اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورآزمایی آمریکا و کره‌ شمالی برای یک فیلم


فیلم« مصاحبه» یک طنز سیاسی آمریکایی است که سوژه اش را «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار داده است. علاوه بر سوژه جنجالی این فیلم حاشیه از جایی شروع شد که شرکت «سونی» از ادامه اکران این فیلم سر باز زد.

مجله مهر: فیلم« مصاحبه» یک طنز سیاسی آمریکایی است که سوژه اش را «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار داده است. علاوه بر سوژه جنجالی این فیلم حاشیه از جایی شروع شد که شرکت «سونی» از ادامه اکران این فیلم سر باز زد.

فیلم «مصاحبه» را «دن استرلینگ» نوشته و «اوان گلدبرگ» و «ست روگن» کارگردانی کردند. «جیمز فرانکو» و «ست روگان» بازیگران فیلم نقش دو روزنامه نگار را بازی می‌کنند که دستور دارند در جریان ملاقاتی برای مصاحبه با رهبر کره شمالی وی را ترور کنند.

این فیلم توسط شرکت «سونی پیکچرز» از ۱۱ دسامبر در سینماهای آمریکا اکران شد. اما هکر‌ها تهدید کردند که در صورت ادامه اکران به کامیپوترهای این شرکت آسیب می‌رسانند. حمله هکر‌ها به قدری بود که کمپانی سونی تصمیم گرفت نمایش این فیلم را در سینماهای آمریکا متوقف کند. با توجه به تحقیقات روی سیستم‌ها و اخبار مقامات فدرال آمریکا به این نتیجه رسیدند که این حملات از سوی کره شمالی انجام گرفته است.

زورآزمایی آمریکا و کره‌ شمالی برای یک فیلم

لغو اکران فیلم «مصاحبه» واکنش مقامات ایالات متحده را نیز به همراه داشت. باراک اوباما رئیس جمهور این کشور لغو نمایش این فیلم را اشتباه می داند و  در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «حمله سایبری بسیار جدی است. داریم تحقیقات می‌کنیم، حملات را داریم جدی می‌گیریم. گوش به زنگ خواهیم بود. اگر چیزی ببینیم وبه نظرمان جدی و مهم باشد به مردم هشدار خواهیم داد.»

«میت رامنی» رقیب انتخاباتی اوباما در دو سال قبل نیز در پیامی از شرکت سونی خواست تا از اقدام خود عقب نشینی نکرده و حتی این فیلم را به طور رایگان پخش جهانی کند.

حالا شرکت «سونی پیکچرز» می‌خواهد این فیلم را به شیوه‌های دیگری انتشار دهد تا این فیلم یک پخش جهانی جدید را تجربه کند.

گفتنی است چندی پیش کشور کره شمالی در نامه‌ای رسمی به دبیر کل سازمان ملل فیلم «مصاحبه» را با موضوع طرح ترور رهبر این کشور، اعلان جنگی علیه کشورش خوانده بود. کشور کره شمالی با شکایت رسمی به سازمان ملل، فیلم جدید کمپانی سونی یعنی «مصاحبه» را متهم به اعلان جنگ رسمی علیه این کشور خواند. جیمز فرانکو و ست روگن ستارگان این فیلم هستند و در آن قصد ترور رهبر این کشور یعنی کیم جونگ-اون را دارند.

زورآزمایی آمریکا و کره‌ شمالی برای یک فیلم

«جا سونگ‌» سفیر کره شمالی در سازمان ملل نامه‌ای را به تاریخ بیست و هفتم ماه ژوئن به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تحویل داد که در آن ایالات متحده را متهم به حمایت از تروریسم و اعلان جنگ با ساخت این فیلم کرده است. با استناد به رویترز که متن نامه را دیده است، جا سونگ نوشته است: «اجازه ساخت و پخش چنین فیلمی که ترور رهبر کنونی یک کشور را نشان می‌دهد باید به عنوان آشکارترین حمایت از تروریسم و همچنین اعلان جنگ دیده شود. مسئولان رسمی ایالات متحده آمریکا باید سریعا اعمال لازم برای تحریم ساخت و پخش این فیلم را انجام دهند، وگرنه خود آن‌ها نیز کاملا مسئول حمایت و تشویق از تروریسم خواهند بود.»

شبکه فاکس نیوز نیز در اظهار نظری خنده‌دار از از احتمال دست داشتن روسیه، ایران و چین در این حمله سایبری سخن گفت تا بازار شایعات و اخبار حول فیلم «مصاحبه» داغ‌تر شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم حمله کره شمالی به آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک فیلم دیگر از حمله کره شمالی به آمریکا


این فیلم چهار دقیقه ای که «طوفان آتش بر مقر جنگ خواهد بارید»، نام دارد، روز دوشنبه بر روی کانال یوتیوب پایگاه اینترنتی رسمی کره شمالی که اخبار و تبلیغات رسانه های حکومتی را پخش می کند، منتشر شد.

انتخاب: کره شمالی یک ویدیو دیگر پخش کرده که نشان می دهد آمریکا هدف حمله قرار گرفته است.

این فیلم چهار دقیقه ای که «طوفان آتش بر مقر جنگ خواهد بارید»، نام دارد، روز دوشنبه بر روی کانال یوتیوب پایگاه اینترنتی رسمی کره شمالی که اخبار و تبلیغات رسانه های حکومتی را پخش می کند، منتشر شد.

در دو دقیقه اول این فیلم از تصاویر جت های جنگنده آمریکایی، بمب افکن های بی-52 و ناوهای هواپیمابر استفاده شده است تا آمریکا به عنوان یک قدرت زورگوی هسته ای که مصمم به تحت استیلا درآوردن کره شمالی است، به تصویر کشیده شود.

یک راوی زن در این فیلم هشدار می دهد: «ثانیه به ثانیه، فتیله یک جنگ هسته ای در حال سوختن است».

این ویدیو سپس نشان می دهد یک تک تیرانداز، کاخ سفید را هدف گرفته است و پس از آن، تصاویر کارتونی گنبد ساختمان کنگره آمریکا که در آتش می سوزد، نشان داده می شود.

راوی می افزاید: «برد موشک های راهبردی ما، حد و مرزی ندارد».

در حالیکه تنش های نظامی در شبه جزیره کره به بالاترین حد خود در سال های گذشته رسیده، کره شمالی که از تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل در پی آزمایش هسته ای ماه گذشته این کشور به خشم آمده، آمریکا را به یک حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید کرده است.

به رغم اینکه کارشناسان می گویند کره شمالی سال ها با دستیابی به قابلیت شلیک یک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته ای تا خاک آمریکا فاصله دارد ولی چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز جمعه از طرح های این کشور برای تقویت سامانه های دفاع موشکی در سواحل غربی آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، این تازه ترین ویدیو در بین یک رشته ویدیوهای با موضوع مشابه است که از این کانال پخش می شود.

ویدیوی دیگری که اوایل ماه گذشته پخش شد، نشان می داد نیویورک ظاهرا پس از حمله ای موشکی در آتش می سوزد و یک ویدیوی دیگر دو هفته بعد از آن نشان می داد سربازان آمریکایی و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در میان شعله های یک انفجار هسته ای می سوزند.