درخواست کرده است که با بورس سارا دانشجو موافقت شود.

 

سارا دانشجو,عکس سارا دانشجو

 

این درخواست تاریخ 14 مرداد ماه سال جاری را دارد در همین راستا محمود ملاباشی معاون آموزشی وزیر علوم در مدت کوتاه شش روزه (20مرداد) با درخواست دانشگاه تربیت مدرس موافقت کرده است.
 
سارا دانشجو دختر 27 ساله کامران دانشجو، دانشجوی مقطع دکتری در رشته نانوبیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس است.

فرارو

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنان منتشرنشده دکتر سارا شریعتی درباره علوم اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفیقی: به تغییر فرهاد دانشجو رای مثبت دادم/ به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شوم



دانشگاه تهران,دانشگاه آزاد

سرپرست وزارت علوم:
تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده است/بحث تغییر رییس دانشگاه تهران مطرح نیست

سرپرست وزارت علوم درخصوص برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، گفت: تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده، بلکه با نظر اعضای هیات امنای دانشگاه انجام شده است، البته رای ما به تغییر مثبت بوده است.

به گزارش ایسنا، جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر دولت در زمینه تغییر رییس دانشگاه چه بوده است، اظهارکرد: در دولت در این باره بحثی نشده است.

وی همچنین درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این باره رییس دانشگاه آزاد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و به هیات امنا پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: تا این لحظه که صحبت می‌کنیم بنا به معرفی بنده است اما به هر ترتیب تصمیم نهایی با رییس‌جمهور خواهد بود و زمانی آقای رییس‌جمهور از نیویورک بازگردند در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، گفت: من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام که تغییرات موکول به این است که ضرورت‌ و نیازی پیش بیاید و هر وقت ضرورت ایجاب کند، تغییرات انجام خواهد شد.

وی در این باره اظهارکرد: عمده هدف ما در مدیریت دانشگاه‌ها، کارآمدی، تسلط به حوزه مسئولیت و پاسخگویی به مطالبات دانشگاه‌ها و وجود مشخصه‌هایی چون اعتدال در مدیریت مبتنی بر اخلاق و عقلانیت است.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره تغییر در ریاست دانشگاه تهران، گفت: فعلا بحثی در این باره مطرح نیست.

وی در خصوص استقلال مالی دانشگاه‌ها و انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اعضای هیات علمی، گفت: خوشبختانه قانون برنامه چهارم در این باره در ماده 20 برنامه پنجم تکرار شده و به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها در امور مالی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی باید با مصوبات هیات امنای دانشگاه اداره شوند و قوانین و مقررات مستثنی هستند. این موضوع قانون است و ما حتما در جهت عملیاتی شدن آن گام برمی‌داریم./ایسنا