اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت یک ورزشگاه جدید برای تهرانی ها


مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به طرح ارائه شده برای ساخت ورزشگاهی جدید در استان تهران گفت: همچنان پیگیر این طرح هستیم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

علی ترکاشوند اظهارداشت: مسکوت ماندن طرح ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران به منزله منتفی شدن آن نیست چون همچنان پیگیر جوانب مختلف افتتاح یک دهکده ورزشی خارج از شهر تهران هستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‎ایم.

وی ادامه داد: به هر حال با توجه به قدمت چند ساله ورزشگاه آزادی و نیاز استان تهران، باید دهکده‎ ورزشی جدیدی بسازیم که بتواند نیازهای همه یا حداکثر رشته‌ها را پاسخگو باشد. به طور حتم این ورزشگاه جدید خارج از شهر تهران است اما اینکه در چه مساحتی، با چه ویژگی‌هایی و امکاناتی ساخته شود، مواردی است که بررسی‎ها روی آن ادامه داد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به اینکه گفته شده بود ورزشگاه جدید استان تهران در حد و اندازه‎های ورزشگاه آزادی ساخته می‎شود، گفت: تلاش‌مان این است اما هنوز ظرفیت نهایی ورزشگاه جدید و اینکه با چه عنوانی ساخته شود، مشخص نیست. در هر صورت پس از طی شدن مراحل لازم، مرحله ساخت ورزشگاه فرا می‌رسد که احتمالا سال آینده خواهد بود.

ترکاشوند در مورد پروژه‌های مهم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد که استادیوم 15 هزار نفری قزوین و سالن 6 هزار نفری اصفهان از پروژه‌های مهمی هستند که به مرحله افتتاح رسیده‌اند. این دو سالن در اولین فرصت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی هم به مرحله نهایی بازسازی رسیده است، خاطرنشان کرد: با ساخته شدن چهار رختکن جدید این سالن از هر نظر آمادگی لازم برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته والیبال را به دست آورده است. فقط مرحله نصب کفپوش ویژه والیبال باقی مانده است که توسط فدراسیون این رشته ورزشی نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد میزان اعتبارات صرف شده برای بازسازی سالن 12 هزار نفری آزادی گفت: پیش از این و در زمان علی سعیدلو - رئیس وقت سازمان تربیت بدنی - 15 میلیارد تومان برای بازسازی بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی آزادی تخصیص داده شد. از این میزان 2 میلیارد ریال صرف بازسازی سالن 12 هزار نفری شده است.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
مراحل ساخت ورزشگاه فولاد‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقا تهرانی: یک هفته مرغ نخوریم آسمان به زمین نمی آید/ مراقب باشیم انگورهایی که کشت می شود برای ساخت شراب نباشد



یك هفته مرغ نخوریم زمین به آسمان نمی آید»، «برای مبارزه با بدحجابی اجازه نداریم روی كسی دست بلند كنیم».

اینها بخشی از سخنان مرتضی آقاتهرانی است كه طی گفت‌وگویی درباره مسائل مختلفی از جمله گرانی‌ها، نحوه حضور اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات آینده، عدم تشكیل فراكسیون واحد اصولگرایان و مبارزه با بدحجابی اظهار نظر كرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در تحلیل خود از انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، به مشاركت مردم در انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و گفت: با اینكه در این انتخابات برخی ورودشان را به صحنه سیاست تحریم كرده بودند اما بحمدالله حضور مردم بسیار خوب و پرشور بود. این در برابر خارجی‌ها، مانور حضور مردم و واقعیت دموكراسی در ایران است كه مردم به شكل جمعیت میلیونی در انتخابات حاضر می‌شوند و ما مسئولین باید حواس‌مان باشد كه قدر این فرصت‌ها را كه مردم برای ما ایجاد می‌كنند بدانیم و از آن حسن استفاده را داشته باشیم.

