اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت قدرتمندترین موشک جهان


شرکت بویینگ در حال ساخت قدرتمندترین موشک فضایی جهان به نام SLS است. SLS مانند موشک شرکت SpaceX قابل استفاده مجدد نخواهد بود

ایسنا: شرکت بویینگ در حال ساخت قدرتمندترین موشک فضایی جهان به نام SLS است. SLS مانند موشک شرکت SpaceX قابل استفاده مجدد نخواهد بود و هدف این سیستم انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیست بلکه برنامه آن ارسال آمریکایی‌ها به اعماق فضاست و در نهایت هدف این موشک مریخ است که میلیاردها دلار هزینه دارد.

ساخت قدرتمندترین موشک جهان

اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین قرار است اواخر سال 2018 انجام شود و تا سال 2021 ، این موشک قرار است فضانوردان را با کپسول فضایی اوریون که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است به فضا ببرد. بدین ترتیب این اولین ماموریت سرنشین دار خواهد بود که به سمت پنهان ماه می‌رود و به معنای واقعی کلمه دورتر از آن است که قبلا فضاپیماهای سرنشین‌دار رفته‌اند.

دو میلیارد دلار بودجه برای ساخت SLS به ناسا اختصاص داده شده است که بیشتر این بودجه برای ساخت قسمت مهم موشک صرف شده است. این قسمت شامل مخازن سوخت قدرتمند هیدروژن و اکسیژن مایع است که به موشک، قدرت پرتابی معادل 8.5 میلیون پوند می‌دهد.

این تنها موشکی است که می‌تواند زمان را به نصف کاهش دهد و پیشرفت علم و اکتشافات را دو برابر کند.


ویدیو مرتبط :
‫5 تا از قدرتمندترین رهبران جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی جهان+تصاویر



اخبار علمی - ساخت قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی جهان+تصاویر

یک شرکت ایتالیایی قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی (PWC) جهان را ارائه داده است.

شرکت ایتالیایی Benelli نوعی موتور توربوشارژ جدید با قدرت 315 اسب‌بخار ارائه داده تا با کمک آن به قهرمان تولیدکننده «سامانه آبی شخصی» (PWC) با قدرت اسب بخار در جهان تبدیل شود.

 

اخیرا شرکت HSR-Benelli با همکاری شرکت مهندسی Lasselsberger در تایلند، شرکتی به نام Benelli را تاسیس کرده و این شرکت نوپا به تازگی موتور جدیدی به نام I3C16 را برای کاربردهای دریایی ارائه داده است.

 

این موتور چهارزمانه در بهترین شرایط و با وجود توروبوشارژر و خنک‌کننده داخلی، سامانه دریایی شخصی B3R Sport را با 315 اسب بخار نیرودهی می‌کند و آن را به قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی سه‌سیلندره‌ای تبدیل می‌کند که تاکنون ساخته شده است.

 

وزن سیستم B3R Sport سیصد و هشتاد کیلوگرم اعلام شده است.

 

سامانه B3R Sport صندلی ندارد و یک سیستم ایستاده است. این ماشین در واقع قدرتمندترین ماشین ایستاده در بازار است.

 

انتظار می‌رود بهای این فناوری 30 هزار دلار امریکا باشد و این موضوع آن را به وسیله تفریحی گرانی تبدیل می‌کند.

 

اخبار , اخبار علمی , قدرتمندترین سامانه دریایی

ساخت قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی جهان

 

اخبار , اخبار علمی , قدرتمندترین سامانه دریایی

ساخت قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی جهان

 

اخبار , اخبار علمی , قدرتمندترین سامانه دریایی

ساخت قدرتمندترین سامانه دریایی شخصی جهان

اخبار علمی - ایسنا