اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت قفل هوشمند بدون کلید


Kwikset برندی نام آشنا در عرصه ساختن قفل‌ها است. این شرکت نیز همانند رقبایش وارد بازار قفل‌ هوشمند شده است و قصد دارد قفل‌ هوشمندی بسازد که نیازی به کلید ندارد. اما معنای قفل بدون کلید چیست؟

وب‌سایت آی تی رسان: Kwikset برندی نام آشنا در عرصه ساختن قفل‌ها است. این شرکت نیز همانند رقبایش وارد بازار قفل‌ هوشمند شده است و قصد دارد قفل‌ هوشمندی بسازد که نیازی به کلید ندارد. اما معنای قفل بدون کلید چیست؟ معمولا در قفل‌های هوشمند، شکافی برای کلید نیز در نظر گرفته می‌شود تا اگر به دلایلی مانند اتمام باتری یا مشکلات فنی، قفل هوشمند کار نکرد، با استفاده از کلید معمولی نیز بتوان در را باز کرد. «بدون کلید» بدین معناست که دیگر این شیار و کلید وجود ندارند.

ساخت قفل هوشمند بدون کلید توسط Kwikset

بر اساس اعلامیه این شرکت، این کار برای افزایش ضریب امنیت است. از آنجایی که کلید وجود ندارد، دزدان قادر به دزدی نخواهند بود. این قفل که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، دارای نمایشگری لمسی است و کاربران برای ورود به خانه باید کدی را وارد کنند.

این قفل، 4 باتری AA لازم دارد که برای یکسال استفاده کافی است. نشانگری وجود دارد تا میزان باتری موجود را نشان دهد و البته می‌توان از یک باتری 9 ولتی نیز برای پشتیبانی استفاده کرد. انتظار می‌رود که این محصول اواخر 2016 به بازار بیاید. هنوز قیمی برای این قفل هوشمند اعلام نشده است.


ویدیو مرتبط :
قفل هوشمند Noke مجهز به کلید بلوتوثی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلید طلایی باز کردن قفل های زنگ زده زندگی



 

 

کلید طلایی باز کردن قفل های زنگ زده زندگی

 

گروه نسل سوم آقایان جوانی که قصد ازدواج دارید یا به تازگی به خانه بخت رفته اید، لطفا توجه  کنید!

 

اگر فرض کنیم که شما مدت هشتاد و پنج سال عمر کنید حال ۱۰ سال بیشتر یا کمتر و اگر فرض کنیم که در سن بیست و پنج سالگی ازدواج کنید، انتظار می رود مدت ۶۵ سال با ۱۰ سال کم و زیاد با همسر خود زندگی کنید.

 

شوخی نیست رفیق، ۶۵ سال تمام! این زمان کمی نیست. پس بهتر است یاد بگیری که همسرت را راضی نگه داری، در این صورت تو نیز در کنار او خوشبخت خواهی بود. حتی اگر این راه حل ها طنزآمیز به نظر برسد!

 

یک راه حل ساده و آسان وجود دارد که به نظر عملی می رسد و آن از قول حکیمی است که گفته است:

 

هرگاه بین من و زنم اختلا فی باشد، او راه خود را در پیش می گیرد و من راه او را.

 

چو خانم روز را گوید شب است این

 

بگو آری همین ماه است و پروین

 

خلا ف رای خانم رای جستن

 

به خون خویش باشد دست شستن

 

● آقایان لطفا با همسر خود موافقت کنید

 

آقایان جوان به یاد داشته باشید که اداره کردن همسر و خوشبخت کردن او علم نیست بلکه یک هنر است. اصولا عیال شما علا قه ای ندارد که کسی با او مخالفت کند، پس شما هم سعی کنید با او موافق باشید. این کار سختی نیست به غرورتان هم بر نمی خورد، چون عیال شما به همان میزان که از مخالفت بیزار است، فراموشکار نیز هست. شما می توانید با او موافقت کنید اما دقیقا کار خود را انجام دهید و اگر با عکس العمل او مواجه شدید اظهار تاسف کنید.

