اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساختمانهای جالبی که ساخته نشدند +عکس




اگر به دنبال آشنایی با ساختمانهای جالبی می گردید که هرگز از مرحله طراحی فراتر نرفتند این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

مهندسین و معماران در طول تاریخ همواره به دنبال ساخت ساختمان های جالب و ماندگار بودند. در این میان تعدادی از این افراد موفق شدند تا نظرات وتفکرات خود را به صورت واقعی تبیدل کنند و تعدادی از این طرح نیز هیچ گاه از روی کاغذ نقشه کشی فراتر نرفته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از بناهای جالبی که هیچ وقت ساخته تنشدند آشنا کنیم.

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

هتل Attraction

این هتل در سال 1908 برای شهر نیویورک طراحی شده بود. این ساختمان به ارتفاع 360 متر توسط شخصی به نام " Antoni Gaudi " طراحی شده بود و به نظر بسیاری از مهندسین و طراحان برای آن زمان طرحی غیر واقعی به نظر می آمد. این طرح تا سالها مسکوت ماند و کسی از وجود آن تا سال 1956 اطلاعی نداشت تا این که در آن سال گزارشی با عنوان " دنیای ناشناخته Gaudí " منتشر شده و طرح مورد نظر در آن زمان رویت شد. نکته جالب این است که از این طرح قدیمی برای بازسازی برج های تجارت جهانی استفاده شده است.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

برج Illinois

این طرح در سال 1956 برای شهر شیکاگو در ایالت ایلینویز آمریکا توسط شخصی به نام " فرانک لیویلد رایت" ارائه شد. این طرح برای ساخت برجی به ارتفاع 1609 متر بود که شامل 528 طبقه می شد. نکته جالب این که در صورت ساخت این چنین برجی مکان زیادی تنها برای نصب بالابرهای این برج نیاز بود و بنا بر محاسبات انجام شده اکثر فضای طبقات پایین توسط سیستم بالابر اشغال می شد.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

پروژه ابر

این پروژه در سال 2002 به منظور ساخت یک بنا با سازه ای عجیب در شهر لیورپل انگلستان طرح شده است. این بنا توسط طراحی به نام " ویل اسلاپ" طراحی شده بود و بنا بود به عنوان یک مرکز اداری، تجاری به همراه مجموعه رستوران ها یک هتل 107 اتاقه و گالری به کار رود. این طرح در سال 2004 میلادی به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

برج Beacon of Progress

این برج نیز برای شهر شیکاگو در ایالت ایلینویز آمریکا طراحی شده بوده است دارای ارتفاع در حدود 457 متر بوده است و در سال 1891 توسط استاده دانشگاه ام آی تی " Désiré Despradelle" طراحی شده بوده است. این طرح در صورت ساخت به مرتفع ترین سازه ساخته دست بشر در آن زمان تبیدل می شد.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

ابر شهر هرمی Shimizu

این شهر به شکل کلی یک هرم ، نمونه ای طراحی شده برای قرار دادن یک مجموعه خانه در ساحل توکیو بوده است . این محل توانایی اسکان چیزی در حدود 750 هزار نفر را دارد و در صورت ساخت به عنوان بزرگترین سازه دست بشر شناخته می شد. این طرح که در سال 2004 مطرح شده بود به دلیل نبود فلزات سبک و مقاوم برای ساخت این مجموعه متوقف شد.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

مجتمع مسکونی Ville Contemporaine

این مجموع شامل آسمان خراش هایی بزرگ بود که دارای 60 طبقه بوده و می توانست حجم جمعیت زیادی را در خود جای دهد. این طرح در سال 1922 توسط طراح و آرشیتکت فرانسوی " Le Corbusier " برای شهر پاریس ، پایتخت فرانسه طراحی شد و در طرح آن از ساختمان هایی با اسکلت فولادی بهره برداری می شد. این مجموعه که بیشتر به صورت مرکزی تجاری و مسکونی طراحی شده بود به قشر ثروتمند جوامع آن روز فرانسه تعلق داشت. امروزه بسیاری از کارشناسان متوجه شدند که یکی از راهکارها برای مقابله با مسئله کمبود مسکن در دنیای امروز استفاده از همین مجموعه های آپارتمانی و آسمان خراشهای بلند است.

 

 

ساختمانهای جالب , سالن اجتماعات برلین , اخبار گوناگون

 

سالن اجتماعات برلین

این بنا قرار بود در شهر برلین ، پایتخت آلمان نازی در ده سالهای دهه 30 و 40 ساخته شود. طراح این بنای عظیم " آلبرت اشپیر" دوست نزدیک هیتلر و آخرین وزیر تسلیحات آلمان نازی بود. این بنا در مرکز شهر برلین واقع شده بود و قرار بر این بود تا مردم به صورت هفتگی برای شنیدن صحبتها هیتلر به این مکان مراجعه کنند. با شروع جنگ دوم جانی امکان ساخت این بنا از بین رفته و تنها طرح هایی از آن بر روی کاغذهای نقشه کشی باقی مانده است.../باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
عکس جالبی که من گرفتم....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساختمانهای ساخته شده با حبه قند! (عکس)



 

دراین مقاله نمونه هایی زیباازساختمانهایی که باحبه های قندتوسط هنرمند خوش ذوق ساخته شده را قرار دادیم.


ساختمانهای ساخته شده با حبه قند! (عکس)


ساختمانهای ساخته شده با حبه قند! (عکس)

 


ساختمانهای ساخته شده با حبه قند! (عکس)