اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری به شیوه نمکی



زورگیری به شیوه نمکی

دو زورگیر مسافرنما كه با پاشیدن نمك به صورت طعمه‌هایشان اقدام به سرقت خودرو می‌كردند توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

زورگیری, سرقت ماشین

 در تاریخ پنجم تیرماه سال جاری  فردی با مراجعه به كلانتری 172 شهرری به ماموران اعلام كرد: دو نفر تحت عنوان مسافر و به بهانه اینکه آدرس دقیق محل مورد نظر خود را فراموش کرده اند از من خواستند تا با ماشین به داخل کوچه ها بروم تا اینکه در داخل یکی از کوچه ها ، سرنشین صندلی عقب در یک لحظه اقدام به پاشیدن نمک به صورت و چشمان من کرد و پس از آن هر دو نفر در حالیکه چاقو و قمه نیز به همراه داشتند، ضمن ضرب و شتم مرا مجبور کردند تا از خودرو  پیاده شوم و بلافاصله پس از سرقت ماشین از محل متواری شدند .

پس از گذشت چند ساعت از زمان گزارش سرقت مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در زمان گشت زنی در خیابان 13 آبان موفق به شناسایی خودرو مسروقه شدند که در کنار خیابان پارک شده است .

دستگیری  متهمان

با شناسایی خودرو مسروقه ، مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در تحقیقات خود از اهالی محل در همان ساعت های اولیه روز موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار منطقه سیزده آبان به هویت "حسن . ن" ( 35 ساله ) شدند، بنا بر اظهارات برخی از اهالی ، شب قبل اقدام به پارک خودرو در خیابان کرده بود.

همزمان با حضور مأموران در محل کشف خودرو ، «حسن . ن» که به قصد برداشتن خودرو مسروقه به محل پارک خودرو مراجعه کرده بود  با مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده و در نهایت پس از تعقیب و گریز و شلیك تیر هوایی از سوی مأموران ، دستگیر و در بازرسی از منزل وی اموال و مدارك شناسایی متعلق به افراد غیر از محل مخفیگاه وی کشف می شود.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، متهم که در اظهارات اولیه خود و با وجود شناسایی از سوی مالباخته ، منکر هرگونه سرقت خودرو به شیوه زورگیری شده بود پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به زورگیری خودرو پراید مشکی همدست خود به هویت احمد . ع ( 24 ساله ) معروف به احمد افغانی را نیز معرفی کرد.

کارآگاهان پایگاه نهم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم "احمد . ع" در زیرزمین یک مغازه شدند که با انجام مراقبت های پلیسی  و اطمینان از حضور متهم در این محل ، وی نیز دستگیر و از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .

سرهنگ مرتضی  رستمی ، رئیس پایگاه نهم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر با اشاره به کشف اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، گفت: در حال حاضر شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین مالباختگانی که از سوی این دو متهم مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته‌اند ، در دستور کار پلیس قرار گرفته است لذا از کلیه مالباختگانی که در مناطق جنوب شهر تهران بویژه 13 آبان و شهرری بدین شیوه مورد سرقت ، کیف قاپ ، زورگیری ، ضرب و جرح و ... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند..../جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
شیوه انتظار هواپیما برای فرود ولی به شیوه خودم :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیری به شیوه بارکَنی / شکارچیان پیک‌های موتوری‌ بازار را شناسایی کنید + تصاویر



اخبار حوادث - زورگیری به شیوه بارکَنی / شکارچیان پیک‌های موتوری‌ بازار را شناسایی کنید + تصاویر

باند سارقان خشن که با شیوه بارکنی اقدام به زورگیری از پیک‌های موتورسیکلت سوار می‌کردند،‌توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع سرقت های خشن به شیوه سرقت در زمان انتقال و جابجایی بار توسط موتورسیکلت ، پرونده ای با موضوع "زورگیری به شیوه بارکَنی" تشکیل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
شناسایی دهها مالباخته : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، دهها راننده پیک های موتوری با مراجعه به اداره هجدهم اقدام به طرح شکایت در خصوص زورگیری و تهدید با سلاح سرد توسط سرنشینان چند دستگاه موتورسیکلت کردند . 
 
