اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن و مرد خطاكار قصاص شدند



اخبار حوادث - 2 پرونده جداگانه برای 2 معتادی كه مرتكب قتل شده بودند
زن و مرد خطاكار قصاص شدند

زن و مردی معتاد كه در پرونده‌های جداگانه مرتكب قتل شده بودند، قصاص شدند.

به گزارش جوان، اولین پرونده 21 بهمن ماه سال 88 در كرج تشكیل شد. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند متوجه شدند كه دانیال با بند ساكی كه به دور گردنش پیچیده شده بود، كشته شده است.

 همسر او كه پلیس را از ماجرا باخبر كرده بود، گفت: «ساعتی قبل برای خرید از خانه بیرون رفتم. شوهرم در خانه تنها بود و داشت مواد مصرف می‌كرد. وقتی برگشتم دیدم كه با بند ساك خودكشی كرده است.»پس از آن بازپرس در محل حاضر و جسد برای تشخیص علت اصلی مرگ به پزشكی قانونی فرستاده شد.

در حالی كه بررسی‌ها ادامه داشت، گزارش پزشكی قانونی نشان داد كه علت فوت خودكشی نیست بلكه دانیال براثر فشار بر عناصر حیاتی گردن كشته شده است. كارآگاهان بار دیگر از همسر دانیال تحقیق كردند. او این بار به قتل شوهرش اقرار كرد و گفت: «من و دانیال چند سال قبل با هم ازدواج كردیم تا اینكه هر دو به مصرف مواد اعتیاد پیدا كردیم. به خاطر تهیه پول مواد مجبور شدیم وسایل زندگی‌مان را بفروشیم به طوری كه دیگر چیزی برای فروش نداشتیم. زندگی خیلی دشواری داشتیم تا اینكه شوهرم پیشنهاد داد خودمان را از زندگی خلاص كنیم. من هم قبول كردم. قرار شد من ابتدا او را به قتل برسانم و بعد خودكشی كنم. بند ساك را به دور گردنش پیچیدم و آن‌قدر فشار دادم تا اینكه جان خودش را از دست داد. وقتی خواستم خودكشی كنم، ترسیدم و پشیمان شدم به خاطر همین پلیس را باخبر كردم و مدعی شدم كه دانیال خودكشی كرده است.»

بعد از اقرار زن جوان وی به اتهام قتل عمد بازداشت شد و در تحقیقات بیشتر هم به قتل اقرار كرد. با كامل شدن بررسی‌ها، بازپرس وی را مجرم شناخت و پرونده با صدور كیفرخواست روی میز هیئت قضات شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت. در جلسه محاكمه اولیای دم گفتند كه از عروس‌شان شكایت دارند و خواسته‌شان قصاص است. ناهید هم وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت «از كاری كه كرده‌ام پشیمان هستم. زندگی دشواری داشتیم. چند بار برای ترك به كمپ رفتیم اما نتوانستیم مواد را ترك كنیم تا اینكه دانیال آن پیشنهاد را مطرح كرد.»

 دفاعیات ناهید از سوی هیئت قضایی پذیرفته نشد و قضات دادگاه رأی به قصاص وی دادند. رأی دادگاه از سوی قضات شعبه 27 دیوان عالی كشور تأیید شد و ناهید در یك قدمی طناب‌دار قرار گرفت. پس از آن ناهید برای جلب رضایت اولیای دم تلاش كرد اما آنها حاضر به اعلام گذشت نشدند. بعد از انجام مراحل قانونی اجرای حكم، ناهید چند روز قبل در زندان رجایی شهر كرج پای چوبه دار قرار گرفت و مجازات شد.
 
مجازات سارق معتاد
دومین اعدامی، مرد معتادی بود كه با انگیزه سرقت مرتكب قتل شده بود. 18‌بهمن ماه سال 88 مأموران گشت پلیس جسد سوخته مردی را در رودخانه جاجرود كشف كردند. بعد از انتقال جسد به پزشكی قانونی، كارآگاهان متوجه شدند كه اعضای خانواده‌ای در تهران گم‌شدن ناگهانی مردی به نام بهمن را گزارش كرده‌اند. آنها بعد از حضور در پزشكی قانونی هویت بهمن را شناسایی كردند.

برادر مقتول به كارآگاهان گفت: «برادرم خودرویی داشت كه آن را به دو نفر از دوستانش كرایه داده بود. علی و مجید هم به نوبت روی خودروی برادرم كار می‌كردند و بخشی از درآمدشان را به عنوان كرایه به بهمن می‌دادند. یك روز قبل از حادثه بود كه بهمن متوجه شد ‌خودرو دچار خسارت شده است. علی و مجید هم تقصیر را به گردن هم می‌انداختند. روز حادثه مجید تماس گرفت تا در این باره با برادرم حرف بزند. بعد هم با هم قرار گذاشتند و برادرم سر قرار رفت. بعد از آن بود كه دیگر از بهمن خبری نشد.

بعد از به دست آمدن این سرنخ، كارآگاهان مجید را بازداشت كردند. او گفت من از سرنوشت بهمن خبر ندارم اما زمانی كه كارت عابربانك بهمن در خانه مجید پیدا شد به قتل او اقرار كرد. بهمن گفت: «مدتی بود كه به مصرف مواد اعتیاد پیدا كرده بودم. از وقتی روی ماشین بهمن كار می‌كردم هزینه تأمین مواد كفافم را نمی‌داد تا اینكه با زنی به نام مرجان آشنا شدم و او را صیغه كردم. روز حادثه می‌خواستم به دیدن مرجان بروم اما برای خرید هدیه پول نداشتم. با بهمن تماس گرفتم و او را به بهانه دادن خسارت به خانه‌ام كشاندم. وقتی وارد خانه‌ام شد ماجرای مرجان را توضیح دادم و خواستم به من مقداری پول قرض دهد. بهمن هم قبول كرد و 30 هزار تومان پولی را كه همراهش بود به من داد. این مقدار پول اما برای من كافی نبود.

 

در فرصتی مناسب با چاقو دو ضربه به او زدم اما خیلی زود از كاری كه كرده بودم پشیمان شدم. بعد كارت عابربانكش را سرقت كردم و مقداری پول برداشت كردم. سپس جسدش را به رودخانه جاجرود بردم و آنجا آتش زدم. سپس به قم رفتم و خودروی مقتول را به یكی از دوستانم فروختم. مقداری از پول را گرفتم و قرار شد بعد از دادن مدارك بقیه پول را بگیرم كه مأموران من را بازداشت كردند.»

مجید در بازجویی‌های بیشتر هم به قتل اقرار كرد و گفت از كاری كه كرده پشیمان است و درخواست گذشت دارد. اولیای‌دم اما با درخواست او موافقت نكردند و در جلسه محاكمه كه در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد برای او درخواست قصاص كردند. قضات دادگاه هم بعد از شور مجید را به قصاص محكوم كردند. رأی دادگاه با اعتراض مجید به دیوان عالی كشور فرستاده شد و قضات شعبه 15 دیوان عالی كشور رأی را تأیید كردند. مجید چند روز قبل و بعد از انجام تشریفات قانونی در زندان رجایی‌شهر كرج قصاص شد.
اخبار حوادث - جوان

 


ویدیو مرتبط :
لحظه پاشیدن اسپری فلفل به سوی یک زن برای قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد خشمگین، زن 60 ساله را خفه کرد/ متهم به قصاص محكوم شد



مرد جوانی كه در پی اختلاف مالی زن 60 ساله را به قتل رسانده بود در دادگاه به قصاص محكوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اوایل خرداد سال 91 ماموران پلیس در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه در شمال تهران به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در محل مشخص شد كه زن 60 ساله ای خفه شده است. بلافاصله قاتل كه یك مرد افغان بود شناسایی و دستگیر شد. این مرد در بازجویی ها با اعتراف به این قتل به ماموران گفت: با این زن رفت و آمد خانوادگی داشتیم. روز حادثه سر مسایل مالی با هم درگیر شدیم و من هم از روی عصبانیت این زن را خفه كردم.

با اعتراف این مرد 27 ساله پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. صبح دیروز متهم در این شعبه محاكمه شد و در ابتدای جلسه قتل را انكار كرد. وی به هیات قضایی گفت: من این زن را نكشتم. دوستانم او را كشتند. آنها هم با مقتول مشكل داشتند و او را كشتند و پس از قتل به افغانستان فرار كردند.

متهم اما در پایان جلسه به جرم خود اعتراف كرد و گفت: من او را كشتم و خیلی پشیمانم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شدند و به اتفاق متهم را به قصاص محكوم كردند.

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران