اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری از زنان جوان پایتخت با شمشیر/2 خلافکار با بررسی دوربین مداربسته شناسایی شدند(+عکس)




 اخبار حوادث - زورگیری از زنان جوان پایتخت با شمشیر/2 خلافکار با بررسی دوربین مداربسته شناسایی شدند

سارقان زورگیر که با تهدید چاقو و شمشیر از زنان زورگیری می کردند، با بررسی دوربین های مداربسته شناسایی و دستگیر شدند.

 

اخبار,اخبارحوادث,سارقان زورگی

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 20 مرداد امسال زنی با مراجعه به کلانرتی 106 نامجو به مأموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش به شیوه قاپیدن توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ به سرقت رفته است .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپیدن" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از در منزل خود واقع در خیابان خرمشهر خارج شده بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ با دو سرنشین وارد کوچه ورود ممنوع شد . در یک لحظه سرنشین موتور ، در حالیکه در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم ، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه کرد و به سرعت از محل فرار کردند .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم کیف قاپی و زورگیری که به تازگی از زندان و با تأمین قرار وثیقه آزاد شده ، سرقت های خود را با فرد دیگری که دارای قدرت بدنی بالا است ، آغاز و در تمامی سرقت ها نیز از کلاه ایمنی استفاده می کند .
 
 با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص استفاده متهمین از یک دستگاه موتورسیکلت باکسر آبی رنگ ، کارآگاهان به بررسی تصاویر به دست آمده از لحظه سرقت گوشی تلفن همره شاکی پرداخته و موفق به شناسایی علی . ق 22 ساله ، متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی به عنوان راننده موتورسیکلت در لحظه سرقت شدند .
 
با شناسایی هویت علی به عنوان یکی از سارقین و با مراجعه تعداد دیگری از شکات زن و مرد که همگی آنها به شیوه ای مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ مورد کیف قاپی ، زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بودند ، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها نفر دیگر از شکات این پرونده شدند که همگی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی شهر تهران توسط "علی . ق" و همدستش مورد سرقت قرار گرفته بودند .
 
اظهارات شکات و همچنین تصاویر بدست آمده از صحنه های سرقت و لحظات فرار سارقین همگی حکایت از آن داشت  که آنها در تمامی سرقت های خود از سلاح سرد و یک قبضه شمشیر استفاده کرده تا علاوه بر سرقت و زورگیری ، مانع از دستگیری خود توسط مردم شوند .
 
با توجه به تعدد سرقت های انجام شده توسط متهمین و در حالیکه متهم اصلی پرونده از محل سکونت خود متواری شده و هیچگونه ترددی به این محل نداشت ، تیم های ویژه ای در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد تا در صورت شناسایی متهم و همدستش اقدام به دستگیری این دو نفر کنند .
 
تیم های نامحسوس پایگاه سوم با شناسایی محل های تردد احتمالی متهمان در محدوده میدان هفت تیر ، این مناطق را تحت مراقبت های پلیس خود قرار داده تا سرانجام ساعت ظهر روز 20 شهریور ، هر دو متهم با یک دستگاه موتورسیکلت "باکسر" آبی رنگ در خیابان بهار شمالی از سوی یکی از تیم های نامحسوس پایگاه سوم آگاهی مورد شناسایی قرار گرفتند .
 
با توجه به جسور بودن متهمان در ارتکاب سرقت ها و استفاده آنها از شمشیر و سلاح سرد و احتمال ارتکاب هر گونه اقدام خطرناک دیگر از سوی آنها جهت فرار از دست کارآگاهان و به خطر افتادن جان شهروندان ، بلافاصله هماهنگی های لازم با سایر تیم های پایگاه سوم آگاهی انجام شد . همزمان با حضور تیم های عملیاتی پایگاه سوم آگاهی در محل ، متهم "علی . ق" که متوجه حضور کارآگاهان در محل شده بود اقدام به فرار از محل کرده و همدست او نیز با استفاده از شمشیر شروع به تهدید مردم و مأمورین کرد .
 
کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی ، با رعایت قانون بکارگیری سلاح ابتدا اقدام به شلیک تیرهوایی کرده اما متهمان تصمیم به فرار داشتند که ابتدا موتورسیکلت آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفته و متوقف شد . با وجود متوقف شدن موتورسیکلت ، "علی" و همدستش همچنان تصمیم به فرار از دست کارآگاهان داشتند و با تهدید شمشیر ، به سمت مردم و کاراَگاهان حمله ور شدند اما قبل از هرگونه اقدام بیشتر ، هر دو نفر از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند .
 
