اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیباکلام: احتمالا کار در دور اول تمام است



زیباکلام,حمایت از حسن روحانی

زیباکلام: احتمالا کار در دور اول تمام است

دکتر صادق زیبا کلام به شبكه ایران گفت: اگر موجی که در حمایت از دکتر روحانی به راه افتاده است به همین شکل به جلو برود دکتر روحانی کار را در مرحله اول تمام می‌کند.

با توجه به اخبار رسانه‌ها احتمال انصراف دکتر ولایتی را چگونه ارزیابی می کنید؟

تصور نمی کنم دکتر ولایتی کناره گیری کنند بخاطر اینکه اصولگرایان شامل یک طیف هستند که در برگیرنده سلایق متضادی می شوند. بنابراین ما با تا یک حزب سیاسی منسجم و با برنامه و دارای رهبری واحد روبه رو نیستیم.

برای همین شما در طیف اصول گرایان افراد رادیکال و افراطی را مشاهده می کنید که دکتر جلیلی این بخش از اصول گرایان را نمایندگی می کند و از طرف دیگر اصول گرایان متعادل و میانه رو که حول گزینه دکتر ولایتی جمع شده اند. برای همین بعید می دانم دکتر ولایتی به نفع نامزد دیگری کنار بکشد.

احتمال کنار کشیدن دکتر ولایتی به نفع آقای دکتر قالیباف را چقدر جدی می دانید؟

مواضع آقای قالیباف خیلی مورد تایید اصول گرایان نیست. آقای قالیباف بیشتر با نیروهای تکنوکرات که هم اکنون در شهرداری تهران همکار ایشان هستند نزدیک است.چنانچه آقای قالیباف به ریاست جمهوری برسد از همین نیروهای تکنوکرات استفاده خواهد کرد.

به همین خاطر آقای قالیباف از ابتدای سال زیاد چهره ای اصول گرا از خود به نمایش نگذاشت. برای همین از نظر طیف اصول گرایان ایشان مومن به ارزش های اصول گرای نیست و جزو نیروهای اصیل این جریان محسوب نمی شود.

به نظر شما آیا رقابت به دور دوم خواهد رفت؟

احتمالا رقابت به دور دوم خواهد رفت. البته اگر موجی که در حمایت از دکتر روحانی به راه افتاده است به همین شکل به جلو برود دکتر روحانی کار را در مرحله اول تمام می کند.

به نظر شما اگر انتخابات به مرحله دوم برود شانس کدام یک از نامزد‌ها بیشتر است؟

من معتقد بودم با توجه به عملکرد مثبت آقای قالیباف در شهرداری تهران شانس بالایی برای رفتن به دور دوم داشتند اما بعد از مناظرات به علت کمرنگ شدن پایبندی دکتر قالیباف به ارزشهای اصولگرایی و موازین اصولی شانس دکتر ولایتی افزایش یافته است.

به نظر شما دکتر جلیلی شانسی برای حضور در مرحله دوم رقابت‌ها ندارند؟

پایگاه رای دکتر جلیلی ثابت است و تنها از سوی جریانات تندرو و رادیکال در جناح اصول گرا حمایت می شوند. از همین رو من شانس زیادی برای ایشان متصور نیستم. از طرف دیگر با توجه به عدم حمایت دکتر احمدی نژاد از نامزد خاصی قصد دارند به اصول گرایان ثابت کنند پیروزی او در سال ۸۴ و ۸۸ بدون کمک و دخالت اصول گرایان بوده است./بهارنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
سخنان صادق زیباکلام: 22 بهمن، عدم تایید کار مسئولین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور مصر: حمله به حامیان مرسی کار پلیس نبود/احتمالا مرسی به زندان مبارک منتقل می‌شود



حمله به حامیان مرسی,انتقال مرسی به زندان مبارک,وزیر کشور مصر


وزیر کشور مصر: حمله به حامیان مرسی کار پلیس نبود/احتمالا مرسی به زندان مبارک منتقل می‌شود

وزیر کشور مصر با بیان اینکه نیروهای پلیس مصر در رخدادهای اخیر به سمت طرفداران اخوان المسلمین آتش نگشودند، اعلام کرد که حامیان مرسی با دروغ جلوه دادن رخدادهای جمعه، در صدد سوء استفاده سیاسی از آن هستند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره ،‌ محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر اعلام کرد که حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر رخدادهای جمعه را طور دیگری جلوه می‌دهند تا از آن سوء استفاده سیاسی کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس روز جمعه هیچ گلوله‌ای شلیک نکرده‌اند، اعلام کرد: من به همه اطمینان می‌دهم پلیس تنها در نزدیکی محل تظاهرات در خیابان النصر و میدان رابعه العدویه مستقر بود و حمله به تظاهر کنندگان از جانب پلیس و یا دیگر نیروهای تحت فرمان وزارت کشور نبوده است.

وزیر کشور مصر تصریح کرد: نیروهای پلیس به سمت تحصن‌کنندگان نرفتند، بلکه این حامیان مرسی بودند که به سمت پلیس آمدند تا درگیری به وجود آورده و از آن سوء استفاده سیاسی کنند.

وی با بیان اینکه 73 تن در هنگام درگیری‌ها بازداشت شدند، اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک و "با کم‌ترین تلفات"، تحصن‌کنندگان حامی محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه، متفرق خواهند شد.

محمد ابراهیم تصریح کرد: امیدواریم که آنها بیندیشند و پیش از آنکه ما با زور به تحصن‌ها پایان دهیم، خودشان این کار را انجام دهند.

پس از اینکه قاضی تحقیقات روز جمعه دستور حبس موقت محمد مرسی به مدت 15 روز را صادر کرد، وزیر کشور مصر اعلام کرد که احتمال می‌رود که مرسی در زندان طره حبس شود که حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر نیز در آنجا در حبس به سر می‌برد.

وی عنوان داشت: در صورتی که این تصمیم اتخاذ شود که مرسی در یکی از زندان‌های وزارت کشور بماند، وی در یک زندان امن حبس خواهد شد اما در هر صورت قاضی تحقیقات مکان بازداشت مرسی را تعیین می‌کند.

محمد ابراهیم همچنین اعلام کرد که 14 تن در اسکندریه بازداشت شده‌اند که سلاح در دست داشتند و بازجویی‌ها از ‌آنها برای شناسایی نقش‌شان در رخدادهای خونین کشور صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد که تحصن‌کنندگان رابعه العدویه می‌خواستند تا شادی ده‌ها میلیون مصری را از بین ببرند که برای حمایت از ارتش جهت مقابله با تروریسم و خشونت به خیابان‌ها آمده بودند.

محمد ابراهیم اعلام کرد که برخی از افسران و سربازان ارتش در درگیری‌های اخیر زخمی شدند که وضعیت دو تن از افسران به علت اصابت گلوله به سرشان وخیم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تحصن‌کنندگان در رابعه العدویه سلاح در دست دارند، اعلام کرد که دادستانی مصر اکنون به شکایت‌های ساکنان منطقه رابعه العدویه و النهضه رسیدگی می‌کنند که زندگی روزانه‌شان دچار خلل شده است.

وزیر کشور مصر اعضای اخوان المسلمین را به شکنجه مصری‌ها به دلیل انتصاب آنها به احزاب و گروه‌های سیاسی متهم کرد.
وی در خصوص اوضاع امنیتی صحرای سیناء اعلام کرد که مسئولان مصری در تلاش هستند به اقدامات خشونت‌آمیز در سیناء پایان دهند./ایسنا