اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیران شب‌روی تهران را شناسایی كنید



اخبار حوادث,خبر حوادث

كارآگاهان پلی سآگاهی تهران بزرگ سه سارقی را كه در پوشش مسافركش اقدام به زورگیری از مسافران می‌كردند را دستگیر كردند.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ در ساعت یك بامداد،شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی درباره تردد تعدادی از سارقان و اراذل و اوباش در محدوده یک گاراژ متروکه در تقاطع خیابان اسکندری ـ تقاطع کلهر ارائه كردند كه موضوع برای بررسی به کلانتری 129 جامی اعلام شد.

با حضور گشت کلانتری 129در داخل پاساژ متروکه، مأموران سه نفر به اسامی ایمان»27 ساله ، «مهدی»30 ساله و «علی»37 ساله را دستگیر كردند كه در بازرسی بدنی از آنها، مأموران موفق به کشف یک دستگاه شوکر، یک عدد باتوم، یک قبضه نیمچه و همچنین یک دسته سوئیچ متعلق به یک دستگاه خودرو سواری شدند كه با کشف سوئیچ خودرو و در تحقیقات مقدماتی اولیه مشخص شد که این دسته کلید متعلق به یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ پارک شده در بیرون از پاساژ است که در بررسی ارکان هویتی خودرو پراید سفید رنگ مشخص شد این خودرو در منطقه تهرانسر به سرقت رفته است.

با کشف خودرو مسروقه و در بازرسی از داخل این خودرو نیز مدارک شناسایی ، کارت سوخت ، عابر بانک و ... متعلق به افراد غیر کشف شد كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی و در شرایطی که متهمان منکر هرگونه سرقت خودرو و یا ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی شده بودند، کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو کشف شده به تحقیق از وی پرداختند كه وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: خودرو را بدون استفاده از قفل فرمان و ... ،در مقابل در منزل پارک کرده بودم که پس از مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که سارق یا سارقان اقدام به سرقت آن کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات و با بررسی مدارک شناسایی و دیگر اموال بدست آمده از متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی و دعوت از صاحب اسناد و مدارک کشف شده متعلق به یک دستگاه خودرو دارای سابقه سرقت داخل خودرو در منطقه شهرک گلستان ـ بلوار گلها شدند که طبق اظهارات صاحب اسناد مشخص شد که اسناد و مدارک وی به همراه یک کیف دستی و به همراه مقادیری وجوه نقد داخل کیف به سرقت رفته است.

با توجه به کشف دیگر اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از داخل خودرو پراید کشف شده، کارآگاهان ضمن شناسایی یکی دیگر از مالباختگان و در تحقیقات انجام شده اطلاع پیدا کردند که وی به شیوه زورگیری و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ مورد سرقت وجوه نقد و دیگر اسناد و مدارک همراه خود قرار گرفته است .

با شناسایی این مالباخته، وی به محض مواجهه حضوری با متهمان آنها را به عنوان سرنشینان خودرو پراید نقره‌ای مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه نرسیده به چهارراه یافت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ به مقصد آذری ، با سه سرنشین شدم كه بعد از طی مسیری کوتاه و در زمان پرداخت کرایه، ناگهان دو سرنشین صندلی جلو و عقب پراید با تهدید چاقو و ضمن ضرب و جرح من اقدام به سرقت مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد ، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابر بانک از من کردند که پس از سرقت عابر بانک‌ها و اطمینان از رمز کارت‌ها ، مرا در منطقه 17 تهران و در جنب ریل‌های قطار از ماشین پیاده و بلافاصله از محل متواری شدند و در فاصله زمانی مراجعه به بانک برای ابطال حساب‌های عابر بانک متوجه شدم که سارقان در چندین نوبت اقدام به برداشت پول از حساب‌های من کرده‌اند.

مالباخته دیگری نیز متهمان را به عنوان سارقان زورگیر تحت پوشش مسافرکشی و اینبار بوسیله یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ ـ مشابه خودرو کشف شده ـ مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات مشابهی عنوان داشت که در در منطقه دهکده المپیک و توسط متهمان مورد زورگیری ، تهدید و ضرب و شتم قرار گرفته است.

متهمان که تا قبل از انجام تحقیقات پلیسی و شناسایی مالباختگان، منکر هرگونه سرقتی شده بودند پس از مواجهه حضوری با مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف صریح به زورگیری از این افراد، به سرقت خودرو پراید سفید رنگ اعتراف کردند.

«علی» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت كه سرقت پراید کار «مهدی»بوده و او با ماشین مسروقه به دنبال من آمد و با هم به گاراژ رفتیم و قصد داشتم تا در آنجا و برای یکی از دوستانم یک دستگاه خودرو سرقتی خریداری کنم که با حضور مأموران در محل دستگیر شدم.