با دستگیری دو متهم به نام های علی و حسن ، هر دو متهم به بیمارستان منتقل و پس از انجام اقدامات درمانی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
 
متهمین پس از مواجه شدن با تصاویر دوربین های مداربسته و همچنین شکات و مالباختگان ، به دهها فقره


کیف قاپی ، سرقت گوشی تلفن همراه و زورگیری در مناطق مختلف میدان هفت تیر ، بهار شمالی ، میدان وصال ،


خیابان شریعتی ، سیدخندان ، فاطمی ، خیابان شهید مطهری ، رسالت ، بلوار کشاورز ، خیابان کارگر ، خیابان شهید بهشتی ، خرمشهر ، هویزه ، سهروردی ، مفتح ، قنبرزاده ، عباسی ، میرزای شیرازی ، ولیعصر و ... اعتراف کردند .
 
"حسن . ج" در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : به اتفاق علی ، سرقت های متعددی در سطح شهر تهران انجام دادیم .دارای سابقه دستگیری در پایگاه چهارم ، سوم و دوم پلیس آگاهی هستم .در عمده سرقت ها شمشیر همراه داشتم وبرای ترساندن مردم و زورگیری اقدام به کشیدن شمشیر و ایجاد رعب و وحشت می کردم. عمده سرقت های خود را از زنان انجام می دادیم  .
 
"علی . ق" نیز در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " ابتدا با یکی از دوستانم به نام امید کیف قاپی می کردم که نقش من در آن سرقت ها ، رانندگی موتور بود و امید سرقت ها را انجام می داد تا اینکه توسط کلانتری 106 دستگیر شد و من از آن زمان متواری شدم . پس از آن با "حسن" شروع به سرقت کیف قاپی کردم . گوشی های سرقتی را به چند مالخر به مبالغ 100 تا 200 هزار تومان می فروختم و پول های بدست آمده را نیز به صورت مساوی تقسیم می کردیم .
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف خشن و اعتراف صریح به دهها فقره زورگیری ، کیف قاپی و موبابل قاپی و همچنین شناسایی دهها مالباخته تا به این لحظه از تحقیقات اولیه و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات پرونده ، دستور انتشار تصاویر متهمین از سوی مقام قضایی صادر شده است . لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه یوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند .


  اخبارحوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ثبت لحظه غرق شدن دو دختر جوان در دریا توسط دوربین مداربسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری از زنان جویای کار پایتخت/ مردم متهم فراری را شناسایی کنند+ عکس



اخبار حوادث - کلاهبرداری از زنان جویای کار پایتخت/ مردم متهم فراری را شناسایی کنند+ عکس

تصویر مردی که با ادعای ایجاد شغل برای خانم‌ها از آن‌ها سرقت و کلاهبرداری با دستور مقام قضایی در منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 28 آّبان ماه خانمی با مراجعه به کلانتری 104 فلسطین به مأمورین اعلام کرد که کیف دستی حاوی مقادیری پول ، طلا و مدارک شناسایی اش در داخل یک مغازه مانتو فروشی ، توسط شخصی که مدعی استخدام منشی برای دفتر محل کارش بوده ، به سرقت رفته است . 
 
پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش و با دیدن آگهی کار مبنی بر استخدام منتشی در دفتر وکالت واقع در محدوده میدان امام خمینی ، با شماره تلفن درج شده در داخل آگهی تماس گرفتم ؛ بعد از صحبت کردن در خصوص شرایط کار و به توافق رسیدن ، به بهانه خرید لباس فرم با شخصی که تصور می کردم قرار است تا برای وی کار کنم قرار ملاقات گذاشته و بهمراه ایشان به قصد خرید مانتو به میدان هفت تیر رفتیم ؛ 
 

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

 
پس از انتخاب مانتو در داخل یکی از مغازه های مانتوفروشی ، قصد داشتم تا برای امتحان کردن مانتو به داخل یکی از اتاق های پرو بروم که ناگهان این شخص خواستار نگه داشتن کیف دستی من شد اما پس از بیرون آمدن از اتاق پرو بود که دیگر این شخص را ندیدم ! و متوجه شدم که کیف دستی حاوی وجه نقد ، گوشی تلفن همراه ، طلا و مدارک شناسایی ام توسط این شخص به سرقت رفته است . 
 
شناسایی تصویر متهم :
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر مراجعه به یک مغازه مانتوفروشی در میدان شهدای هفتم تیر ، کارآگاهان پایگاه سوم به این مغازه مراجعه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر متهم شدند و مالباخته نیز تصویر این شخص را مورد شناسایی قرار داد . 
 
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : "در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی هویت و مخفیگاه متهم تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی ، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، محل سکونت یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس 21865649 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیایان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند .  

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران