اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن 59 ساله مزاحم تلفنی اورژانس!


مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 مشکلات متعددی را ایجاد کرده که منجر به شکایت از برخی از این افراد شد

روزنامه فرهیختگان: زن 59 ساله گنابادی که مزاحم تلفنی اورژانس این شهر بود، به پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گناباد در این باره گفت: «مزاحمت تلفنی برای اورژانس 115 مشکلات متعددی را ایجاد کرده که منجر به شکایت از برخی از این افراد شد و در نخستین حکم صادره، یکی از این مزاحمان به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال محکوم شد.»

جواد بازلی این محکوم را زنی 59 ساله معرفی کرد و افزود: «فرقی نمی‌کند مزاحم چه سنی و چه جنسیتی دارد، در هر حال مزاحمت تلفنی عملی ناشایست است به‌ویژه اگر برای سازمان‌های امدادی باشد می‌تواند منجر به بروز خسارات جسمی و جانی به مصدومان و بیماران شود.»


ویدیو مرتبط :
خط تلفنی 18 مزاحم تلفنی اورژانس قطع شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسربچه ۹ ساله، مزاحم اینترنتی زن جوان!



پسربچه ۹ ساله مشهدی را شاید بتوان کم سن و سال‌ترین مجرم اینترنتی کشور نام نهاد. کسی که با ارسال عکس‌های مستهجن برای زنی جوان دردسر بزرگی برای او درست کرده بود.

به گزارش همشهری، ماجرایی كه این پسربچه رقم زد، با شكایت زوج جوانی در اداره پلیس فتا مشهد فاش شد. مرد كه كاملا عصبانی بود می‌گفت كه فرد ناشناسی برای همسرش در شبكه‌های اجتماعی عكس‌های مستهجن می‌فرستد و زن نیز می‌گفت این ماجرا باعث شده كه بین او و شوهرش اختلافات شدیدی به‌وجود بیاید.

با شكایت زوج جوان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی شروع شد. بررسی‌های تخصصی كارشناسان پلیس فتا نشان می‌داد كه عكس‌ها از طریق گوشی تلفن همراهی كه سیم كارتش به نام صادق است، ارسال می‌شود. دستور بازداشت صادق صادر و تیمی از مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. آنها پس از شناسایی محل زندگی این مرد متوجه نكته عجیبی شدند.

مرد جوان به گفته همسایه‌ها كارگری ساده و قابل اعتماد بود كه آزارش به كسی نمی‌رسید. او حتی به‌دلیل سواد كمی كه داشت قادر به استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نبود. با این حال مأموران سراغ این مرد رفتند و به تحقیق از او پرداختند.

مرد جوان مدعی بود كه بی‌گناه است و حتما اشتباهی رخ داده. او یك گوشی قدیمی داشت كه قابلیت اتصال به اینترنت و شبكه‌های اجتماعی را نداشت اما وقتی مأموران شماره تلفنی را كه از طریق آن برای شاكی مزاحمت ایجاد شده بود به زبان آوردند، مرد جوان مدعی شد كه این سیم‌كارت در اختیار پسربچه 9ساله‌اش به نام میلاد است.

بازی دردسرساز
مرد جوان به مأموران گفت: مدتی قبل میلاد در پارك و هنگام تاب و سرسره بازی دچار حادثه شد و رنج زیادی كشید تا سلامتی‌اش را به‌دست آورد. پس از آن بود كه وقتی از من خواست برایش یك گوشی لمسی بخرم، برای اینكه حالش عوض شود، قبول كردم.

میلاد پسرعمه‌ای دارد كه مدام سرگرم بازی كلش آف كلنز است. از زمانی كه دیده بود پسرعمه‌اش با گوشی این بازی را انجام می‌دهد اصرار داشت كه او هم گوشی داشته باشد. برای همین به‌رغم اینكه وضع مالی آنچنانی ندارم و كارگر ساختمانی هستم، برایش گوشی خریدم و سیم‌كارتم را داخلش انداختم ولی چون نه من و نه همسرم از گوشی و اینترنت سر در نمی‌آوردیم، كاری به كارش نداشتیم.

اعتراف كودكانه
با اظهارات مرد جوان شكی باقی نماند كه مزاحم اینترنتی شاكی كسی جز پسربچه 9ساله نیست. مأموران سراغ او رفتند و وی گفت: مدتی پس از اینكه با گوشی خودم بازی كلش را انجام می‌دادم، در چت آنلاین كلش آف كلنز شركت كردم. در آنجا اسم و شماره تلفن فردی به نام ریحانه را دیدم. چندبار برایش پیام فرستادم و سنش را پرسیدم اما جوابی نداد. من هم تصاویر مستهجنی را كه جوانی 18ساله از یكی از شهرهای همجوار برایم ارسال كرده، از طریق تلگرام برایش فرستادم.

با اعترافات پسربچه 9ساله، راز مزاحمت‌های تلگرامی برای زن جوان فاش شد و به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، نكته مهم این پرونده بی‌توجهی و كنترل والدین میلاد روی رفتار فرزندشان در فضای مجازی بود.

وی از شهروندان خواست قبل از خرید هرگونه ابزار ارتباط جمعی الكترونیكی از قبیل تبلت، گوشی‌های هوشمند و غیره...آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده و از نحوه بهره‌برداری كودك خود نیز مطلع باشند و او را در این فضای پر مخاطره تنها نگذارند.


اخبار حوادث  -  همشهری