اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری بی‌رحمانه از زنان غرب تهران



اخبار حوادث - سارق زورگیر دستگیر شد
زورگیری بی‌رحمانه از زنان غرب تهران

مردی که از مردم به ویژه زنان در ساعات پایان روز زورگیری می کرد پس از دستگیری به دهها فقره زورگیری اعتراف کرد.

با شکایت های متعدد شهروندان محدوده غرب تهران خصوصا محدوده بلوار فردوس، صادقیه و بزرگراه جناح در خصوص سرقت ها زورگیری های انجام شده از سوی یک زورگیر، تیمی از ماموران این کلانتری مامور رسیدگی به موضوع شدند.

در بررسی های انجام شده مشخص شد که یک سارق زورگیر که با موتورسیکلت خود در محدوده های مذکور پرسه می زند، با تهدید سلاح سرد در ساعات پایان روز اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان خصوصا زنان می کند.

در این بررسی های همچنین پرونده ای دیگر نیز به ماموران محول شد که در آن تعدادی از شهروندان ساکن محدوده های فوق از یک توزیع کننده مواد مخدر شکایت کرده بودند.

طی تحقیقات انجام شده ماموران دریافتند که مشخصات ارایه شده در پرونده سارق زورگیر با مشخصات متهم پرونده توزیع کننده مواد مخدر بسیار مشابه است که در این خصوص تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان هر 2 پرونده یک نفر است و برای همین پرونده دوم نیز در اختیار همان تیم اول قرار گرفت.

این تحقیقات و بررسی ها ادامه داشت تا اینکه روز گذشته ماموران پس از بررسی مشخصات ظاهری چهره متهم شناسایی شده و ماموران موفق شدند وی را که با موتورسیکلت خود در محدوده بزرگراه «محمدعلی جناح» پرسه می زد بازداشت کنند.

سرانجام متهم در بازجویی های انجام شده ضمن معرفی خود به نام «م» به جرایم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و به دهها فقره سرقت و زورگیری با استفاده از سلاح سرد نیز اقرار کرد که پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
زورگیری بی رحمانه از یک دختر در خیابان پاسداران تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیری با شمشیر در غرب تهران


دختر جوان زمانی كه برندگی تیغه شمشیر پسر بزهكار را دید، برای نجات جان خود، چاره‌یی جز تسلیم تمامی طلا و جواهراتش نداشت.

روزنامه شهروند: دختر جوان زمانی كه برندگی تیغه شمشیر پسر بزهكار را دید، برای نجات جان خود، چاره‌یی جز تسلیم تمامی طلا و جواهراتش نداشت.

٢٠ آذرماه سال جاری، سرنشین یك دستگاه خودروی سواری پژو ٢٠٦ در خیابان جلال آل احمد تهران كه با ربودن دختری جوان، قصد زورگیری از او را داشت از سوی عوامل گشت نامحسوس نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

شرور سابقه‌دار كه با تهدید شمشمیر موفق به ربودن دختر جوان شده بود پس از مدتی نقشه سرقت از طعمه خود را عملی كرد غافل از اینكه ماموران او را تحت نظر دارند و به زودی عملیات دستگیری‌اش را آغاز خواهند كرد.

سرهنگ امیرحسین رضایی، رییس كلانتری ١١٨ ستارخان در تشریح روند شناسایی و دستگیری زورگیر گفت: شامگاه ٢٠ آذرماه امسال بود كه عوامل گشت نامحسوس كلانتری ١١٨ در حال گشت زنی در خیابان جلال آل احمد ناگهان با صحنه درگیری سرنشین یك دستگاه خودروی پژوی ٢٠٦ با دختری جوان روبرو شدند و به سرعت خود را به محل حادثه نزدیك كردند.

همزمان ماموران با برقراری تماس با مقر انتظامی به استعلام پلاك خودرو پرداختند كه در جریان آن مشخص شد، خودروی سواری پژو ٢٠٦ از سوی مقام قضایی دستور توقیف دارد و راننده آن تحت تعقیب پلیس است.

به این ترتیب شكی باقی نماند كه متهم از اراذل و اوباش سابقه‌دار است و پیش از این ‌بارها از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده است. در حالی كه شرور، اسیر برق شمشیر خود شده بود، ماموران با چراغ‌های خاموش هر لحظه به او نزدیك‌تر می‌شدند.

 ماموران كه برای دستگیری متهم، طرح مهار را به اجرا گذاشته بودند موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه شرور سابقه‌دار را دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل كنند.

به گفته سرهنگ رضایی، در بازرسی از خودروی زورگیر یك قبضه سلاح سرد شمشیر به همراه مقادیری حشیش و گراس كشف و به مقر انتظامی منتقل شد.

در جریان رسیدگی به پرونده، مالباخته نیز كه به همراه متهم به پلیس آگاهی منتقل شده بود در شكایت خود به ماموران گفت: در روز حادثه داشتم به داروخانه می‌رفتم كه ناگهان سارق جلوی من توقف و مرا به زور سوار خودروی پژو ٢٠٦ خود كرد و با تهدید شمشیر، طلا و موبایل مرا به سرقت برد. شاكی در اظهارات خود ارزش اموال سرقتی را بیش از ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان عنوان كرده بود.

از سوی دیگر، متهم كه چاره‌یی جز اعتراف به زورگیری‌های خود نداشت در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: وقتی مالباخته را در خیابان دیدم تصمیم گرفتم نقشه سرقت از او را اجرا كنم به همین دلیل با تهدید شمشیری كه در ماشین داشتم او را ترساندم و مجبور كردم كه سوار خودرو شود و پس از طی مسیری كوتاه، طلا و گوشی موبایل او را به سرقت بردم اما ناگهان با ماموران نیروی انتظامی روبه‌رو و دستگیر شدم.

به این ترتیب پرونده متهم پس از انجام تحقیقات مقدماتی برای بررسی تخصصی‌تر در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.