 

● کاری را که همسرتان می گوید

 

▪ در درجه اول قرار دهید

 

سعی کنید مرد باهوشی باشید، خودتان حدس بزنید که برای خانمتان کدامیک بهتر است؟ کارهای عقب افتاده اداره شما که فردا رئیس آنها را از شما تحویل خواهد گرفت یا بازدید از مغازه ای که به تازگی حراج زده است؟ خب معلوم است حراجی مغازه بسیار بسیار مهمتر از کارهای بی اهمیت شماست. پس لطفا بهانه نیاورید و در اولین فرصت وقت خود را تنظیم کنید و با میل و علا قه به دیدار مغازه بروید. مقایسه این دو کار مثل مقایسه پشه و ببر است. در حکایتی، مردی با تفنگ به شکار ببر رفت. پس از طی مسافت طولا نی به ببر رسید و خواست نشانه گیری کند ولی پشه های مزاحم مانع کار او شدند. چاره چیست؟ تا شما پشه ها را از خود دور نکنید نمی توانید ببر را شکار کنید. پس این درسی آموزنده است. اول افراد نزدیک به خودتان را راضی کنید که منظور همان همسر مهربان شماست و سپس به کارهای بیرون از منزل بپردازید.

 

● معذرت خواهی یادتان نرود

 

بی زحمت وقتی از شما خطایی سرمی زند اظهار تاسف کنید، وقتی هم که تقصیر از شما نیست باز هم اظهار تاسف کنید. در هر صورت شما چاره ای جز اظهار تاسف ندارید پس در انجام وظیفه خود کوتاهی نکنید. این اصلا به معنی زن ذلیل بودن نیست. این اقتدار و شهامت یک مرد را می رساند. معذرت خواهی هم یک نوع شهامت است.

 

یادتان باشد مطرح کردن این مساله که در دعوا حق با چه کسی است در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند چون این مساله سرانجام احساسات هر دو طرف را جریحه دار می کند و یک دعوای خونی وخاکی راه می افتد که از حوصله جوان های امروزی خارج است، پس از همان ابتدا با یک معذرت خواهی ناقابل این نتایج فجیع را برطرف کنید!

 

● در شرایط بحرانی لبخند را فراموش نکنید

 

▪ یک پند عارفانه: اگر بخندید دنیا هم به روی شما می خندد.

 

این پند را همواره آویزه گوشتان کنید، حتی زمانی که خانم با فریادها و غرغرهایش روی اعصاب شما پیاده روی می کند.

 

● از همسر خود تعریف کنید

 

باور کنید هیچ چیز از شما کم نخواهد شد اگر از همسر خود تعریف کنید و نشان دهید مدیون او هستید.

 

اگر همسر شما ساعت ۷ صبح بیدار می شود از او تعریف کنید و بگویید: «خانم خوشحالم که با تو ازدواج کردم ، زنهایی را می شناسم که حتی ساعت ۱۰ صبح هم به زور بیدار می شوند» اگر هم همسر شما ساعت ۷ صبح بیدار نمی شود و جزو افرادی است که ساعت ۱۰ هم به زور بیدار می شود باز هم از او تعریف کنید و بگویید: «همسر عزیزم از اینکه بعد از یک خواب کامل سرحال و شاداب هستی خوشحالم چون من زنهایی را می شناسم که با اخم و تخم از خواب بیدار می شوند» در هر حال این مسوولیت بر عهده شماست که در میان رفتارهای همسرتان یک نکته مثبت پیدا کنید و آن را به شدت به رویش بیاورید، در واقع باید در رفتار با خانمتان نیمه پر لیوان را ببینید!