 

وی اضافه كرد: به نظر می‌رسد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری هم همین‌طور پرشور باشد و مردم به صورت فعال وارد صحنه شوند چرا كه سرنوشت ملت ما به حضور مسئولین خوب گره خورده است و اگر افراد بی‌كفایت وارد شوند كشور آسیب می‌بیند؛ لذا مردم باید از میان گزینه‌های موجود بهترین و اصلح را پیدا كنند.

 

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های زودهنگام برای انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: به نظر من اشتغال به كار انتخاباتی و تبلیغاتی از یك سال زودتر پسندیده نیست. ورود به صحنه سیاست‌، خواه مجلس و خواه دولت، برای فرد مسئولیت می‌آورد و افراد باید در این رابطه پاسخگو باشند. این موضوع چیزی نیست كه از یكدیگر بقاپند و یا همدیگر را خراب كنند چرا كه اخلاق اسلامی اجازه این كار را نمی‌دهد. ما باید به دنبال وظیفه باشیم و از بین كسانی كه صلاحیت و ویژگی‌های مصرح در قانون اساسی را دارند اصلح را انتخاب كنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

آقاتهرانی درباره كاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: كاندیداها باید به آنچه امام (ره) در این مسیر توصیه می‌كردند و امروز در صحبت‌های مقام معظم رهبری تجلی پیدا می‌كند، توجه كنند و ببینند آیا صلاحیت، توان و قدرت اداره كشور را دارند یا خیر و گذشته از علم و تخصص، آیا تعهد اداره كشوری كه برآیند شهدای فراوانی است را دارند؟ آیا عرضه این را دارند كه این امانت را به دوش بكشند. این وظیفه مهمی برای كسانی است كه می‌خواهند كاندیدا شوند.

 

كسانی كه از دو سال قبل می گویند فلان كاندیدا بهترین است، وظیفه گرا نیستند

وی با تاكید بر لزوم انتخاب بهترین گزینه از بین كسانی كه دارای مراتبی از تخصص، تعقل، تعهد، تقوا و ولایت‌مداری هستند، گفت: ما باید ویژگی‌های افراد را مورد بررسی قرار دهیم و فرد شایسته را حمایت كنیم. اینكه برخی دو سال مانده به انتخابات می‌گویند X از همه بهتر است، مگر می‌دانند قرار است چه كسانی وارد صحنه انتخابات شوند؟ اینها حزب‌بازی، وابستگی به گروه و شخص‌پرستی است. من از همین جا درباره برخی افراد تردید می‌كنم كه وظیفه‌گرا نیستند، بلكه شخص‌گرا و فردگرا هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: ما باید ببینیم چه كسانی در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌كنند و صلاحیت چه كسانی توسط شورای نگهبان احراز می‌شود، آنگاه از بین افرادی كه شرایط ورود به صحنه را دارند انتخاب می‌كنیم و آنها را به مردم نیز معرفی خواهیم كرد كه این به روند انتخابات در كشور كمك خواهد كرد.

وی اضافه كرد: اقتضای خردمندی این است كه رقابت‌ها انسانی، اسلامی و سالم باشد و هر كس توانایی ورود به عرصه انتخابات را دارد برای خدمت حاضر شود. به گفته امام صادق (ع)، اگر كسی صلاحیت جایگاهی را نداشته باشد و به آن جایگاه ورود پیدا كند مورد لعن خداست؛ بنابراین اگر كسی نمی‌تواند این مسئولیت را بپذیرد و این كار در توانش نیست یا علم، تجربه و تعهد لازم را ندارد كلاه خود را قاضی كند و وارد این عرصه نشود.

