اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت تونلی برای اتصال روسیه و آمریكا!


این تونل در حدود 110 كیلومتر طول خواهد داشت كه این میزان دو برابر طول تونل اروپا در زیر دریای مانش است و بین 8 تا 10 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

روزنامه تایمز مدعی شد كه قرار است تونلی به طول 110 كیلومتر در زیر آبهای تنگه بریننگ ساخته شود تا با اتصال آلاسكا و سیبری، آمریكا و روسیه را به یكدیگر وصل كند.

از نظر تئوری با ساخت این تونل زیر دریایی می توان با قطار و از راه خشكی از آمریكا به روسیه سفر كرد.

این خبر را روزنامه تایمز نوشت با وجود این روسیه هنوز موضوع را تائید نكرده است. این روزنامه انگلیسی با استناد به اظهارات به یك منبع آگاه در اتاق بازرگانی انگلیس- روسیه نوشت كه ساخت این خط آهن، مهمترین پروژه همه زمانها خواهد بود.

این تونل در حدود 110 كیلومتر طول خواهد داشت كه این میزان دو برابر طول تونل اروپا در زیر دریای مانش است و بین 8 تا 10 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

این تونل زیردریایی، منطقه "اوئلن" در روسیه را به "دماغه پرنس ولز" در آلاسكا وصل خواهد كرد.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
ساخت گلخانه تونلی | 09125753841

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوود اوغلو به فرستاده آمریكا: ایران به شما آمریكایی ها بیشتر از روسیه اعتماد دارد



 

 

داوود اوغلو به فرستاده آمریكا: ایران به شما آمریكایی ها بیشتر از روسیه اعتماد دارد

 

بر مبنای سند جدیدی كه از سوی وب سایت ویكی لیكس منتشر شده ، احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه تركیه در دیدار سال 2009 خود با فرستاده آمریكا به تركیه به وی می گوید كه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران خواهان توافق بر سر مبادله سوخت هسته ای است ، اما فشارهای داخلی مانع عمده وی برای رسیدن به توافق با آمریكا است.

سند جدید وزارت امور خارجه آمریكا كه روز سه شنبه منتشر شده است ، گزارش دیدار یك فرستاده ارشد آمریكا  با وزیر امور خارجه تركیه است.

در این دیدار داوود اوغلو به فرستاده آمریكا می گوید كه احمدی نژاد مایل به رسیدن به توافق با آمریكا بر سر موضوع هسته ای است اما فشارهای داخلی دیگر مقامات و جناح های حكومتی كه این عمل را در حكم یك عقب نشینی و شكست می دانند ، دست وی را بسته است.

داوود اوغلو با تصریح بر اینكه  در داخل ایران  یك فشار قوی در این زمینه به احمدی نژاد وارد می شود می افزاید :‌ ایرانی ها برای ارسال سوخت هسته ای شان به خارج به شما آمریكایی ها بیشتر از روسیه - كه برای ایران نیروگاه هسته ای می سازد -  اعتماد دارند.

گفتنی است كه بر مبنای مذاكرات سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان در سال 2009 در ژنو سوییس ، موضوع ارسال سوخت هسته ای ایران به روسیه و فرانسه و سپس  دریافت  میله های سوخت 20 درصد غنی شده برای استفاده در راكتور تحقیقاتی تهران مورد بحث قرار گرفت ، اما مقامات ایرانی در نهایت با این فرمول مبادله سوخت هسته ای به دلیل نبود تضمین كافی برای ارسال سوخت هسته ای از سوی غرب به ایران ، موافقت نكردند...../تحلیل:عصرایران