اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساختار دفاعی پرسپولیس باید درست شود


مهدی مهدوی کیا در بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر با تشخیص مصطفی دنیزلی روی نیمکت نشست ولی در نیمه دوم وارد زمین شد و تاثیر خودش را گذاشت.

برترین ها به نقل از تماشا: مهدی مهدوی کیا در بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر با تشخیص مصطفی دنیزلی روی نیمکت نشست ولی در نیمه دوم وارد زمین شد و تاثیر خودش را گذاشت. او یک پاس گل داد تا پنالتی از دست رفته در بازی با ملوان را جبران کند. کیا درمورد این بازی، بستن بازوبند کاپیتانی و همین طور مسائل مختلف دیگر به سوالات تماشا پاسخ می دهد.

*بازی با شهرداری تبریز چطور بود؟

ما بازی را بد شروع کردیم و دو گل خوردیم ولی مهم این بود که برگشتیم. در نیم فصل اول کم پیش آمده بود که پرسپولیس عقب بیفتد و نتیجه را جبران کند. این نشان می دهد که تیم ما از لحاظ روحی روانی شرایط بهتری پیدا کرده است. تیم ما در نیمه دوم تا دقیقه 85 بر بازی مسلط بود ولی در 5 دقیقه آخر تمرکزمان را از دست دادیم و نزدیک بود یک گل بخوریم. در مجموع یک نیمه ما خوب بودیم یک  نیمه آنها.

*چرا پرسپولیس بازی را این قدر بد شروع کرد؟

در این زمینه مربی باید صحبت کند ولی من معتقدم که باید تیم ما در ساختار دفاعی بهتر عمل کند تا راحت گل نخوریم. تیم ما پتانسیل گل زدن دارد ولی باید ساختار دفاعی را درست کنیم و مربی هم در این زمینه فکر خواهد کرد.

*پرسپولیس در نیمه دوم با ورود شما و وحید هاشمیان به یکباره متحول شد قبول دراید؟

خدا را شکر می کنم که در نیمه دوم توانستیم خوب بازی کنیم و مسلط بودیم. البته این را هم باید در نظر گرفت که دو امتیاز حساس را از دست دادیم.

*وقتی دنیزلی می خواست شما را وارد زمین کند چه مسائلی را گوشزد کرد؟

شرایط زمین چمن به هیچ عنوان مساعد نبود و ما هم در تمرینات روی زمین کار کرده بودیم. برنامه ما این بود که از ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره ها استفاده کنیم که خوشبختانه نتیجه داد.

*شما بابت نیمک نشینی ناراحت نیستید؟

بازی کردن فوتبالیست به تصمیم سرمربی مربوط می شود و بزرگ ترین فوتبالیست های دنیا هم نیمکت نشین می شوند.

*شما گفته بودید که بازوبند کاپیتانی را دیگر در اختیار نخواهید گرف. چرا باز هم کاپیتان شدید؟

من قبل از بازی به علی کریمی گفته بودم که تحت هیچ شرایطی بازوبند را به من ندهد ولی او دوباره کار خودش را انجام داد. بازیکنان پرسپولیس دوست دارند که من کاپیتان باشم و باید از همه آنها تشکر کنم. من هر چقدر حرف زدم، کریمی قبول نکرد و با اصرار او کاپیتان شدم.

*به نظر شما پرسپولیس می تواند در لیگ قهرمان آسیا نتیجه بگیرد؟

تمام هدف ما این است که روز به روز بهتر شویم ولی معتقدم در بعضی از پست ها بازیکن کم داریم و دست دنیزلی بسته است. ما باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم که پرسپولیس را به روزهای اوج برسانیم ولی مهم این است که روی بهبود ساختار دفاعی کار کنیم

*قبول دارید قهرمانی تقریبا غیرممکن است؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست ولی هدف اصلی ما در لیگ برتر گرفتن سهمیه آسیاست همین طور در لیگ قهرمانان هم باید موفق باشیم.

*مثل اینکه در تبریز به کریمی توهین شد درست است؟

بله، متاسفانه فضای استادیوم ها به هیچ عنوان قشنگ نیست و نمی توان از فوتبال لذت برد. اینکه تماشاگران به بازیکنی مثل علی کریمی که سال ها برای تیم ملی زحمت کشیده توهین می کنند بسیار زشت است و کاش علت این حرکات را می دانستیم. الان وقتی یک پسربچه هشت نه ساله به استادیوم می آید موقع برگشتن به خانه حداقل 15 لغت زشت یاد می گیرد که این واقعا تاسف آور و ناامیدکننده است.


ویدیو مرتبط :
ساختار دفاعی دورتموند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیوس: ساختار دفاعی پرسپولیس ضعف دارد


مهاجم سابق پرسپولیس تأکید کرد که این تیم باید ضعف در ساختار دفاعی و تمرکز نداشتن برای حفظ نتیجه را از بین ببرد.

خبرگزاری تسنیم: فرشاد پیوس در خصوص هشت بازی باقیمانده و اینکه پرسپولیس چقدر برای قهرمانی شانس دارد، گفت: در هشت بازی پایانی ممکن است اتفاقات مختلفی رخ دهد و همه مدعیان کار سختی دارند. معتقدم پرسپولیس با توجه به اینکه یک تیم جوان در اختیار دارد، گاهی اوقات از لحاظ تجربه دچار مشکل می‌شود. به عنوان مثال این تیم برخلاف نیمه اول بازی با تراکتورسازی، در نیمه دوم بازی سطح پایین و ضعیفی را به نمایش گذاشت و این به خاطر جوانی تیم است.

وی ادامه داد: پرسپولیس وقتی گل اول را می‌زند اشباع و بی‌انگیزه می‌شود و ناخودآگاه انرژی تیم از بین می‌رود. به نظرم برانکو مربی خوبی است و باید قرارداد او را برای فصل بعد هم تمدید کنند، اما او باید این مسائل را برطرف کند. برانکو در تعویض‌ها خوب عمل نمی‌کند و آن‌طور که شنیده‌ام از نیمکتش هم مشاوره نمی‌گیرد. او معمولاً کار خودش را انجام می‌دهد، اما باید مشاوره هم بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: مورد مهم دیگر به ضعف ساختار دفاعی پرسپولیس مربوط می‌شود. در بازی با تراکتورسازی شاهد بودیم که فاصله بین خطوط بسیار زیاد بود و همین موضوع در میانه میدان برتری را به تراکتورسازی داده بود. باید این ضعف‌ها را برطرف کرد و این مشکلات به خاطر جوانی پرسپولیس است. شما می‌بینید که در خط حمله خیلی‌ها فقط از مهدی طارمی توقع گل زدن دارند، اما باید روی مهاجمان دیگر از جمله علیپور هم کار کرد.

پیوس در مورد تکل خشن محسن بنگر گفت: بنگر تکل بدی زد. او بازیکن باتجربه و بزرگ پرسپولیس است و باید به تیم آرامش بدهد. بنگر باید اخلاق و رفتارش را بهتر از این کند تا بتواند به عنوان یک بزرگ‌تر و بازیکنی که تجربیات زیادی دارد به پرسپولیس کمک کند.