 

البته یادتان باشد تعریفتان به جا و به موقع باشد واز هیچ موردی مبالغه نکنید. در این صورت می توانید روی تعارف های بجای همسرتان حساب باز کنید.

 

● هیچ گاه انتظار تشکر نداشته باشید

 

از همسر خود توقع نداشته باشید که برای خوش خدمتی های شما اظهار تشکر کند، زیرا این طبیعت انسان است که خوبی های دیگران را فراموش کند!

 

● دهانتان را ببندید

 

بعضی از آقایان جوان عادت دارند که برای به کرسی نشاندن حرف هایشان بگومگو کنند، نتیجه این کار به خوبی مشخص است، جنجال به پاخواهد شد. آقایان; برای شیرین شدن زندگی زناشویی تان هرگز و هیچ وقت حرف ناخوشایندی بر زبان نیاورید چرا که این حرف ها هیچ گاه در طول تاریخ بشریت موثر نبوده است و نتیجه ای جز ناراحتی به همراه نخواهد داشت.

 

ی▪ ک پیام اخلا قی: سبیل قلدری خود را از ته بتراشید و سبیل درویشی بگذارید!

 

▪ یادتان باشد: حتی یک ماهی هم اگر دهانش را ببندد هیچ وقت اسیر قلا ب نمی شود.

 

▪ نکته: اگر برای زندگی با همسرتان نیاز به شادی دارید، یاد بگیرید که همسر خود را دوست داشته باشید، در هر دقیقه به او نشان دهید که دوستش دارید ، این مساله را بارها و بارها در روز تکرار کنید، به او بگویید که دوستش دارید.

 

به مادرش بگوئید که عاشق دخترش هستید.

 

● زنان رویایی

 

و حالا خانم های جوان! بدانید که برای یک زندگی شاد و سالم این فقط همسر شما نیست که موظف است مسائلی رادر قبال شما رعایت کند. شما هم وظایفی بر عهده دارید که اگر از وظایف همسرتان بیشتر نباشد، مسلما کمتر نیست.

 

اما اول این نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید که تنها زمانی که زن توانایی ایجاد تغییر درمرد را دارد زمان بچگی اوست، بنابراین هرگز تلاش نکنید که شوهرتان را تغییر دهید، سعی کنید شوهرتان را همان طور که هست دوست داشته باشید نه آن طور که دوست دارید باشد!

 

با وجود این اگر باز هم علاقمند هستید که تغییراتی در شوهرتان ایجاد کنید می توانید تعدادی از عادت هایش را که دوست ندارید در طول چند سال عوض کنید.

 

خانم های جوان یادتان نرود که شوهر شما ذاتا خیلی ساده است، موجودی با پوست سخت اما درون نرم، یک آناناس!

 

هر خانمی باید این را بداند که برای شادی خود، ناچار از داشتن شوهری شاد است. همه شوهر ها مثل هم هستند، درون آنها کودکی است که دوست دارد لوس شود با ظاهری شبیه آدمی بزرگ که با باطنش متفاوت است، اما در این مورد باز هم مطمئن باشید که هرگز نمی توانید شوهرتان را عوض کنید، پس او را همانطور که مادرش ساخته بپذیرید:

 

«پسر مامان»!

 

● به شوهرتان قدرت بدهید

 

اقدامات کوچک می توانند پیامدهای بزرگی داشته باشند، این پیامدها می توانند اوضاع را بهتر یا بدتر کنند.

 

فلسفه «راضی کردن خود» پدیده ای روانشناختی است که بین زن و شوهر بیشترین کاربرد را دارد. این پدیده به عنوان «پیگماسیون» هم شناخته می شود، پیگماسیون یکی از شخصیت های افسانه ای یونان است. او آنقدر به زیبایی مجسمه ای که خود تراشیده بود معتقد بود که سرانجام مجسمه جان گرفت.

 

حالا اگر شما فکر می کنید که شوهر شما یک پیگا است، مطمئن باشید که بعد از چند سال چنین خواهد شد. نظر شما روی شوهرتان و رفتاراو اثر می گذارد مخصوصا وقتی شما حضور دارید.

 

● وقتی شوهرتان به شما گل می دهد

 

در چنین شرایطی چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟ فکر می کنید این کار وظیفه اوست یا با خود فکر می کنید دسته گلی که پریروز شوهر دوستتان به او هدیه کرده از دسته گل شوهر شما گران تر بوده است پس کار شوهرشما چندان ارزشی ندارد؟!

 

بعضی از خانم ها معتقدند که بهتر است شوهرشان پولی را که صرف خرید گل می کند، جهت خرید یک چیز دیگر صرف کند که ماندگاریش بیشتر از گل است.

 

اما در هر حال خانم های جوان! به یاد داشته باشید که باید تفکرات این چنینی را ازذهنتان پاک کنید و درازای هر محبت کوچک شوهرتان به گرمی از او تشکر کنید و به خاطر هرکاری که شوهرتان انجام می دهد تشویقش کنید، فکرنکنید این کارها وظیفه اوست. با خود فکر کنید که شوهرتان این گل را با تمام عشق درونی اش برای شما خریده است، دراین صورت شوهرتان بهتر هم خواهد شد.

 

● وقتی شوهرتان به خانه برمی گردد

 

وقتی شوهرتان به خانه برمی گردد بدخلقی نکنید، از فیش آب و برق و تلفن بعد از ظهر صاحب خانه که در مورد افزایش اجاره بها بود هم با او حرفی نزنید.

 

در این لحظه هیچ چیز مهمتر از این نیست که با لبخند به استقبال او بروید، یاد بگیرید که دختر بزرگی باشید به جای اینکه کوچکترین مشکلا تتان را برای شوهرتان مطرح کنید شخصا آن را حل کنید.

 

یادتان باشد درنود دقیقه اولی که شوهرتان تازه به خانه رسیده است حرف ناراحت کننده ای بر زبان نیاورید، آسمان که به زمین نمی رسد!

 

● از حرص و آز بپرهیزید

 

خانم های عزیز این شما هستید که راجع به زندگی خود تصمیم می گیرید، برآورده کردن نیازها یا برآورده کردن حرص!

 

نیازها برآورده می شوند اما حرص هرگز!

 

● شنونده خوبی باشید

 

وقتی شوهر شما با شما صحبت می کند درواقع در برابرتان دست به عمل می زند نه اینکه فقط حرف بزند، بنابراین شما باید خود را آموزش دهید، فعال باشید. نه شنونده ای منفعل! نقش شما این است که به شوهرتان آرامش دهید نه اینکه او را فراری دهید.

 

باید به او بیاموزید بایستد و از گفتگو با شما لذت ببرد تشویقش کنید تا نگرانی هایش را با شما در میان بگذارد.

 

هر دوی شما یک هدف مشترک دارید اینکه اززندگی لذت ببریدو خوشحال باشید این بدان معنا نیست که هر دو یک مسیر را انتخاب کنید یا باسرعت یکسان به هدف نزدیک شوید بلکه می توانیددر کنار هم بروید یا اینکه از مسیرهای مختلف طی طریق کنید!

 

● به شوهرتان اعتماد به نفس بدهید

 

وقتی به شوهرتان اعتماد داشته باشید، اعتماد به نفس او هم افزایش پیدا می کند، باور کنید! به شوهرتان اعتماد داشته باشید چون اگر شما به او اعتماد نکنید هیچ کس دیگر هم به او اعتماد نخواهد کرد. با اعتماد کردن به شوهرتان، قدرت او را افزایش می دهید، پر و پاقرص ترین طرفدار او باشید، سردسته تشویق کنندگان.

 

کمک کنید شوهرتان سرش را بالا نگه دارد، مطمئنا قدش هم بلند تر خواهد شد!

منبع: mardomsalari.com