اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت قطار هوایی خورشیدی +عکس


سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است كه انرژی مورد نیاز برای حركت كابین های الكتریكی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود.

خبرگزاری ایسنا: سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است كه انرژی مورد نیاز برای حركت كابین های الكتریكی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود.

 با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاك، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.



سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیك، بدون نیاز به جای پارك، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودكار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است كه توسط «بیل جیمز» طراحی شده است.

در سیستم JPods كابین های الكتریكی مجهز به چهار تا شش صندلی در زیر خطوط ریلی هوایی به حركت در می آیند. وزن هر كابین 226 كیلوگرم است كه می تواند تا وزن 544 كیلوگرم بار یا مسافر را تحمل كند.

سیستم كنترل كننده چرخ ها و حسگرهای نصب شده بر روی كابین و خطوط ریلی با قابلیت برنامه ریزی شدن، مانع از برخورد كابین ها با یكدیگر در طول مسیر می شوند.



انرژی مورد نیاز برای به حركت در آمدن كابین های الكتریكی از طریق پنل های خورشیدی فتوولتائیك (PV) تأمین می شود. پنل های خورشیدی بر بالای سطح خطوط ریلی نصب می‌شوند؛ عرض خطوط ریلی چهار متر در دو مسیر رفت و برگشت است كه در ایستگاه ها عرض آنها بین شش تا 10 متر افزایش می یابد.

سرعت سیستم مفهومی JPods حدود 48 كیلومتر در ساعت است و می تواند بسته به نوع كاربری از موتورهای با قدرت 700 وات تا 6.5 كیلووات استفاده كند.



سیستم رایانه‌یی قادر است به صورت خودكار بهترین مسیر را تعیین كند. انرژی مصرفی نیز یك دهم خودرو یا اتوبوس است كه باعث كاهش چشمگیر هزینه ها می شود.

یك نمونه آزمایشی از سیستم مفهومی JPods در ابعاد كوچك برای نشان دادن نحوه عملكرد سیستم طراحی شده است.        


ویدیو مرتبط :
قطار خورشیدی در هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت قطار در زیر زمین +عکس



 به تازگی یک کانادایی که علاقه خاصی به ترن داشته است. یک واگن قطار را در زیر رمین خانه اش بازسازی کرده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، قطار یک وسیله حمل و نقل عمومی است که تقریبا در اندازه های بزرگ ساخته می شود و البته نیاز به وسایل خاصی برای ساخت آن است.

این موراد و سختی اما برای "Jason Schron" معنایی ندارد چرا که او یک واگن از قطار محبوبش را در زیرزمین خانه اش با تمام جزئیات درست کرده است.

ساخت قطار در زیر زمین

این عاشق ترن اهل کانادا مدلی از یک نوع ترن را بسیار دوست دارد و به همین نزدیک به چهار سال و نیم زمان برای ساخت این ترن در خانه اش کرده تا همیشه آن را در کنارش حس کند.

او برای این کارش نزدیک به 10 هزار دلار خرج کرده است و البته می گوید: این آرزوی بچگی من بود که یک ترن داشته باشم و حالا توانستم آن را در خانه احساس کنم.

این فرد می گوید برای اینکه تمام جزئیات دقیق با مدل اصلی باشد نیاز داشتن تا قطعاتی را به صورت اورجینال خریداری کنم. به همین علت از شرکت سازنده خواهش کردم آن ها را به من بفروشد و خوب البته در این مسیر مشکلات زیادی داشتم.

ساخت قطار در زیر زمین

منبع:yjc.ir