اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری به شیوه بارکَنی / شکارچیان پیک‌های موتوری‌ بازار را شناسایی کنید + تصاویر



اخبار حوادث - زورگیری به شیوه بارکَنی / شکارچیان پیک‌های موتوری‌ بازار را شناسایی کنید + تصاویر

باند سارقان خشن که با شیوه بارکنی اقدام به زورگیری از پیک‌های موتورسیکلت سوار می‌کردند،‌توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع سرقت های خشن به شیوه سرقت در زمان انتقال و جابجایی بار توسط موتورسیکلت ، پرونده ای با موضوع "زورگیری به شیوه بارکَنی" تشکیل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
شناسایی دهها مالباخته : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، دهها راننده پیک های موتوری با مراجعه به اداره هجدهم اقدام به طرح شکایت در خصوص زورگیری و تهدید با سلاح سرد توسط سرنشینان چند دستگاه موتورسیکلت کردند . 
 
شکات که بیشتر آنها نیز در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند ، در زمان طرح شکایت عنوان می کردند که بواسطه سرقت اموال مجبور به پرداخت خسارت به صاحبین اصلی اموال شدند ؛ تعدادی از شکات در اظهارات خود عنوان می کردند که پس از سرقت ، عمده درآمد خود را صرف پرداخت خسارت می نمایند .

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت


اظهارات رانندگان پیک های موتوری : 
یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 19:00 مورخه 17 آبان ماه ، در خیابان حافظ به سمت شوش در حال انتقال چندین کارتن حاوی لب تاپ به ارزش 6 میلیون و 400 هزار تومان بودم که ناگهان چند دستگاه موتورسیکلت ، ابتدای خیابان شوش به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارتن های حاوی لب تاپ ها کردند " . 
 
شاکی دیگری نیز عنوان داشت : "ساعت 18:30 مورخه 13 دی ماه در خیابان خیام جنوبی ، در حال انتقال چند کارتن لوازم پخش خودرو به ارزش 4 میلیون تومان بودم که دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 پس از پاره کردن کِش مخصوص نگهداری بار اقدام به سرقت کارتن ها کردند ؛ قصد تعقیب آنها را داشتم اما هر دو موتورسیکلت به سرعت به داخل کوچه های فرعی رفته و از محل متواری شدند ".
 
یک پیک موتوری که چندین کارتن گوشی تلفن همراه از وی سرقت شده بود نیز در اظهارات ماشبه عنوان کرد : "در ساعت 19:00 مورخه 18 دی ماه از پاساژ علاءالدین چند کارتن گوشی تلفن همراه تحویل گرفته بودم ؛ جهت تحویل کارتن ها وارد باربری میدان شوش شده بودم که یک نفر با تیغ اقدام به پاره کردن کِش موتور کرد و یکی از کارتن ها را برداشت . قصد مقاومت داشتم که نفر دوم چاقویی را به پشت کمرم فشار داد ؛ دیگر نتوانستم هیچ حرکتی از خود نشان دهم و آنها نیز به سرعت از باربری خارج شدند". 

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
شناسایی مجرمین سابقه دار : 
با توجه به شناسایی دهها راننده پیک موتوری که همگی به شیوه ای مشابه و توسط سرنشیان چند دستگاه موتورسیکلت غالبا طرح هوندا 125 مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند ، دستگیری این گروه از سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، دهها نفر از شکات موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار اداره هجدهم پلیس آگاهی بنام جعفر . س ( 26 ساله ) شدند که آخرین بار نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود . 
 
با معرفی "جعفر" از سوی تعداد زیادی از شکات به عنوان یکی از سارقین اصلی که بنا بر اظهارات شکات با تهدید قمه و چاقو مانع از هرگونه مقاومت آنها شده بود ، شناسایی دیگر همدستان وی در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت ؛ با انجام اقدامات پلیسی ، 5 همدست جعفر از جمله دو برادرکوچکتر وی بنام های احمد (23 ساله) و جواد (18 ساله) و سه عضو دیگر گروه بنام های "رسول . ح" (24 ساله) ، "محمدرضا . ت" (20 ساله) و "محمدرضا . ر" (18 ساله) شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
دستگیری تمامی اعضای گروه : 
با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقین در مناطق دولت آباد ، بومهن ، شوش ، میدان محمدیه و خیام ، دستگیری هر شش متهم در دستور کار عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت ؛ سرانجام در ساعت 04:00 بامداد مورخه 23 دی ماه 1393 ، هر شش متهم در چند عملیات همزمان در داخل مخفیگاه هایشان دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
"جعفر . س" به عنوان سرکرده گروه ، پس از انتقال به اداره هجدهم صراحتا به دهها فقره زورگیری و سرقت به شیوه بارکنی اعتراف و عنوان داشت : "عمده رانندگان پیک های موتوری را در محدوده بازار تهران ، خیابان جمهوری و دیگر مناطق تجاری عمده ی تهران شناسایی ، تعقیب و نهایتا با مسدود کردن مسیر حرکت آنها و یا در زمان توقف در پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت می کردیم . 

