اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری ٣ موتورسوار از زنان



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

پلیس سه‌مرد جوان را که سوار بر موتورسیکلت از زنان زورگیری می‌کردند، به دام انداخت.

به گزارش خبرنگار ما ساعت ١٣روز چهارم بهمن‌ماه دستگیری سارق زورگیر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ به کلانتری خانی‌آباد اعلام شد.

 

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ٢٥ساله در حالی‌که تلاش داشت همراه سایر همدستانش از محل سرقت متواری شود، توسط اهالی محل دستگیر شده است.

 

شاکی که زنی ٥٦ساله است پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «همراه همسرم در حال بردن فرش به داخل ساختمان بودیم که سه‌سرنشین موتورسیکلتی به بهانه کمک‌کردن برای بالابردن فرش، وارد حیاط منزل شدند. آنها ناگهان با تهدید چاقو به سمت من و همسرم حمله‌ور شدند و طلا و جواهراتم را سرقت کردند.

 

در حالی‌که همسرم با این افراد درگیر شده بود، آنها به‌شدت او را زیر مشت‌ولگد گرفتند و من نیز برای نجات جان همسرم، با فریادزدن از همسایگان کمک خواستم و همسایه‌ها متوجه موضوع شدند و به کمک ما آمدند.»

 

متهم ٢٥ساله به‌نام «محمود» که در زمان دستگیری قمه و همچنین سیم‌چین مورداستفاده در سرقت‌ها از وی کشف شده بود، در همان تحقیقات اولیه به تلاش برای زورگیری از شاکی، استفاده از سلاح سرد و قدرت‌نمایی با چاقو برای شهروندان اعتراف کرد و با بررسی سوابق او مشخص شد فقط دوماه از آزادی وی گذشته است.

 

متهم در اعترافات خود ضمن معرفی دو همدستش به نام‌های «جواد» و «امید»، به کارآگاهان گفت: «در منطقه خانی‌آباد در حال عبور از کوچه‌ای بودیم که متوجه شدیم پیرزنی و همسرش برای بردن فرش به پشت‌بام خانه‌شان از جوانان محل درخواست کمک می‌کنند.تصمیم گرفتیم به بهانه کمک وارد حیاط خانه شویم و النگوهای پیرزن را سرقت کنیم. در حالی‌که این زن و شوهر تصور می‌کردند ما از بچه‌های همان محل هستیم، وارد حیاط شدیم و در یک‌لحظه، من دهان پیرزن و جواد نیز دهان پیرمرد را گرفت و امید با قیچی، النگوهای پیرزن را برید.»

 

با توجه به اعتراف متهم به ارتکاب سرقت‌های مشابه در مناطق جنوب و جنوب‌غرب تهران، شناسایی مالباختگان در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

 

یکی از زنان مالباخته که پس از حضور در پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهم شده بود، به کارآگاهان گفت: «برای دورانداختن زباله سر کوچه رفته بودم که به سه‌سرنشین موتورسیکلتی مشکوک شدم.

 

به همین دلیل سریع به خانه بازگشتم و دیدم موتور ابتدای کوچه توقف کرده است. سریع در خانه را باز کردم اما ناگهان همین متهم دستگیرشده که پشت ماشین مخفی شده بود خودش را به من رساند و با گذاشتن دست روی دهانم سعی کرد من را به زور وارد خانه کند. با مقاومت و فریادهایم، همسایه‌ها به کمک من آمدند و آنها به‌سرعت از محل متواری شدند.»

 

در حالی‌که شناسایی شکات ادامه داشت با تحقیق از محمود مشخص شد یکی از سارقان به نام جواد (٢٨ساله) پسرعموی اوست که همراه عضو دیگر گروه در خانه‌ای مجردی در شهرک واوان زندگی می‌کند و درواقع این محل را به مخفیگاهی برای خود تبدیل کرده‌اند. وقتی کارآگاهان به این‌محل رفتند فهمیدند دومتهم مخفیگاه خود را تغییر داده‌اند. پلیس با انجام تحقیقات ویژه موفق به شناسایی مخفیگاه جدید متهمان در شهرک شاهد، واقع در شهر جدید اندیشه شد.

 

جواد و امید که تصور نمی‌کردند مخفیگاه جدید آنها به‌این سرعت شناسایی شود، با آسودگی کامل در آنجا در حال استراحت بودند که کارآگاهان خود را به بالای سرشان رساندند و دوجوان را بدون اینکه بتوانند کوچک‌ترین اقدامی برای مقاومت یا فرار انجام دهند دستگیر کردند.

 

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی، مواجهه حضوری با همدست خود و اطلاع از اعتراف صریح «محمود» به سرقت‌های متعدد، ضمن تایید اظهارات او به انجام ده‌ها فقره سرقت، به شیوه گردنبندقاپی نیز اعتراف کردند. متهمان درباره شیوه و شگرد گردنبندقاپی به کارآگاهان گفتند: «اگر سوژه در پیاده‌رو بود، یک‌نفر از موتور پیاده می‌شد و پس از چنگ‌زدن گردنبند و انجام سرقت، به‌سرعت روی موتور که چندمتر جلوتر بود می‌پرید و از محل دور می‌شدیم.