 

انتخابات مجلس در صورت رقابت نكردن اصولگرایان، لطفی نداشت

آقاتهرانی درباره اختلاف‌نظرها در جریان اصولگرا در انتخابات مجلس نهم و نحوه حضور اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اختلاف و رقابتی كه پیش آمد را رقابت خوبی می‌دانم. برخی دوستان ما را می‌ترساند كه اگر رقابتی بین اصولگراها اتفاق بیفتد زمین به آسمان می‌رود اما هیچ اتفاقی نیفتاد و به نظر می‌رسد حتی اگر بین اصولگرایان رقابت نمی‌شد انتخابات هم لطفی نداشت. هر دو جریان كاندیداهای خود را معرفی كردند و مردم از بین این افراد انتخاب كردند. به هر حال باید به مردم حق انتخاب داد. درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هم ممكن است برخی گروه‌ها ورود خود را به انتخابات تحریم كنند در این صورت ما چه راهكاری داریم؟ بگذارید اصولگراها با هم رقابت كنند.

دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: یك زمانی در این كشور كمونیست‌ها رقابت می‌كردند، وقتی دیگر التقاطی‌ها آمدند و این‌ها آرام آرام كنار رفتند تا تسویه صورت گرفت و مردم بین افراد انتخاب كردند. باید اجازه ورود به افراد مختلف را به انتخابات داد. شورای نگهبان كسانی كه صلاحیت حداقلی ندارند را رد می‌كند و مردم بین گزینه‌های موجود انتخاب خواهند كرد.

این نماینده اصولگرای مجلس، رقابت اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم را شایسته و خوب توصیف كرد و افزود:‌ البته من نمی‌خواهم برخی تخریب‌ها،‌ زخمی كردن‌ها، لجن‌مال‌ كردن‌ها،‌ دروغ‌ها و تهمت‌ها را بپذیرم. خوب است هر كس خودش را خوب به مردم معرفی كند. رقابت بسیار خوب است به شرطی كه سالم، اسلامی و اخلاقی باشد. البته این رقابت به معنای رو در روی هم ایستادن نیست. در این شرایط كسی به كسی توهین نمی‌كند و افراد یكدیگر را تخریب نمی‌كنند،‌ بلكه شایستگی‌هایشان را می‌گویند تا معرفی شوند.

 

رییس جمهور رقبایش را به كار بگیرد

وی با بیان اینكه رقبای انتخاباتی باید رفاقت را جای رقابت بنشانند، تصریح كرد: دوستی من با كسانی كه در انتخابات مجلس با آنها رقابت داشتم پابرجاست. من فكر می‌كنم در انتخابات ریاست‌جمهوری هم با توجه به اینكه یك نفر نهایتا انتخاب می‌شود خوب است كه رییس‌جمهور بقیه كاندیداها را به كار بگیرد.

هر شهروندی حق ورود به انتخابات را دارد

آقاتهرانی در ادامه درباره شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با بیان اینكه هر شهروندی حق ورود به انتخابات را دارد، گفت: اگر اصلاح‌طلبان صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تایید شود،‌ می‌توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند. به هر حال شورا اصولی را مدنظر قرار می‌دهد و اگر آنها را تایید كرد می‌توانند در گردونه انتخاب مردم قرار گیرند.

 

شورای نگهبان فصل‌الخطاب است، به آن ملتزم باشیم

دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینكه گاهی شورای نگهبان صلاحیت برخی افراد را رد و پس از بررسی مجددا تایید می‌كند، افزود: گاهی هم ممكن است شورا فردی را تایید كند و بعد با توجه به مدارك رسیده،‌ در این موضوع تردید شود. به هر حال شورای نگهبان نهادی محترم و قانونی است و نباید با تایید یا ردصلاحیت افراد در شورا مخالفت نشان داد. همه باید به نتیجه ملتزم باشیم و آن را بپذیریم چرا كه شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و حرف آخر را خواهد زد.