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ،با اعلام این خبر گفت : "با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی متهمین توسط تعدادی از شکات و همچنین اعتراف صریح متهمین بویژه سرکرده گروه به دهها فقره سرقت و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقین خشن از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ".
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
پیک موتوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت‌های میلیونی به شیوه زاغ زنی/ سه دوست تبهکار را شناسایی کنید + تصاویر



سه مرد که با شیوه راغ زنی اقدام به سرقت های میلیونی می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اقدامات پلیس آگاهی در کنترل و مراقبت نامحسوس از مجرمین سابقه دار، کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بنام «حمید. ک» (متولد ۱۳۳۷) با داشتن ۱۰ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با انواع سرقت، با تشکیل گروهی سه نفره اقدام به ارتکاب سرقت به شیوه زاغ زنی در اطراف شعبات بانکی در مناطق مختلف سطح شهر تهران و همچنین سایر حاشیه‌ای تهران بویژه در استان البرز نموده است.

دستگیری اعضای گروه سارقین
با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی دو همدست حمید بنام محسن (متولد ۳۴ ساله) و محمد (۴۵ ساله)، در بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که این دو نفر نیز از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با موادمخدر، سرقت و تحصیل مال نامشروع هستند.

با شناسایی هر سه عضو این گروه، مخفیگاه هر سه نفر آن‌ها در مناطق پیروزی و شهرری شناسایی و در سه عملیات همزمان، هر سه نفر دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت


شیوه و شگرد سرقت‌ها
متهمین در‌‌ همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره سرقت به شیوه زاغ زنی در اطراف شعبات بانکی اعتراف و عنوان داشتند: «پس از شناسایی افراد حامل وجه نقد، آن‌ها را در خارج از بانک‌ها تعقیب و در یک لحظه اقدام به پنجر نمودن لاستیک ماشین‌های آن‌ها می‌کردیم؛ زمانیکه راننده جهت تعویض لاستیک از ماشین پیاده می‌شد، در یک لحظه اقدام به سرقت وجوه نقد داخل خودرو کرده و مالباخته نیز با توجه به پنچر بودن لاستیک ماشین نمی‌توانست ما را تعقیب نماید و ما نیز به سرعت از محل دور می‌شدیم».

متهمین در ادامهٔ اعترافات خود و با اشاره به تخریب شیشه خودرو تعدادی از مالباختگان، به کارآگاهان عنوان داشتند: «در صورتیکه صاحب خودرو، قبل از پنچری کامل خودرو در محلی توقف کرده و پول‌ها را با خودش نمی‌برد، با اطلاع از وجود پول در داخل خودرو بلافاصله به محل پارک خودرو مراجعه و پس از تخریب شیشه خودرو اقدام به سرقت وجوه نقد داخل خودرو می‌کردیم».

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق تهران بویژه در مناطق شهرری، اسلامشهر و محدوده بهشت زهرا هر سه متهم پرونده جهت شناسایی جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

سرهنگ کاراگاه حسن زارع با اشاره به ارزش یک میلیارد تومانی پرونده و اعتراف متهمین به ده‌ها فقره سرقت، عنوان داشت: «در تحقیقات بعمل آمده و اعتراف صریح بدست آمده از متهمین، اعضای این گروه از سارقین به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف کمال شهر، پاکدشت، شهریار، کرج، ورامین، قلعه حسن خان، اسلامشهر، شهرری، محدوده بهشت زهرا و سایر مناطق تهران و استان البرز اعتراف داشته‌اند».

رئیس پایگاه نهم آگاهی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین عنوان داشت: «با توجه به اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت به شیوه زاغ زنی و به منظور شناسایی شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات که موفق به شناسایی تصویر متهمین شده و یا به شیوه زاغ زنی مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه نمایند».

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران