اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زوج های جوان در اولویت اعزام به عمره‌اند


معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از اعلام شرایط و اولویت های اعزام زوج های جوان به عمره مفرده 93-92 خبر داد و گفت: زوج های جوانی که هر دو فیش ثبت نام دارند در اولویت نخست اعزام هستند.

خبرگزاری ایرنا: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از اعلام شرایط و اولویت های اعزام زوج های جوان به عمره مفرده 93-92 خبر داد و گفت: زوج های جوانی که هر دو فیش ثبت نام دارند در اولویت نخست اعزام هستند.
 
« ناصر خدرنژاد» با بیان اینکه سهمیه عمره زوج های جوان مشخص شده ولی فعلا نمی توانیم اعلام کنیم افزود: اولویت نخست سازمان حج و زیارت زوج های جوانی است که هر دو نفر فیش ثبت نام دارند، اولویت دوم زوج هایی که فقط یکی از زوجین فیش دارد و اولویت سوم زوج هایی است که فیش ثبت نام ندارند.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ثبت نام زوج های جوان استان تهران در سامانه http://ziarat.haj.ir از امروز (سه شنبه) 19 آذر ماه آغاز شده و تا 30 آذر ماه ادامه دارد.
 
به گفته خدر نژاد نتایج قرعه کشی زوج های جوان استان تهران برای اعزام به عمره امسال، پنجم دی ماه اعلام می شود.
 
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: متولدین اول فروردین 1352 و بعد که تاریخ وقوع عقد رسمی و دائمی آنان از اول مهر سال 91 تا 31 شهریور امسال است می توانند در سامانه یاد شده نام نویسی کنند.
 
وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت های موجود، عدد محدودی برای سهمیه عمره زوج های جوان در نظرگرفته شده است گفت: از ابتدای امسال تا کنون، 850 هزار ازدواج اول ثبت شده و به طور قطع سازمان حج و زیارت نمی تواند تمامی این افراد را اعزام کند.
 
خدرنژاد اضافه کرد: درخواست های زیادی از سوی سازمان ها و نهادهای مختلف برای سهمیه وجود دارد اما سازمان حج و زیارت نمی تواند به این درخواست پاسخ دهد.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از تشکیل کمیته ای ویژه برای ساماندهی سهمیه های اعلام شده از سوی شورای عالی حج و زیارت خبر داد.
 
ثبت نام در کاروان های عمره امسال از ششم آذر ماه آ‎غاز شد و تا کنون چهار مرحله اولویت های جدید برای نام نویسی در کاروان ها اعلام شده است.
 
طبق اعلام سازمان حج و زیارت صدور روادید زائران عمره امسال از 17 آذر ماه آ‎غاز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین گروه زائران ایرانی دوم دی ماه عازم سرزمین وحی می شوند.
 
پس از 12 سال، زائران ایرانی امسال برای نخستین بار در ماه صفر عازم سرزمین وحی می شوند.
 
به گفته سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عمره امسال 67 تا 70 درصد افزایش یافته و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 850 هزار زائر ایرانی در عمره مفرده 93-92 به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.


ویدیو مرتبط :
اعزام زوج های جوان به مشهد مقدس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اولویت های اعزام به عمره 94-93



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان حج و زیارت

 

اخبار اجتماعی - اعلام اولویت های اعزام به عمره 94-93

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های عمره سال 93-94 از نیمه آذرماه آغاز می‌شود گفت: اولویت‌های یک تا 350 بانک‌های ملی و ملت در دور جدید به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

ناصر خدر نژاد در با فارس گفت: برنامه ریزی و زمان بندی ما به گونه‌ای است که از نیمه دوم آبان ماه ثبت نام از اولویت‌های جدید آغاز شود و همچنین زمینه‌ها فراهم شود تا زائران بتوانند علاوه بر مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

وی ادامه داد: اولویت‌هایی که برای عمره 94-93 در نظر گرفته شده است از اولویت یک تا 350 بانک‌های ملی و ملت است و اعزام‌ها از نیمه آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان خرداد 94 ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: در صورت عدم تکمیل ظرفیت اولویت‌های جدید به منظور تکمیل ظرفیت اعلام خواهند شد.

خدر نژاد همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان حج و زیارت ستاد عمره دانشجویی و بانک تجارت از پیوستن بانک تجارت به جمع بانک‌های خدمات دهنده به عمره گزاران خبر داد و گفت: بانک‌ تجارت از این پس وام‌های یک میلیون تومانی را برای تشرف دانشجویان به عمره و عتبات عالیات به آنها پرداخت خواهد کرد. 

اخبار اجتماعی - فارس