شکات که بیشتر آنها نیز در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند ، در زمان طرح شکایت عنوان می کردند که بواسطه سرقت اموال مجبور به پرداخت خسارت به صاحبین اصلی اموال شدند ؛ تعدادی از شکات در اظهارات خود عنوان می کردند که پس از سرقت ، عمده درآمد خود را صرف پرداخت خسارت می نمایند .

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت


اظهارات رانندگان پیک های موتوری : 
یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 19:00 مورخه 17 آبان ماه ، در خیابان حافظ به سمت شوش در حال انتقال چندین کارتن حاوی لب تاپ به ارزش 6 میلیون و 400 هزار تومان بودم که ناگهان چند دستگاه موتورسیکلت ، ابتدای خیابان شوش به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارتن های حاوی لب تاپ ها کردند " . 
 
شاکی دیگری نیز عنوان داشت : "ساعت 18:30 مورخه 13 دی ماه در خیابان خیام جنوبی ، در حال انتقال چند کارتن لوازم پخش خودرو به ارزش 4 میلیون تومان بودم که دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 پس از پاره کردن کِش مخصوص نگهداری بار اقدام به سرقت کارتن ها کردند ؛ قصد تعقیب آنها را داشتم اما هر دو موتورسیکلت به سرعت به داخل کوچه های فرعی رفته و از محل متواری شدند ".
 
یک پیک موتوری که چندین کارتن گوشی تلفن همراه از وی سرقت شده بود نیز در اظهارات ماشبه عنوان کرد : "در ساعت 19:00 مورخه 18 دی ماه از پاساژ علاءالدین چند کارتن گوشی تلفن همراه تحویل گرفته بودم ؛ جهت تحویل کارتن ها وارد باربری میدان شوش شده بودم که یک نفر با تیغ اقدام به پاره کردن کِش موتور کرد و یکی از کارتن ها را برداشت . قصد مقاومت داشتم که نفر دوم چاقویی را به پشت کمرم فشار داد ؛ دیگر نتوانستم هیچ حرکتی از خود نشان دهم و آنها نیز به سرعت از باربری خارج شدند". 

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
شناسایی مجرمین سابقه دار : 
با توجه به شناسایی دهها راننده پیک موتوری که همگی به شیوه ای مشابه و توسط سرنشیان چند دستگاه موتورسیکلت غالبا طرح هوندا 125 مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند ، دستگیری این گروه از سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، دهها نفر از شکات موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار اداره هجدهم پلیس آگاهی بنام جعفر . س ( 26 ساله ) شدند که آخرین بار نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود . 
 
با معرفی "جعفر" از سوی تعداد زیادی از شکات به عنوان یکی از سارقین اصلی که بنا بر اظهارات شکات با تهدید قمه و چاقو مانع از هرگونه مقاومت آنها شده بود ، شناسایی دیگر همدستان وی در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت ؛ با انجام اقدامات پلیسی ، 5 همدست جعفر از جمله دو برادرکوچکتر وی بنام های احمد (23 ساله) و جواد (18 ساله) و سه عضو دیگر گروه بنام های "رسول . ح" (24 ساله) ، "محمدرضا . ت" (20 ساله) و "محمدرضا . ر" (18 ساله) شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
دستگیری تمامی اعضای گروه : 
با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقین در مناطق دولت آباد ، بومهن ، شوش ، میدان محمدیه و خیام ، دستگیری هر شش متهم در دستور کار عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت ؛ سرانجام در ساعت 04:00 بامداد مورخه 23 دی ماه 1393 ، هر شش متهم در چند عملیات همزمان در داخل مخفیگاه هایشان دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
"جعفر . س" به عنوان سرکرده گروه ، پس از انتقال به اداره هجدهم صراحتا به دهها فقره زورگیری و سرقت به شیوه بارکنی اعتراف و عنوان داشت : "عمده رانندگان پیک های موتوری را در محدوده بازار تهران ، خیابان جمهوری و دیگر مناطق تجاری عمده ی تهران شناسایی ، تعقیب و نهایتا با مسدود کردن مسیر حرکت آنها و یا در زمان توقف در پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت می کردیم . 

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ،با اعلام این خبر گفت : "با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی متهمین توسط تعدادی از شکات و همچنین اعتراف صریح متهمین بویژه سرکرده گروه به دهها فقره سرقت و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقین خشن از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ".
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران