اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت «علی‌البدل» فعلا منتفی شد


روز گذشته محسن تنابنده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت «ما عطای تلویزیون را لقایش بخشیدیم.» این پست تنابنده در حالی منتشر شد که قرار بود فردا تصویربرداری سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم برای پخش در ماه رمضان، آغاز شود.

وب‌سایت آی سینما: روز گذشته محسن تنابنده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت «ما عطای تلویزیون را لقایش بخشیدیم.» این پست تنابنده در حالی منتشر شد که قرار بود فردا تصویربرداری سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم برای پخش در ماه رمضان، آغاز شود. سریالی که در آن تنابنده هم یکی از نویسندگان است و هم یکی از بازیگران اصلی اش. حالا با پیگیری‌های آی‌سینما از منابع موثق و نزدیک به این سریال مشخص شد که ساخت «علی‌البدل» حداقل تا اطلاع ثانوی منتفی شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این ساخت سریال‌های دیگر سیروس مقدم برای ماه رمضان یعنی «پایتخت 5» و «سنگ پا» هم منتفی شده بود.

ساخت «علی‌البدل» فعلا منتفی شد

سیروس مقدم کارگردان سری سریال‌های «پایتخت» ابتدا تصمیم داشت برای ماه رمضان امسال «پایتخت 5» را بسازد، که به دلیل برخی مسائل نظیر ساخته‌شدن پروژه سینمایی و... ساخت این سریال را منتفی اعلام کرد و قرار شد برای رمضان 95 «سنگ‌پا» را جلوی دوربین ببرد. با این حال پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر ساخته‌شدن «سنگ‌پا» این سریال هم نتوانست به مرحله تصویربرداری برسد و بعد از نگارش چندین قسمت از فیلمنامه، ساخته‌شدن این سریال هم منتفی شد. اما بعد از این‌که پروژه «سنگ‌پا» منتفی اعلام شد، قرار بر این شد گروه سیروس مقدم «علی‌البدل» را برای ماه رمضان امسال به روی آنتن بفرستند.

تمام اتفاقات برای «علی‌البدل» به خوبی و خوشی پیش رفت. عکس‌های تست گریم بازیگران این سریال منتشر و 22 اردیبهشت‌ماه هم به‌ عنوان تاریخ آغاز تصویربرداری این سریال اعلام شد تا اینکه روز گذشته محسن تنابنده از بازیگران و از اعضای گروه نویسندگان «علی‌البدل» با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد «ما عطای تلویزیون را به لقایش بخشیدیم.»

با توجه به این‌که سریال «علی البدل» تنها پروژه‌ تلویزیونی‌ بود که تنابنده در آن حضور داشت این تصور به وجود آمد که احتمالا ساخت سریال مقدم باز هم به مشکل خورده، تماس آی سینما با عوامل اصلی راه به جایی نبرد تا این‌که برخی منابع موثق خبر منتفی شدن ساخت این سریال را تایید کردند.

طبق پیگیری‌های آی‌سینما از منابع موثق و نزدیک به سریال «علی‌البدل» گویا برخی از مدیران سیما به برخی از قول‌ها و قرارهای مالی و تسهلاتی که به عوامل این سریال داده بودند، عمل‌نکرده‌ و باعث تردید و دلسردی تیم تولید شده‌اند و به همین دلیل ساخت این سریال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. از سوی دیگر یکی از دلایل منتفی شدن ساخت این سریال، تغییراتی است که در سطح مدیریتی شبکه یک و سازمان صداوسیما در حال وقوع است که باعث شده سازندگان «علی البدل» هم در بلاتکلیفی کامل به سر ببرند.

حالا با توجه به این حواشی و وقفه‌ای که در کلید خوردن این سریال به وجود آمده، و همچنین زمانی که تا آغاز ماه رمضان باقی مانده به نظر نمی‌رسد «علی‌البدل» در ماه رمضان از شبکه یک پخش شود،مگر آن‌که در 24 ساعت آینده اتفاقات تازه‌ای رخ دهد.

اما اگر ساخت «علی‌البدل» را با توجه به پست محسن تنابنده و پیگیری‌های آی سینما منتفی بدانیم، به نظر می‌رسد، یکی از گزینه‌های شبکه یک برای ماه رمضان امسال «پادری» یا همان (دودکش 2) به کارگردانی محمدحسین لطیفی باشد که ابتدا قرار بود نوروز امسال از این شبکه پخش شود. تصویربرداری این سریال اخیرا به اتمام رسیده است.