 

كسی به صرف اصلاح‌طلب بودن رد صلاحیت نمی شود

وی با تاكید بر اینكه شورای نگهبان شرایط ورود همه افراد از جمله اصلاح‌طلبان را خواهد سنجید، گفت: این‌طور نیست كه چون فردی اصلاح‌طلب است رد شود و چون كسی دیگر اصولگراست تایید شود،‌ بلكه پارامترهای قانونی مدنظر قرا می‌گیرد و اگر این صلاحیت احراز شد مردم در این باره رای می‌دهند. اصلاح‌طلبان هم منتظر نظریات من برای ورود به انتخابات نیستند اما اگر واقعا درست عمل كنند و عملكرد آنها به گونه‌ای باشد كه نظام و مردم آن را بپسندند، حضورشان در عرصه رقابت‌ها اشكالی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی لزوم التزام به نظر شورای نگهبان را مورد اشاره قرار داد و افزود: من نمی‌توانم برای شورای نگهبان وظیفه تعیین كنم كه چه كسانی تایید می‌شوند یا نمی‌شوند. شرایط قبولی و روش قانونی شورای نگهبان مشخص است و اختیارات شورای نگهبان نیز در قانون تبیین شده است. التزام به این شورا به عنوان نهادی كه مورد اعتماد مردم و مقام ولایت قرار دارد ضروری است البته زمان حضرت امام(ره) نیز برخی روی شورای نگهبان اما و اگر می‌آورند اما ایشان گفتند كه شورا فصل‌الخطاب است مثل مجلس كه معتبر است و قوانینی وضع می‌كند. ممكن است كسی قانونی را نپسندد آیا باید بگوید كه مجلس را قبول ندارد.

 

فراكسیون رهروان ولایت در بین اصولگرایان شقاق ایجاد كرد

این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس نهم درباره عدم تشكیل فراكسیون واحد اصولگرایان در این دوره خاطر نشان كرد: من جزء افرادی نبودم كه در این باره شقاق ایجاد كردم. باید این موضوع را از كسانی بپرسید كه فراكسیون رهروان ولایت را به راه انداختند. ممكن است من چیزی بگویم و بغضی در این باره ایجاد شود.

 

تفاوت بین دو فراكسیون اصولگرایان و رهروان ولایت بسیار است

آقاتهرانی با بیان اینكه تفاوت بین دو فراكسیون اصولگرایان و رهروان ولایت بسیار است، گفت: ما پیش از ورود به مجلس با یكدیگر رقابت داشتیم. آن زمان حضرت آقا بحث رقابت را مطرح می‌كردند اما آنها موضوع وحدت را مدنظر قرار داده بودند. بعد از تشكیل مجلس كه رهبری بر لزوم اتحاد در مجلس تاكید كردند، اینها رقابت را آغاز كردند. از آنها بپرسید چرا این كار را كردند و معنای ولایت‌مداری چیست؟

 

در انتخابات هیات رییسه كمیسیون‌ها شاهد مسابقه اصولگرایان بودیم

وی درباره تاثیر برخی اختلاف‌نظرها در میان اصولگرایان در تصمیم‌گیری‌های كلان مجلس تصریح كرد: بیشتر تاثیر وجود دو فراكسیون این است كه گاهی برای مسئولیت‌ها و برخی انتخاب‌‌ها در مجلس این گروه‌ها فعال می‌شوند، البته در انتخاب هیات رییسه كمیسیون‌ها نیز مسابقه‌ای را شاهد بودیم. به هر حال این رقابت وجود دارد و نمی‌توان آن را تغییر داد.

در جلسه غیرعلنی مجلس، دغدغه وزرا و نمایندگان برای یافتن راه حل مشهود بود

دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی به ایجاد وحدت‌نظر در پی اعمال تحریم‌ها و همچنین به وجود آمدن گرانی در كشور اشاره كرد و افزود: اخیرا فشار تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی كه باعث ناراحتی مردم شده، وحدتی را بین دولت و مجلس ایجاد كرده است. چندی پیش مجلس برای واكاوی این موضوع از وزرا دعوت كرد كه جلسه غیرعلنی بود و به نظر من اگر علنی بود بسیار خوب بود چرا كه دغدغه و درد وزرا و نمایندگان در پیدا كردن راه‌حل به طور جدی مشهود بود.