 

اگر سوژه را در ماشین شناسایی می‌کردیم، ابتدا از پشت موتور را به ماشین می‌زدیم تا سوژه برای بررسی تصادف پیاده شود؛ در این زمان و با استفاده از غفلت راننده، گردنبند او را سرقت می‌کردیم و در مسیر خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری می‌شدیم.» 

 

سرهنگ احمـد نجفی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اعلام خبر دستگیری خریدار اموال مسروقه درباره این پرونده گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب انواع سرقت‌ها و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه‌متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت خود به نشانی این‌پایگاه واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
زورگیری چهار موتورسوار با قمه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرفتن کبوتر؛ شگردی برای زورگیری از زنان و دختران جوان



 

 

گرفتن کبوتر؛ شگردی برای زورگیری از زنان و دختران جوان

 

 

خراسان:اولین شکایت از این سارق چندی قبل توسط زنی جوان مطرح شد. او که به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۱ تهران رفته بود زمانی که در برابر بازپرس علی مکرمی قرار گرفت درباره حادثه وحشتناکی که برایش رخ داده بود، گفت: «صبح دیروز - روز حادثه - جوانی با این بهانه که کبوترش داخل خانه ما افتاده وارد خانه ام شد و با تهدید چاقو جواهراتم را دزدید.»

 

این زن در تشریح این حادثه گفت: «در خانه تنها بودم که زنگ خانه به صدا در آمد. پسر جوانی پشت در بود. او گفت کبوترش روی پشت بام خانه ما افتاده و از من خواست اجازه بدهم وارد شود تا کبوترش را بگیرد. من هم که از نیتش بی اطلاع بودم در را باز کردم و او وارد شد اما چند لحظه بعد چاقوی بزرگی مقابل صورتم گرفت و شروع به تهدید کرد.

از دیدن این صحنه شوکه شده بودم و نمی دانستم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. او گردنم را گرفت و کشان کشان به سوی ورودی ساختمان برد. جوان خشن که عصبانی به نظر می رسید در حالی که من را روی زمین انداخته بود گردنبند و النگوهایم را گرفت و تهدید کرد اگر سر و صدا کنم من را می کشد. من هم که زبانم بند آمده بود تا رفتن او ساکت ماندم و چند دقیقه بعد این ماجرا را تلفنی به شوهرم خبر دادم.»

به دنبال ثبت اظهارات این زن، افسران پلیس آگاهی شاکی را به واحد چهره نگاری دعوت کردند و با کمک او تصویر فرضی سارق را ترسیم کردند. اطلاعات به دست آمده نشان می داد سارق جوانی حدود ۲۵ ساله و لاغراندام است اما این اطلاعات برای دستگیری وی کافی نبود. به این ترتیب تجسس ها در شاخه های مختلف ادامه یافت.

در حالی که کارآگاهان سرگرم بررسی سرنخ های موجود بودند، پرونده مشابهی به آنان ارجاع شد. در دومین پرونده نیز جوانی لاغراندام به بهانه گرفتن کبوتر وارد خانه زنی شده و با تهدید چاقو اموال وی را زورگیری کرده بود. این حادثه در نزدیکی محل سرقت قبلی رخ داده بود و نشان می داد سارق جوان در آن محدوده فعالیت می کند. از این رو گشت زنی های نامحسوس ماموران در آن محدوده آغاز شد.

در این مرحله مکان هایی که ممکن بود سارق کبوترباز در آن جا مرتکب سرقت شود تحت نظر گرفته شد تا این که خبر رسید سارقی جوان حین فرار توسط شهروندان دستگیر شده است. با انتقال این جوان به پلیس آگاهی مشخص شد او همان سارق تحت تعقیب است که در اجرای آخرین نقشه اش ناکام مانده و دستگیر شده است.

در جریان بررسی های پلیس معلوم شد او با ورود به خانه ای که دختری جوان به تنهایی در آن جا بود قصد داشت با تهدید چاقو اموال باارزش خانه و جواهرات دخترجوان را سرقت کند اما صاحب خانه سر رسیده و مانع او شده است.

دخترجوان در این باره به پلیس گفت:« پسر جوان زنگ خانه را زد و گفت کبوترش داخل خانه مان افتاده است. من هم در را برایش باز کردم اما وقتی وارد شد با چاقو تهدیدم کرد و مشغول جمع آوری اموال باارزش خانه شد. من هم در یک لحظه به دور از چشم او با پدرم تماس گرفتم و این موضوع را به او اطلاع دادم.»

ادامه این حادثه را پدر این دختر برای پلیس بازگو کرد: «وقتی به خانه رسیدم پسر جوان یک چاقو به دست گرفته بود و دخترم را تهدید می کرد وقتی به سوی او رفتم با چاقو ضربه ای به کتفم زد و پا به فرار گذاشت اما من با همان وضعیت تعقیبش کردم و با کمک چند نفر از اهالی محله او را دستگیر کردیم.»

جوان کبوترباز به نام فرخ که به مواد مخدر اعتیاد دارد در جریان بازجویی ها اتهامش را بر عهده گرفت و گفت سرقت هایش را تحت تاثیر مصرف شیشه مرتکب شده است. بر پایه این گزارش هم اکنون متهم در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد..../خراسان