اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری با خودروهای مسروقه + عکس



اخبار,اخبار حوادث, زورگیری

۴ تبهکار سابقه‌دار با بازی در نقش مسافرکش شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان می‌کردند اما در نیمه راه با تهدید چاقو و قمه اموال آنها را از چنگ‌شان بیرون می‌کشیدند.

چندی قبل مأموران كلانتری 142كن هنگام گشت‌زنی به چهارسرنشین یك دستگاه خودرو پراید 111مشكی رنگ مشكوك شدند. مأموران در جریان بازرسی این خودرو مقداری موادمخدر شیشه و چند قبضه چاقو، قمه، تبر، اسپری اشك‌آور و مدارك شناسایی كشف كردند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد به‌احتمال زیاد سرنشینان پراید اعضای یك باند زورگیری هستند. به این ترتیب آنها بازداشت و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

كارآگاهان در همان بررسی‌های اولیه پی بردند یكی از مظنونان به‌نام محمد، از مجرمان سابقه‌دار غرب پایتخت است كه بارها به اتهام زورگیری، آدم‌ربایی، كیف‌قاپی، سرقت خودرو و... دستگیر و زندانی شده است. از سوی دیگر در بین مدارك كشف شده از خودروی مظنونان كارت یك دستگاه خودروی دوو سیلو وجود داشت كه مدتی قبل در شهرك گلستان سرقت شده بود. وقتی محمد در این‌باره تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف كرد خودرو را ربوده و در اطراف شهرك آزادی رها كرده است.

دیگر معلوم شده بود كه دستگیرشدگان اعضای یك باند تبهكاری هستند؛ آنها اعتراف كردند با سرقت خودرو از آن برای زورگیری استفاده می‌كردند. این 4نفر اقرار كردند تاكنون با این ترفند اموال ده‌ها نفر از شهروندان را زورگیری كرده‌اند. در همین حال مالك یكی از خودروهایی كه متهمان با آن زورگیری می‌كردند درباره چگونگی سرقت خودرواش گفت: ساعت22:30 دومین روز امسال 2نفر از متهمان در منطقه تهرانسر خودروام را دربست به مقصد شهرك راه‌آهن كرایه كردند اما وقتی وارد مسیر جنوب به شمال بزرگراه آزادگان شدیم با تهدید چاقو و قمه من را از خودروام پیاده كردند و از آنجا متواری شدند.

بازرسی از مخفیگاه متهمان می‌توانست اطلاعات بیشتری در اختیار پلیس بگذارد. مأموران در جریان این بازرسی تعداد زیادی مدارك شناسایی، انواع كیف‌های دستی زنانه و مردانه، ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه، چك‌های بانكی مسروقه و 2دستگاه موتورسیكلت پولسار كشف كردند. سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره گفت: متهمان تاكنون به ده‌ها زورگیری اعتراف كرده‌اند و بازپرس پرونده مجوز انتشار تصویر بدون پوشش آنها را صادر كرده است تا مالباختگان برای شكایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
عکس خودروهای تولید شده و منتاژ فروش رفته شرکتهای داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه خودروهای قدیمی ایران/ عکس