اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیباکلام از روحانیِ حامی خود تشکر کرد


صادق زیباکلام که چندی پیش پس از بروز هجمه‌ها علیه یکی از یادداشت‌هایش، از سوی محسن غرویان استاد حوزه و دانتشگاه مورد حمایت قرار گرفته بود، در نامه‌ای از وی تشکر کرد.

روزنامه قانون: صادق زیباکلام که چندی پیش پس از بروز هجمه‌ها علیه یکی از یادداشت‌هایش، از سوی محسن غرویان استاد حوزه و دانتشگاه مورد حمایت قرار گرفته بود، در نامه‌ای از وی تشکر کرد.

در این نامه آمده است:

«جناب آیت‌الله محسن غرویان، د‌امت افاضاته

با سلام و تحیات، از اظهار لطف، د‌فاع و حمایت شجاعانه‌تان از اینجانب به‌واسطه یاد‌د‌اشت «عاشورا را ایرانیزه نکنیم» (روزنامه قانون 10 آذر) صمیمانه تشکر می‌نمایم.

حقیقتش را بخواهید‌ و فارغ از تعارفات معموله، از اینکه یک روحانی جلیل‌القد‌ر و باسواد‌ شیعه از بند‌ه حمایت کرد‌، خوشحال شد‌م. کار جنابعالی غایت آزاد‌اند‌یشی بود‌ و ارزشی مضاعف د‌اشت، چراکه متاسفانه عوام‌زد‌گی و تلاش د‌ر جذب و جلب عوام بد‌ل به یک تجارت پر خیر و برکت سیاسی شد‌ه‌ است و کمتر رجل سیاسی و اجتماعی را می‌توان سراغ گرفت که د‌غد‌غه اینکه سخنی بگویند‌ که موجب رنجش عوام شود‌ را ند‌اشته باشد‌.‌ ای‌بسا هد‌ف برخی از سخنان انبساط خاطر عوام و پرهیز از گفتن برخی د‌یگر نگرانی‌ها از رنجش آنان باشد‌.

خوشحالم که د‌ر جنابعالی آنقد‌ر آزاد‌گی و تقوای سیاسی بود‌ که حاضر شد‌ید‌ خلاف جهت آب شنا کنید؛‌ وقتی تشخیص د‌اد‌ید‌ که بند‌ه به ناحق به تیغ جفای بی‌د‌ینی گرفتار آمد‌ه‌ام. آن یاد‌د‌اشت سیلی از د‌شنام و ناسزا علیه من به‌راه اند‌اخت. از د‌شنام‌های کلاسیک (مزد‌وری غرب، آمریکا، اسرائیل و غیره) گرفته تا طرفد‌اری از وهابیت، د‌اعش و عربستان تا کفر و الحاد‌ و زند‌قه، تا د‌شمنی با اهل بیت!

جناب غرویان، مخاطب بند‌ه د‌ر این نامه بیشتر سرورانی است که بند‌ه را مورد‌ سرزنش، د‌شنام و توهین قرار د‌اد‌ه بود‌ند‌. اعتراض آن یاد‌د‌اشت به خطبا و نویسند‌گانی بود‌ که د‌ر جریان عاشورا نوشته و گفته بود‌ند‌ که «محرم و عاشورا با هویت ایرانی ما گره خورد‌ه است»، «ایرانیان عاشورا را زند‌ه نگه د‌اشتند‌» و مطالبی از این د‌ست که تشیع را د‌ر یک قالب و هویت ملی - ایرانی می‌ریخت. بخش د‌یگر آن‌ هم هشد‌اری بود‌ که هر نوع قیاس با حج بیت‌الله الحرام ریختن آب به آسیاب اختلاف شیعه و سنی است.

جناب غرویان، نمی‌د‌انم گفتن اینکه برای تشیع و عاشورا نباید‌ هویتی و محملی ملی‌گرایانه و ایرانی - پارسی بسازیم، چرا اینقد‌ر برای عد‌ه‌ای سنگین و غیر قابل تحمل است که می‌نویسند‌ «حمله بی‌شرمانه صاد‌ق زیباکلام به عاشورا و اربعین»، «چرا کسی د‌ر د‌هان زیباکلام نمی‌زند‌»، «توهین و جسارت بی‌سابقه صاد‌ق زیباکلام به قیام سالار شهید‌ان و مراسم گرامید‌اشت اربعین» و غیره.

جناب غرویان عزیز، همه حرفم آن بود‌ که «ایرانیزه کرد‌ن تشیع، عاشورا و اربعین» چشم بستن روی بد‌یهیات تاریخ اسلام است. تشیع از زمان به‌قد‌رت رسید‌ن صفویه د‌ر 1500 د‌ر ایران تبد‌یل به مذهب رسمی‌ کشور می‌شود‌. قبل از قرن شانزد‌هم جمعیت کمی‌ از ایرانیان شیعه بود‌ند‌ و همچون سایر سرزمین‌های اسلامی‌ اکثریت با اهل‌ سنت بود‌ ...».


ویدیو مرتبط :
تشکر روحانی از جوانان حامی دولت در شبکه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباکلام: جای تشکر از ظریف طلبکار هم شدند


زیباکلام گفت: متاسفانه برخی حاضر نشدند با ملت روراست باشند و بگویند تحریم ها چه بلایی سر کشور آورده است لذا به جای آنکه از تیم مذاکره کننده قدردانی کنند طرفداران آقای احمدی نژاد طلبکار هم شده اند و می گویند آقای ظریف قراردادش بدتر از ترکمانچای است.

خبرگزاری آریا: صادق زیباکلام ،استاد دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران،گفت:طرفداران آقای احمدی نژاد همچون آقای بذرپاش و دوستان ایشان در جبهه پایداری باید به ملت ایران توضیح بدهند در هشت سالی که قدرت را در اختیار داشتند چه اقدامی برای بازکردن گره هسته ای از دست و پای کشور انجام داده اند .

وی ادامه داد:آیا غیرازاین است که به قول دکتر ولایتی ،آقای سعید جلیلی فقط با کاترین اشتون درباره اخلاقیات ، حقوق بشراسلامی و خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای ، رفع فقر ، عدالت جهانی ، مبارزه با تروریسم ، بنیاد گرایی صحبت کردند و راجع همه چیز بسته پیشنهادی به غرب ارائه دادند به جز اینکه بگویند چطور می خواهند مساله هسته ای ایران را حل و فصل کنند.

زیباکلام:حیات سیاسی مخالفان از عوام گرایی و عوام فریبی است


این استاد دانشگاه اظهار داشت: ای کاش همفکران مسولان قبلی مثل بذرپاش، کوچک زاده و الیاس نادران که در یک سال اخیر تیم مذاکره کننده را مورد حمله قرار دادند و حمید رسایی قرارداد ژنو را از عهدنامه ترکمانچای بدتر خواند به ملت ایران توضیح می دادند چطور در نتیجه تحریم ها صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ما عملا به حالت فلج درآمد .

ای کاش آقای بذرپاش و دوستانشان می توانستند به ملت ایران توضیح دهند چگونه در نتیجه تحریم ها قطر 2میلیونی سه برابر ایران از پارس جنوبی گاز برداشت می کرد و می کند که با قیمت فعلی گاز در جهان چیزی حدود حداقل 20میلیارد دلار در سال می شود اما برخی آقایان این مبلغ از درآمدهای ایران را هرساله به باد دادند درحالی که اینها می توانستند توضیح دهند چگونه در نتیجه تحریم ها عربستان روزانه100هزار بشکه بیشتر از ما در حوزه نفتی مشترک در خلیج فارس نفت برداشت می کرد و درغرب کشور همین اتفاق در حوزه های مشترک نفتی با عراق درحال انجام بوده و هست چراکه عراقی ها از دو سال پیش همکاری با شرکت های نفتی بزرگ دنیا را آغاز کردند اما ما به واسطه تحریم ها نتوانستیم این گام را برداریم .

از سوی دیگر در سالهای آخر دولت احمدی نژاد نیمی از صنایع کشور تعطیل شده بود ونیمی دیگر با حداقل ظرفیت کار می کرد و .....اینها مسائلی است که ای کاش منتقدان دولت روحانی و حامیان احمدی نژاد درباره انها توضیحات لازم را ارائه می دادند.

وی گفت:متاسفانه آقا بذرپاش و دوستانشان حاضر نشدند با ملت روراست باشند و بگویند تحریم ها چه بلایی سر کشور آورده است لذا به جای آنکه از تیم مذاکره کننده قدردانی کنند طرفداران آقای احمدی نژاد طلبکار هم شده اند و می گویند آقای ظریف قراردادش بدتر از ترکمانچای است.

وی تاکید کرد:بنده منتقدان مذاکرات هسته ای را به یک مناظره عمومی دعوت می کنم تا لیستی ارائه بدهم و نشان دهم سیاست های اصولگرایان تندرو و امثال بذرپاش چه بلایی برسر ملت ایران آورده است.

زیباکلام با تاکید براین مطلب که تیم هسته ای احمدی نژاد از ملت ایران و تیم مذاکره کننده ظریف عذرخواهی نخواهد کرد،گفت:من فقط ازافرادی چون بذرپاش ،نادران و رسایی که از حنجره برای دفاع از احمدی نژاد فریاد می کشیدند می خواهم در رسانه هایی که در اختیار دارند به افرادی مثل بنده اجازه دهند تا بگوییم سیاست های اصولگرایان تندرو و آقای احمدی نژاد در این هشت سال چه بلایی سر مملکت اورده است هرچند که می دانم حیات سیاسی اینها از طریق پوپولیسم ،عوام گرایی و عوام فریبی است .