 

اگر در زمینه اقتصادی مشكلی ایجاد شود، خدای ناكرده اصل نظام به مخاطره می‌افتد

آقاتهرانی با اشاره به جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس برای بررسی گرانی‌ها خاطر نشان كرد: این جلسه به این شكل نبود كه طرفین بخواهند یقه هم را بگیرند یا سر لج و هواهای نفسانی حرف بزنند، بلكه همه به فكر مردم بودند و بررسی اینكه كجا اشتباه كردند و اینكه چگونه باید در برابر حمله اقتصادی دشمن عمل شود؛ چرا كه به هر حال در این مسیر اگر اتفاقی بیفتد همه دچار مشكل خواهیم شد و خدای ناكرده اصل نظام به مخاطره می‌افتد.

راه مقابله با مشكلات اقتصادی مقاومت است، علامت منفی دادن دشمن را جری می كند

وی با اشاره به علل ایجاد گرانی و بروز برخی مشكلات اقتصادی در كشور، گفت: مسئولین باید كنار هم بنشینند و پارامترها را در نظر بگیرند، البته تحریم‌ها در این مسیر بی‌اثر نیست اما این موضوع به مدیریت‌ها، برخورد وزرا،‌ برنامه‌های دولت و حتی به بودجه بستگی دارد. همه اینها موثر هستند اما هیچ كدام علت تام نیستند. نكته‌ای كه در این میان از همه مهم‌تر است، نقش مردم است. گاهی به تلاطم افتادن مردم حالت روانی ایجاد می‌كند، در این صورت دشمن احمق ما خیال می‌كند كه این حالت روانی پاسخ مثبت به اوست اما راهش علامت منفی دادن نیست، این كار دشمن را جری می‌كند. تنها راه، مقاومت، ایستادگی، پایداری و پایمردی است.

 

یك هفته مرغ نخوریم زمین به آسمان نمی آید

نماینده مردم تهران در مجلس به گرانی مرغ اشاره كرد و گفت: من معتقدم نباید فرار روانی كنیم. اگر الان به هر دلیل تحریم پیش آمده، یا با بی‌تدبیری یا اشتباه دولت و مجلس، مرغ در بازار نیست،‌ ملت به دشمن علامت منفی نشان ندهند. اگر یك هفته مرغ نخوریم زمین به آسمان نمی‌آید. غذای اصلی ما هم نان یا برنج است و می‌توانیم غذای دیگری بخوریم تا موضوع حل شود و حل هم خواهد شد.

 

آقاتهرانی ادامه داد: ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری یا عدم ورود به عرصه نیز نوعی علامت دادن است. شاید ندانید كه انتخابات مجلس چه تاثیری بر غربی‌ها داشت. آن‌ها فهمیدند بسیاری از علامت‌هایی كه تصور می‌كردند غلط است و نهایتا خودشان بالاخره به حضور مردم اقرار كردند. وقتی علامت منفی هم نبود آنها نتوانستند روی این موضوع برنامه‌ریزی كنند.

وی اضافه كرد:‌ در مورد مشكلات اقتصادی هم مردم می‌توانند به خوبی تدبیر كنند. در زمان جنگ صف‌های طویل برای دریافت نفت تشكیل می‌شد و گاهی كسانی برای افرادی كه نمی‌توانستند در صف بایستند نفت می‌گرفتند و دشمن دید كه نمی‌تواند با اینها مبارزه كند،‌ اما سوریه كه مشكل پیدا كرده، مشكلش از یك حمله روانی بود. در عراق هم وقتی آمریكا می‌خواست وارد شود اول حملات تبلیغاتی را آغاز كرد لذا مردم نقش خود را دست‌كم نگیرند و بدانند كه راهش بی‌اعتنایی است.