از سوی دیگر چینش سریال‌های مناسبتی نوروز امسال نشان داد که تا لحظه آخر مشخص نیست چه سریالی از چه شبکه‌ای به روی آنتن خواهد رفت و تصمیم نهایی در مورد پخش سریال‌ها به عهده معاونت امور نمایشی سیما است. به همین دلیل الان که شبکه سه به‌طور قطع اعلام کرده در ماه رمضان امسال به علت بازی‌های جام ملت‌های اروپا و المپیک، سریالی از این شبکه به روی آنتن نخواهد رفت، این احتمال وجود دارد که سریال اپیزودیک «چرخ‌وفلک» ساخته عزیز الله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور که در ابتدا گزینه شبکه سه برای ماه رمضان بود، از شبکه یک به روی آنتن برود.


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ سود بانکی فعلا منتفی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدی هاشمی در حال ساخت « علی البدل»


مهدی هاشمی بازیگر سریال های تلویزیونی متعددی است و اخیرا با حضور در سریال های «دردسر های عظیم» و «زعفرانی» حضور فعال تری در تلویزیون پیدا کرده است.

بانی فیلم: مهدی هاشمی بازیگر سریال های تلویزیونی متعددی است و اخیرا با حضور در سریال های «دردسر های عظیم» و «زعفرانی» حضور فعال تری در تلویزیون پیدا کرده است. وی تازگی به سریال در حال ساخت «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم پیوسته است. این سریال در حال نگارش و بازنویسی متن است. او در حوزه سینما نیز فیلم « یک دزدی عاشقانه» به کارگردانی شهاب الدین رضویان را روی پرده سینما دارد. مهدی هاشمی از صحنه تئاتر وارد عرصه تصویر شده و در حال حاضر بیشتر به ایفای نقش در آثار تصویری می پردازد و علت این حضور کم رنگ در تئاتر را به تعجیل در آثار مربوط می داند.

بازیگر سریال در حال ساخت « علی البدل»

این بازیگر درباره فعالیت های اخیر خود به بانی فیلم توضیح می دهد:« این روزها برای حضور در سریال «علی البدل» ساخته سیروس مقدم ، قرار داد بسته ام. صحبت های من با سیروس مقدم و محسن تنابنده ،‌ حاکی از ساخت سریالی خاص برای تلویزیون بوده است. متن سریال در حال نگارش و بازنویسی است. امیدوارم اثر خوبی ارایه شود. سریال های تلویزیون به سبب نگارش همزمان قصه با فیلمبرداری ، فرصت بازنویسی برای متن ندارد و همین منجر به ضعف اثر است. معمولا تنها سریال های «پایتخت» توانسته پر سر و صدا و پر مخاطب باشد». وی در ادامه می گوید:« شبکه های نمایش خانگی هم از جهت زیبایی بصری و آزادی بیشتر، به سینما نزدیک تر است.

زیبایی بصری نقش مهمی در جذب مخاطب دارد و معلوم نیست تلویزیون تا چه زمانی بواسطه این نازیبایی از مخاطب دور می ماند؟! بعضی سریال ها چنین وضعی ندارد و شاهد صحنه های زیبایی در آن ها هستیم ، به طور مثال سریال « درد سرهای عظیم» تا حد ممکن از زیبایی بصری بهره برده و ما شاهد صحنه های جذاب در این سریال بوده ایم». این بازیگر در پایان می افزاید:« من در ۳۰ و اندی فیلم بازی کرده ام و از بین آن ها حدود ۵ فیلم درجه یک بوده ، تعدادی در حد متوسط و تعدادی هم ضعیف بوده است. مگر چند کارگردان مثل کیانوش عیاری و امثال او فیلم و سریال می سازند که من بتوانم با خیال آسوده در همه آن ها بازی کنم؟!

علت غیبت های مقطعی من ، پرهیز از حضور در کارهای ضعیف است. من بازیگر تئاتر بوده ام. ما در آن سال ها با تئاتر کامل بودیم. من پیش از حضور در هر کار متوجه سطح آن کار می شوم و متاسفانه بضاعت این حرفه به همین سطح رسیده است. به یاد می اورم که برای یک نمایش ۳ یا ۶ ماه تمرین می کردیم ، امروز چنین اتفاقی نمی افتد. آثار هنری امروز در همه حوزه ها با تعجیل ارایه می شود. بازیگر همزمان در تئاتر و سریال بازی می کند و این عدم تمرکز کیفیت اثر را می گیرد. همه ما به شخصیت های پراکنده در یک کالبد تبدیل شده ایم.