اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیر ساخت ها برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده فراهم نیست



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اخذ مالیات بر ارزش افزوده

 

اخبار اقتصادی - زیر ساخت ها برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده فراهم نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نصب صندوق فروش های الکترونیکی در طلافروشی ها لازمه اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده، مانع فرارهای مالیاتی است.

محمود شکری در گفت وگوبا خانه ملت، درباره علت مقاومت صنف طلافروشان در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهرماه سال 87 آغاز شده است اما باید پذیرفت زیرساخت های اجرای صحیح این قانون از سوی سازمان امور مالیاتی فراهم نیست.

نماینده مردم تالش، رضوان‌شهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی باید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ابتدا زیرساخت های اخذ مالیات بر ارزش افزوده در تمام صنوف را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: یکی از لازمه‌های اخذ مالیات بر ارزش افزوده وجود صندوق‌های فروش الکترونیکی است بطور مثال اگر طلا فروشی، یک قطعه طلا را به فروش رساند باید جزئیات این فروش از طریق صندوق فروش مغازه به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسد تا این سازمان بتواند مالیات بر ارزش افزوده را بطور دقیق محاسبه کند.

شکری تصریح کرد:در قانون پنجم توسعه برای شفاف شدن درآمدهای مشمول مالیات، اصناف و بازاریان مکلف شده اند که به صندوق فروش تجهیز شوند اما این مهم تاکنون انجام نشده است بنابراین وزارت صنعت باید به این وضع رسیدگی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فرارهای مالیاتی جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی صنوف باید اجرایی شود و صنوف طلا فروشان و آهن فروشان و یا هر صنف دیگری نمی تواند از این قانون خود را مجزا بدانند.

شکری افزود: البته اعتراض برخی از طلافروشان به نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده است یعنی عنوان می کنند به دلیل نبود سیستم الکترونیکی مشخص تنها از برخی از طلا فروشان این مالیات اخذ می شود که این موضوع باعث می شود قیمت فروش طلا این مغازه ها بالا برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده که این نوع مالیات از فروش کالا اخذ شود بنابراین اینکه برخی از طلا فروشان عنوان می کنند این مالیات باید تنها از اجرت طلا اخذ شود قابل قبول نیست. 

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
اخذ مالیات بر ارزش افزوده از وام 25 میلیونی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ...



 

 

 

اخذ مالیات

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را صادر كرد.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در كمیسیون تشكل های اتاق بازرگانی گفت: در تماس تلفنی كه با شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم، موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مكالمه تلفنی خبر خوشی به بخش خصوصی مبنی بر توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تشكل ها را داد. قانون مالیات بر ارزش افزوده از پاییز سال ۸۷ اجرایی شد كه پس از گذشت مدتی كوتاه و در پی انتقادهای شدید اصناف و برخی گروه های دیگر از اجرای شتابزده این قانون، برای دوره ای متوقف شد.

البته این موضوع در ابتدا منجر به نامه نگاری رئیس جمهوری با وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تعویق اجرای ۲ ماهه قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و رئیس كل وقت سازمان امور مالیاتی اعلام كرد قانون مالیات بر ارزش افزوده تنها هنگامی در مورد صنوف به اجرا در خواهد آمد كه توافق كامل با آنها حاصل شده و آموزش های لازم به آنها داده شده باشد. در نهایت مقرر شد قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت تدریجی در قبال اصناف و برخی گروه های دیگر اعمال شود..../تحلیل:مهر