اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت مدرسه با فروش کاغذ باطله



اخبار,اخبار اجتماعی ,  آموزش و پرورش

 

قوامی نژاد خاطرنشان کرد: دانش آموزان، کتابها و کاغذهای باطله خود را اهدا می‌کنند و جمع‌آوری آن توسط مدارس انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: در یک اقدام منحصر به فرد، مدرسه‌ای با کمک یک خیر و همچنین از محل فروش کتب قدیمی و بلااستفاده دانش آموزان کلنگ زنی شد.

جواد قوامی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در غالب طرح صد مدرسه، صد دبیرخانه که به ابتکار آموزش و پرورش نیشابور به مرحله اجرا رسید، یکی از اقداماتی که با همکاری محیط زیست انجام شد، کلنگ زنی این مدرسه است.

وی تصریح کرد: زمین این مدرسه توسط خیر نیشابوری "محمد ناصری" اهدا شده و قرار است هزینه ساخت آن از محل فروش کتابهای درسی سال‌های گذشته دانش آموزان تهیه شود، این اقدام منحصر به فردی است که به بهانه روز هوای پاک، کلنگ زنی آن امروز انجام شد.

قوامی نژاد خاطرنشان کرد: دانش آموزان، کتابها و کاغذهای باطله خود را اهدا می‌کنند و جمع‌آوری آن توسط مدارس انجام می‌شود. جمع آوری مجدد و استفاده از این کاغذ باطله‌ها می‌تواند کمک شایانی به محیط زیست بکند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
احداث مدرسه در نیشابور با فروش کاغذ باطله !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت باتری با کاغذ باطله + عکس



محققان با خمیر تولید شده از کاغذ باطله، نوعی باتری ساختند که در مقابل فشار مقاومت زیادی دارد.

محققان سوئدی و آمریکایی با همکاری یکدیگر توانسته اند با استفاده از خمیر چوب باتری بسازند که در مقابل فشار و لرزش از مقاومت بالایی برخوردار است.

اخبار,اخبار علمی ,ساخت باتری با کاغذ باطله


بنابراین گزارش با استفاده از نانوسلولزهای موجود در چوب می توان ماده ای تولید کرد که می تواند انرژی الکتریکی را از خود عبور دهد.

نانوسلولز همچنین به نام نانوفیبر(NFC) نیز شناخته می شود که از انواع چوب و کاغذ و کاغذ باطله بدست می آید.

روش کار به این صورت است که از خمیر چوب ماده ای بنام آئرو ژل ساخته می شود که خیلی سبک و سخت است. این ماده سپس با جوهر رسانایی از درون و بیرون آغشته می گردد که می تواند انرژی الکتریکی را در خود نگه دارد.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران