اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زور اعتیاد زیاد بود



گفت‌وگو با سارقی که در یک سال 5مرتبه به زندان افتاد
زور اعتیاد زیاد بود

چندین سابقه کیفری در پرونده مرد 30ساله‌ای به نام حسین به چشم می‌خورد و به‌تازگی پای او به پرونده قتل نیز باز شده، اتهامش مشارکت در نزاع منجر به قتل است. حسین می‌گوید استادکار تزیینات داخلی است اما به‌خاطر مصرف مواد حاضر نبود برای شخص دیگری کار کند.

گفت‌وگو با این متهم را بخوانید:
‌چرا دستگیر شده‌ای؟
 یکی از دوستانم به اسم کامران به اتهام قتل تحت‌تعقیب بود و من به او پیشنهاد دادم برای مدتی مخفی شود. او تصمیم گرفت به شمال برود، بنابراین قرار شد من او را ببرم تا سوار اتوبوس شود. آن روز سوار خودرو پرایدی بودیم که مسروقه بود و من آن را در خیابان سرقت کرده بودم.

ناگهان در راه ماشین فردی را دیدم که از او طلبکار بودم به همین دلیل جلوی او پیچیدم و آنجا بود که دعوا شد و قتل اتفاق افتاد البته کامران قتل را انجام داد و بعد فرار کردیم. کامران از من جدا شد و من هم که ترسیده بودم ماشین را در اتوبان رها کردم و رفتم.


‌چطور دستگیر شدی؟
 بعد از قتل امین دیگر از کامران خبر نداشتم تا اینکه با ماشین سرقتی در سرآسیاب دستگیر شدم.


‌یعنی کار تو به‌طور حرفه‌ای دزدی است؟
 نه من که مادرزاد دزد نبودم. فقط برای تفریح ماشین می‌دزدیدم.


‌یعنی شغل دیگری داری؟
 الان که نه اما من استادکار دکوراسیون داخلی هستم. به‌خاطر یکسری مشکلات سر کار نمی‌رفتم. من استادکار بودم اما مغازه نداشتم. از طرفی معتاد بودم و مغازم کوچک شده بود و زور مواد بیشتر از زور صاحبکارم بود.


‌با خودروهای مسروقه چه کار می‌کردی؟
 در خیابان‌ها پرسه می‌زدم. مسافرکشی هم می‌کردم.


‌چند سابقه کیفری داری؟
 در یک سال، چهار یا پنج فقره.


‌چرا آنقدر زودبه‌زود دستگیر شده‌ای؟
 ماشین دزدی بالاخره از روی پلاکش پیدا می‌شود.


‌یعنی پلاک خودروها را دستکاری نمی‌کردی؟
 نه. آنها را فقط برای استفاده برمی‌داشتم. حتی وسایل داخل ماشین مثل ضبط را هم برنمی‌داشتم. فقط می‌خواستم وسیله زیر پایم باشد. من دو پژو و سه پراید دزدیدم. آنها آنقدر زیر پایم بودند که با همان‌ها دستگیر ‌شدم.


‌شگردت چطور بود؟
شگرد خاصی نداشتم. در خیابان که راه می‌رفتم اگر می‌دیدم سوییچ روی ماشین یا در باز است سوار می‌شدم و می‌رفتم. من دزدی بلد نیستم.


چه موادی مصرف می‌کنی و چطور معتاد شدی؟
 شیشه مصرف می‌کردم. تفریحی شروع کردم و معتاد شدم.


درباره شرایط خانوادگی‌ات توضیح بده.
 پدر و مادرم متارکه کرده‌اند و سر خانه و زندگی خودشان هستند. سه خواهر دارم که دو تا از آنها ازدواج کرده‌اند و یکی از آنها که دو سال از من کوچک‌تر است با من زندگی می‌کند. به همین دلیل دوستان زیادی ندارم که آنها را به خانه برده باشم. کامران از معدود افرادی است که به خانه ما می‌آمد البته خواهرم شاغل است و مخارج خودش را تامین می‌کند.


‌دوران کودکی‌ات چطور بود؟
 بعد از متارکه پدر و مادرم، من و خواهرم با مادربزرگم زندگی می‌کردیم و او نمی‌توانست مخارج ما را تامین کند. مجبور شدم از کلاس سوم ترک‌تحصیل کنم و سر کار بروم. در کفاشی کار کرده‌ام، خیاطی و نجاری هم بلد هستم. دست آخر هم که دکوراسیون داخلی کار کردم و استادکار شدم. بعد که معتاد شدم زور مواد زیاد شد و الان هم اینجا هستم.


‌این‌بار وقتی از زندان آزاد شدی می‌خواهی چه‌کار کنی؟
توبه کرده‌ام. پنج‌ماه است پاک هستم و حتی سیگار هم نکشیده‌ام. می‌خواهم کار کنم.

شرق

 


ویدیو مرتبط :
ماموستا عبدالرحمن-باسی رمضان زور زور جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترک‌ اعتیاد با زور و چماق + عکس



ترک‌ اعتیاد با زور و چماق

ترک‌ اعتیاد با زور و چماق + عکس

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری اعضای یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز دراین شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباس اسماعیلی، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارش و اعلام شکایت مردمی مبنی بر این که یک مرکز ترک اعتیاد بدون مجوز برای ترک اعتیاد معتادان از شیوه‌های غیرمعقول استفاده می‌کند، موضوع مورد بررسی ماموران تالش قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های خود از صحت گزارش مردمی اطمینان پیدا کردند، افزود: آنان همچنین مطلع شدند که اعضای این مرکز ترک اعتیاد با تبلیغات کذایی توانسته بودند تعدادی ازمعتادان را به مرکز خود انتقال دهند و توسل به زور و چماق و دیگر روش‌های غیرمنطقی درصدد ترک اعتیاد معتادان برآمده‌اند.

اسماعیلی روش‌های غیرمنطقی این مرکز ترک اعتیاد را ضرب و شتم، کتک کاری شدید، تراشیدن موی سر با تیغ، تراشیدن ابرو، بستن با زنجیر، ریختن آب‌سرد روی افراد تحت درمان، وارد کردن آسیب‌های جسمی، شکستن بینی، دنده و... اعلام کرد و افزود: ماموران بخش کرگانرود تالش موضوع را به مرجع قضایی منعکس کرده و در اجرای دستور قضایی از این مرکز اعتیاد بازرسی به عمل آوردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این محل بیش از پنج گرم شیشه، آلات و ادوات شکنجه از قبیل باطوم، دستبند پلاستیکی و زنجیر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پنج تن از اعضای این مرکز را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به روش‌های غیر منطقی خود برای ترک معتادان نظیر فرو کردن نفتالین در لفافه پارچه‌ به حلق افراد، بستن دست و پای معتادان با قفل، زنجیرکشیدن روی زمین، فرو بردن سربیماران در سرویس بهداشتی، وادار کردن افراد تحت درمان به رقص و ... اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه این پرونده هم‌اکنون در حال بررسی است، از شهروندان خواست، در مواجهه به چنین مواردی یا موارد مشابه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 پلیس را در جریان بگذارند.

اقلام مکشوفه از کمپ ترک اعتیاد

اقلام مکشوفه از کمپ ترک اعتیاد

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اقلام مکشوفه از کمپ ترک اعتیاد

ایسنا