اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی +عکس


کار ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان امسال در چین به پایان می رسد.

خبرگزاری مهر: چین در این روزها آخرین مراحل ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی ساخت دست بشر را پشت سر می گذارد، رویدادی تاریخی که دانش اخترشناسی را با دگرگونی غیرقابل تصوری همراه خواهد کرد.

با ساخت و راه اندازی این تلسکوپ عظیم، چین نقش راهبردی غیرقابل انکاری در توسعه تحقیقات مربوط به کشف حیات فرازمینی خواهد داشت.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا به اندازه ۳۰ زمین فوتبال

اگر قرار باشد از حیث آمار و ارقام به این پروژه عظیم پرداخته شود با انبوهی از داده های جذاب و متحیرکننده روبرو خواهیم شد.

صفحه این تلسکوپ رادیویی به اندازه ۳۰ زمین فوتبال وسعت دارد. بدین ترتیب دانشمندان خواهند توانست که نشانه های احتمالی از وجود حیات فرازمینی را تا دهها میلیارد سال نوری دورتر از زمین بررسی کنند.

دانشمندان با استفاده از این ابزار قدرتمند خواهند توانست سیگنالهای رادیویی را از کهکشانها و سایر سیستم های ستاره ای نظیر منظومه شمسی ردیابی کنند تا در دل آنها ردی احتمالی و امیدوارکننده از حیات فرازمینی کشف کنند. همچنین از این ابزار منحصربفرد می توان برای کشف منابع آتی انرژی نظیر هیدروژن طبیعی استفاده کرد.

به طور کلی تلسکوپهای رادیویی مانند گوش حساسی هستند که به پیامهای رادیویی معنادار منتشر شده در گوشه و کنار عالم گوش می دهند. این کار مانند گوش دادن به صدای جیرجیرک در دل توفانی بزرگ است.

کار ساخت این تلسکوپ عظیم در سال ۲۰۱۱ آغاز شده و پیش بینی می شود در سپتامبر سال ۲۰۱۶ به پایان برسد که در آن موقع حتی از بزرگترین جستجوگر زمینی ستارگان یعنی تلسکوپ Arecibo در پورتوریکو نیز بزرگتر خواهد بود.

مجموعه صفحات مثلثی شکل ۱۰ متری این تلسکوپ عظیم که بیش از ۴۵۰۰ عدد هستند با آنچنان دقتی در کنار هم قرار گرفته اند که ضریب خطای چینش آنها کمتر از ۱۰ میلیمتر است، آن هم در پروژه عظیمی که وسعت آن حدود ۳۰ زمین فوتبال است.

این تلسکوپ آنقدر بزرگ است که یک دور چرخیدن به دور آن ۴۰ دقیقه زمان می برد.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بزرگترین نماد المپیك انسانی + عکس



ساخت بزرگترین نماد المپیك انسانی + عکس

اخبار المپیک-دانش آموزان و كاركنان چند مدرسه انگلیسی كه تعداد آنها بیش از 2100 نفر بود اقدام به ساخت حلقه انسانی كه نماد بازی های المپیك بود كردند.

 دانش آموزان و كارمندان چند مدرسه در انگلیس با پوشیدن تی شرت هایی به رنگ حلقه های المپیك اقدام به ساخت حلقه های المپیک كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آنها با این كار توانستند نام خود را در كتاب ركوردهای گینس به ثبت برسانند. همچنین آنها در این روز توانستند مبلغ 2 هزار پوند برای كمك به بنیاد خیریه حمایت از كودكان آفریقایی جمع آوری كنند/باشگا ه خبرنگاران