 

شیوه دشمن شیوه درندگان است، هرچه فرار كنیم جری‌تر می شود

آقاتهرانی با بیان اینكه اقتصاد كشور باید در شرایط فعلی مقاومتی عمل كند، تصریح كرد: ممكن است تاكنون تدبیر درستی در این باره نداشته‌ایم اما حالا باید تجدیدنظر كرد و از نو بهترین روش را پیاده كرد. البته اگر همین الان هم برای اقتصاد كاری كنیم چند ماه دیگر نتیجه خواهد داد و اینطور نیست كه فردا پاسخ اقدامات‌مان دریافت كنیم. مثلا در مورد مرغ كه دچار مشكل شدیم هفت، هشت ماه پیش باید تدبیر می‌شد. مردم هم كه همیشه یاور انقلاب بوده‌‌اند و خوب عمل كرده‌‌اند باید این موضوع را درك كنند و بدانند كه در هیچ موقعیتی نباید به دشمن علامت منفی نشان دهند، چرا كه شیوه دشمن، شیوه درندگان است و ما هر چه فرار كنیم خطر جدی‌تر می‌شود لذا پایداری در این زمینه نقطه‌ی مثبت نظام است.

 

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا، درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی توسط پلیس ناجا، گفت: ضوابط قانونی طرح عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شده و در وزارت كشور هم كارهای زیادی در این باره صورت گرفته است. اینگونه نیست كه هر كس بی‌حجاب و بدحجاب ظاهر بشود الزاما می‌خواهد محیط را خراب كند یا برعكس، الزاما فرد خوبی است. نمی‌توان خط مشخصی كشید.

 

پسندیده است كه برای حجاب التزام عملی ایجاد كنیم

وی بخشی از اقدامات در زمینه مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی را فرهنگی عنوان و اظهار كرد: ما باید فرهنگ جامعه را رشد دهیم تا به جایی برسیم كه حجاب كاملا پذیرفته باشد. اسلام برترین ادیان است و اگر كسی مسلمان است با توجه به صریح آیات قرآن،‌ تردید نخواهد داشت كه حجاب لازم است و حد و حدود آن نیز روشن. همچنین پسندیده است كه ما این التزام عملی را ایجاد كنیم چرا كه احكام اسلامی خصوصا احكام اجتماعی برای یك نفر نیست.

 

آقاتهرانی با اشاره به حرمت شراب‌خواری در اسلام خاطر نشان كرد: به همین منظور در كشور باید دقت شود كه انگورهایی كه كشت می‌شود برای این مصرف نباشد. اینها تمهیداتی است كه دولت باید مدنظر قرار دهد اما اگر علیرغم انجام این كار چند نفری وسط شهر به صورت علنی مشروب خوردند همان اسلامی كه گفته كار فرهنگی و پیشگیرانه كنید، می‌گوید اینها باید 100 ضربه شلاق بخورند چرا كه قانون الهی را به هم زده و باید پاسخگو باشند. در اینجا نه می‌توان گفت شلاق نزنید، نه می‌توان گفت كار فرهنگی صورت نگیرد.

 

برای مبارزه با بدحجابی اجازه نداریم روی كسی دست بلند كنیم

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه كرد: در مورد حجاب نیز برخی اوقات افرادی به این موضوع احترام نمی‌گذارند. باید با آنها برخورد شود؛ البته برخوردی مناسب همان‌گونه كه اسلام گفته است. نهی از منكر در اسلام مراتب دارد،‌ اول این است كه فرد در قلبش از معصیت خدا نفرت داشته باشد، دوم تذكر لسانی و سوم در صورت بی‌اعتنایی، برخورد باید صورت گیرد، اگرچه برخی فقط معتقد به برخورد فیزیكی هستند اما مسلما ما اجازه نداریم روی افراد دست بلند كنیم. اینجا نیروی انتظامی مسئول است.

 

وزارت اطلاعات با بدحجابی‌های سازمان یافته برخورد كند

وی با بیان اینكه برخی بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها در جامعه سازمان یافته است، گفت: برخی مانكن هستند و با اشكال خاصی در جامعه حاضر می‌شوند تا جو را بشكنند. شاید اینها پول می‌گیرند كه این كار را انجام دهند. در مورد چنین افرادی وزارت اطلاعات باید برخورد كند. شاید دشمن بیرونی از سادگی آنها سوء استفاده می‌كند.

 

دولت نان‌خورهای خود را كنترل كند

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس یكی از راهكارهای مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی را، مبارزه با این امر در ادارات و سازمان‌های دولتی دانست و گفت: دولت می‌تواند كسانی كه در مجموعه دولت كار می‌كنند و نان‌خورهای خود را كنترل كند. گاهی شاهد هستیم كه افراد در بانك‌ها با آرایش آنچنانی مشغول انجام كار هستند، چرا دولت ضابطه‌ای برای نحوه حضور خانم‌ها در محل كارشان ندارد. دولت می‌تواند نوع لباس این افراد را مشخص كند یا بگوید كه برای كار در آن سازمان موظف به پوشیدن چادر هستند.

 

آقاتهرانی ادامه داد: فضای كشور نباید به نحوی باشد كه اگر كسی از خارج از كشور به ایران می‌آید احساس كند اینجا فرق زیادی با سوریه و پاكستان ندارد. اگر حجاب جزء احكام اسلامی است راهكار پیشگیری از بی‌حجابی و بدحجابی نیز مشخص است و 30 سال است در این باره كار شده است اما اینها باید عملیاتی و توسط دولت به اجرا گذاشته شود. بخشی از این كار نیز به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. من نمی‌گویم این كار به اجبار انجام شود اما اگر مسئولان همت كنند و احساس مسئولیت داشته باشند بالاخره محقق خواهد شد.

وی اضافه كرد: زمانی در كشور اصلا مرسوم نبود كه افراد كمربند ببندند. در آن زمان من از خارج به ایران آمده بودم و این موضوع بسیار برایم عجیب بود تا زمانی كه پلیس به طور جدی لزوم استفاده از كمربند را یادآور شد، در واقع دولت خواست و این اتفاق افتاد. در مورد حجاب كه حكم خداست لابد نمی‌خواهند كه نمی‌شود، متاسفانه گاهی هم نیروهای یكدیگر را ضایع می‌كنیم. پلیس ناجا برخوردهایی می‌كند و ما با نشان دادن چند فیلم در تلویزیون، اثر این كار را از بین می‌بریم.

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: حضرت آقا بارها درباره حجاب صحبت كرده‌اند. ما كه ادعای ولایت‌مداری داریم باید ببینیم كه ایشان از این وضع راضی هستند و می‌گویند افراد باید رها شوند؟ اگر مرغ گران می‌شود و قیمت اجناس بالا و پایین می‌شود، بدتان می‌آید و سریع از وزیر سوال می‌كنید كه چه كاری انجام می‌دهد. آیا ما در اسلام برای برخورد قوانینی نداریم؟ البته اگر كسی این كار را انجام ندهد از گردن بقیه ساقط نیست. اگر دولت به مسئولیتش در این رابطه عمل نكرد من باید موسسه خودم را كنترل كنم چرا كه هر كس نسبت به احكام اسلامی موظف است.

 

نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی پیشقدم بوده، باید مورد حمایت قرار گیرد

آقاتهرانی با تاكید بر لزوم حمایت از نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی یادآور شد: ناجا تاكنون در این امر پیش‌قدم بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد. البته برخی هم ممكن است از روی جهالت بدحجاب باشند كه باید به آنها متذكر شد. در تئاتر، صداوسیما و بخش‌های فرهنگی دیگر هم این موضوع باید كنترل شود و همه دست به دست هم دهیم تا شاهد چنین مظاهری در جامعه نباشیم.

دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره نحوه حضور این جبهه در انتخابات مجلس یادآور شد: در زمان انتخابات مجلس، ما هنوز مرامنامه و اساسنامه‌ای تدوین نكرده بودیم، چرا كه حزب نیستیم و قرار هم نیست باشیم. ما تعدادی بودیم كه به دنبال وظیفه در پی انتخاب افراد شایسته طبق سخنان مقام معظم رهبری و منطبق با قانون اساسی بودیم. البته من ادعایی ندارم كه ما درست جلو رفتیم اما این هدف ما بود و بر همین اساس تعقل، تعهد، عقلانیت و عدالت بر محور ولایت را شعار خود قرار دادیم.

وی اضافه كرد: پس از اینكه افراد مختلف كاندیدا شدند، ما بررسی كردیم كه چه كسانی بهترین هستند و تقریبا آخرین لیست را ارائه كردیم اما پس از انتخابات مجلس و طی فرصتی كه پیش آمد احساس كردیم وقتی هست كه به سمت تدوین اساسنامه و ایجاد انضباط كاری برویم تا كار خوب و بابركت پیش برود.

 

كار تدوین اساسنامه در جبهه پایداری تقریبا به اتمام رسیده

آقاتهرانی با بیان اینكه كار تدوین اساسنامه در جبهه پایداری تقریبا به اتمام رسیده، گفت: در حال برگزاری جلساتی با علما برای بررسی اساسنامه هستیم. ما در اساسنامه همچنین شورای فقها در نظر گرفته‌ایم كه چشم بینایی برای جبهه پایداری باشد و مراقبت كند كه ما اشتباه نرویم زیرا گاهی اوقات كارها خوب شروع می‌شود اما در ادامه با مشكل مواجه می‌شود لذا ما خواستیم عده‌ای باشند كه فعالیت‌های ما را با اسلام وضوابط اسلامی تطبیق دهند، حتی بنا شد مصوبات جلسات نیز به سمع و نظر علما برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بهترین زمان برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را زمان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری عنوان كرد و گفت: ایشان به عنوان دیده‌بان قوی همیشه بهترین موقع را اعلام می‌كنند و من احساس می‌كنم هنوز وقت مناسب برای ورود به رقابت‌ها فرا نرسیده است. باید ببینیم ایشان چه زمانی این موضوع را مطرح می‌كنند و در همان زمان به صحنه خواهیم آمد و كار را با انضباط پیش می‌بریم.

جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری افراد اصلح را دعوت به كاندیداتوری می كند

وی با اشاره به روش فعالیت جبهه پایداری در مجلس نهم یادآور شد:‌ در آن زمان ما 36 نفر افراد دارای صلاحیت در تهران را برای ورود به انتخابات دعوت كردیم و من شخصا برای آنها نامه نوشتم. در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به همین روش عمل خواهیم كرد و تعدادی افراد صاحب صلاحیت را برای حضور در صحنه دعوت می‌كنیم، البته بدون اینكه توقعی ایجاد شود. ما از آنها می‌خواهیم در انتخابات كاندیدا شوند و اگر بین حاضرین صلاحیت لازم را داشتند به آنها رای خواهیم داد و از آبرویی كه پیش مردم داریم برای معرفی آنها استفاده می‌كنیم.

دبیركل جبهه پایداری گفت: ما مثل كسانی نیستیم كه معتقدند عده‌ای نماینده به دنیا آمده و باید نماینده از دنیا بمیرند چرا كه از حزب ما هستند، این روش را معقول نمی‌دانیم. روش فعالیت جبهه پایداری برای دعوت افراد به كاندیداتوری نیز به این دلیل است كه صحنه باز شود.

آقاتهرانی تاكید كرد: معقول‌ترین روش، روش مقام معظم رهبری است. ایشان دعوت عمومی برای حضور در انتخابات می‌كنند. افراد در صحنه حاضر می‌شوند و بعد بهترین را انتخاب می‌كنیم. امیدواریم صالح‌ترین و بهترین افراد در انتخابات حضور یابند كه در این صورت منتی هم به مردم ندارند و به خودشان خدمت خواهند كرد./ایسنا