«مهدی»نیز پس از اطلاع از اعترافات دیگر اعضای گروه به ناچار لب به اعتراف گشود اما در مورد سرقت خودرو پراید سفید رنگ عنوان داشت که خودرو را با همدستی «علی» انجام داده و به همراه او و ایمان اقدام به ارتکاب دیگر جرایم كرده است .

سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان پرونده گفت: با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگانی که به شیوه زورگیری مورد سرقت اموال، تهدید و ضرب و جرح قرار گرفته و همچنین کشف سلاح‌های سرد از متهمان و اعتراف صریح آنها به ارتکاب جرایم مختلف بویژه زورگیری و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر ـ خیابان 12 فروردین مراجعه كنند.... / ایسنا


ویدیو مرتبط :
دروغگو ها را با دیدن این ویدئو شناسایی كنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن سارق بازار تهران را شناسایی كنید



پلیس از شهروندان خواست:

زن سارق بازار تهران را شناسایی كنید

پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش زنی كه اقدام به سرقت كیف‌پول یكی از مشتریان پاساژ رضا در بازار تهران كرده بود، از شهروندان خواست تا وی را شناسایی كنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در پی مراجعه زن جوانی در تاریخ هفتم تیرماه سال‌جاری به کلانتری 113 بازار و اعلام این كه در پاساژ رضا کیف حاوی عابربانکش توسط فردی به سرقت رفته و سارق نیز اقدام به برداشت مبلغ سه میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد داخل آن کرده است، بررسی پرونده در دستوركار كارآگاهان قرار گرفت كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی، زن مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 13:30 روز ششم تیرماه برای خرید روسری به مغازه‌ای در پاساژ رضا رفته و پس از انتخاب و خرید روسری، با استفاده از عابربانک اقدام به پرداخت پول روسری کرده اما زمانی که به خانه بازگشته، متوجه شده کیف پولش که عابربانک را در آن گذاشته بود گمشده كه با تصور این که کیف را در مغازه جا گذاشته‌، به سرعت به پاساژ برگشته اما صاحب مغازه روسری فروشی از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان داشته که کسی کیف‌پولی به او تحویل نداده كه فردای آن‌ روز با مراجعه به بانک قصد باطل کردن شماره حساب عابربانکش را داشته که متوجه شده مبلغ سه میلیون و 400 هزار تومان از داخل حسابش برداشت شد.

مالباخته در پاسخ به این سؤال کارآگاهان که آیا رمز عابربانک خود را روی کارت نوشته یا خیر؟ به کارآگاهان گفت: رمز عابربانک را روی کارت یادداشت نکرده اما زمانی که قصد پرداخت پول روسری را داشته به علت شلوغی مغازه، رمز عابربانک را با صدای بلند در اختیار مغازه‌دار گذاشت.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با بررسی حساب متعلق به مالباخته محل برداشت مبلغ مسروقه را شناسایی كردند كه با شناسایی محل برداشت پول از حساب مالباخته در یک مغازه طلافروشی واقع در خیابان 15 خرداد ـ بازار زرگرها، کارآگاهان در مراجعه به این محل و انجام تحقیقات اطلاع پیدا کردند که زن جوانی حدودا 30 ساله پس از سرقت عابربانک متعلق به مالباخته، با توجه به اطلاع داشتن از رمز عابربانک که آن‌ را با استفاده از بی‌احتیاطی مالباخته در اعلام بلند رمزعابربانک به‌ دست آورده بود، در مراجعه به مغازه طلافروشی اقدام به خرید یک سرویس طلا برای خود کرد.

کارآگاهان پایگاه هفتم در ادامه تحقیقات خود و با بهره‌گیری از تصاویر به‌ دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی تصویر زن جوانی را شناسایی كردند که اقدام به خرید سرویس طلا با استفاده از عابربانک مسروقه کرده بود كه مالباخته نیز پس از مشاهده تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته اقدام به شناسایی تصویر خریدار سرویس طلا به عنوان یکی از زنان حاضر در مغازه روسری فروشی ـ در پاساژ امام رضا (ع)ـ کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به تصاویر به‌دست آمده از متهم و به منظور شناسایی و دستگیری وی، دستور انتشار بدون پوشش وی به اتهام سرقت و جیب‌بری از سوی بازپرس پرونده صادر شد.

وی گفت: کلیه شهروندانی که تصویر این زن را شناسایی كرده و اطلاعاتی در خصوص مخفی‌گاه یا هویت وی در اختیار دارند، هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864796 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند./ایسنا