اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن وشوهر فراری دستگیر شدند،راز جنایت خونین خیابان مقدم فاش شد



زن وشوهر فراری دستگیر شدند،راز جنایت خونین خیابان مقدم فاش شد

ایسنا: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ فردی که به دلیل اختلاف و کدورت قدیمی، دوستش را با ضربات متعدد قمه از پای درآورده بود، دستگیر کردند.

مأموران کلانتری 161 ابوذر در ساعت سه بامداد اولین روز از خرداد ماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به قتل در میدان مقدم قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان در محل جنایت و آغاز تحقیقات، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که جنایت در یک نزاع و درگیری، میان دو نفر به اسامی «مهرزاد.ز»34 ساله و «موسی.ب»46 ساله و در حضور یک زن و شوهر به اسامی «فاطمه . ر» و «علی. هـ» به وقوع پیوسته که مهرزاد، طبق نظریه پزشکی قانونی به علت اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه به قتل رسیده و «موسی» نیز که آثار جراحت‌های ناشی از اصابت جسم تیز بر روی دست، کتف و گردنش کاملا مشخص بود، برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان سینا انتقال پیدا کرده اما فاطمه و علی پس از درگیری از محل متواری شدند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اطلاعات بدست آمده از تحقیقات مقدماتی، بلافاصله کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان اقدام به دستگیری «موسی» که اعتیاد به مصرف مواد دارد، کرده و در همان تحقیقات مقدماتی ، موسی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای صحبت‌های بلند دو مرد را شنیدم که در حال جر و بحث کردن بودند؛ به داخل اتاقی که مهرزاد و علی در آن بودند رفته تا ببینم موضوع از چه قرار است که پس از دقایقی از حضور من در داخل اتاق، میان من و مهرزاد مشاجره و جر و بحث اتفاق افتاد ؛ ناگهان چاقویی را که در پشت کمرم قرار داده بودم ، به قصد ترساندن مهرزاد، بیرون کشیده اما مهرزاد در حالیکه او نیز یک چاقو به همراه خود داشت به سمت من آمد که در یک لحظه چاقو به مهرزاد خورد و محل چاقو شروع به خونریزی کرد؛ در همین لحظه «علی» نیز با قمه، به دست و سر و گردنم چندین ضربه زد و می خواست مرا بکشد که من به طبقه پائین ساختمان فرار کردم و علی و زنش ( فاطمه ) نیز از محل فرار کردند.

متهم درباره انگیزه اصلی خود درمورد درگیری منجر به قتل، به کارآگاهان گفت که به خاطر تهمتی که مقتول به من زده بود، از دست مهرزاد عصبانی و ناراحت بودم و در زمان حضور در داخل اتاق به خاطر فحاشی‌های رکیک و ناسزا گفتن‌های مهرزاد، با ضربات چاقویی که از آشپزخانه برداشته و در کمرم پنهان کرده بودم ضرباتی را به او وارد کردم.

با وجود اعتراف صریح «موسی» به ارتکاب جنایت، کارآگاهان به علت حضور علی و همسرش در درگیری و متواری شدن آنها از محل وقوع جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، دستگیری این زن و شوهر متواری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

بنابراین گزارش، تحقیقات درباره این زوج نشان داد که علی و همسرش، هر دو نفر اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و چند روز قبل از وقوع جنایت نیز با مراجعه به موسی ( متهم ) اقدام به اجاره یک اتاق در منزل پدری وی کرده و پس از جنایت نیز از محل متواری شدند.

با وجود نامشخص بودن محل فرار علی و همسرش، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این زوج در سمنان شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی سمنان انجام و هر دو نفر پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی سمنان و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

با انتقال علی و فاطمه به اداره دهم پس از گذشت 10 روز از وقوع جنایت، تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو در اظهاراتشان صراحتا به حضور خود در محل جنایت اعتراف کردند.

«علی» در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که مهرزاد یکی از دوستان من بود که در شب حادثه پیش من آمده بود و در حال خوردن چای بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و پس از چند دقیقه با مهرزاد درگیری لفظی پیدا کرد که ناگهان موسی با چاقویی که از کمر خود در آورده بود به سمت مهرزاد حمله‌ور شد؛ من نیز با برداشتن چاقوی همراه مهرزاد به سمت موسی حمله ور شدم و به همراه همسرم از خانه فرار کردیم.

«فاطمه» نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در شب حادثه ناگهان موسی وارد اتاق شد و شروع کرد با مهرزاد به جر و بحث کردن؛ آندو از قبل با یکدیگر ناراحتی و کدورت داشتند؛ تا مهرزاد از جایش بلند شد، موسی چاقو در آورد و به سر و سینه مهرزاد فرو کرد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد؛ همسرم تا این صحنه را دید ، بلند شد و چاقوی مهرزاد را از روی زمین برداشت و دو ضربه به موسی زد که چاقو از دستش بیفتد؛ پس از آن و به محض افتادن چاقو از دست موسی، دست مرا گرفت و از ترس، هر دو نفر از آنجا فرار کردیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت برای موسی صادر و برای انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم قرار گرفته است همچنین «علی» و همسرش نیز با توجه به حضورشان در محل جنایت و درگیری آنها با متهم اصلی پرونده و فرار از صحنه، با قرار بازداشت موقت و به دستور بازپرس پرونده، برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم قرار دارند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
چاقوکشی خونین زن و شوهر در خیابان..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لباس های خونین راز یک جنایت را فاش کرد



لباس های خونین راز یک جنایت را فاش کرد

جوان ۲۵ ساله ای که به اتهام قتل راننده مسافربر در مشهد دستگیر شد اعتراف کرد: به خاطر این که پول کرایه راننده را نداشتم، او را با ضربات چاقو کشتم!

حوادث - به گزارش خراسان، نیمه شب یک شنبه گذشته، اهالی روستای اوارش مشهد با شنیدن فریادهای استمداد یک مرد، در تاریکی شب به سمت صدا دویدند و با پیکر غرق به خون راننده ۴۳ ساله ای مواجه شدند که در کنار خودرو پراید افتاده بود. وقتی ماموران اورژانس با تماس شهروندان، مرد مجروح را به بیمارستان رساندند پزشکان اعلام کردند که او علایم حیاتی ندارد.

این گزارش حاکی است: در پی مرگ راننده مسافربر، قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد)و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت هولناک آغاز کردند.

بررسی های قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان در حالی تا صبح به طول انجامید که آنان موفق شدند سرنخ هایی از یک مظنون را به دست آورند. مظنون این حادثه قبلا به اتهام سرقت گوسفند مورد بازجویی قرار گرفته بود و بدین ترتیب ماموران انتظامی با انجام یکسری تحقیقات دامنه دار و با شگرد خاصی او را به کلانتری کشاندند و بازداشت کردند.

در همین حال قاضی موحدی راد دستور داد تا منزل متهم که در نزدیکی روستای محل جنایت بود بازرسی شود. بنابراین گروهی از کارآگاهان به منزل مظنون رفتند و موفق شدند لباس های خون آلود او را کشف کنند.

بررسی های بیشتر نشان داد: خون های مذکور از گروه خونی راننده پراید (مقتول) است. با کشف مدارک جرم و ۲ چاقوی خون آلود دیگر که از داخل خودرو مقتول پیدا شده بود، این جوان ۲۵ ساله به اتهام ارتکاب جنایت مورد بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفت. او که در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود به ناچار به کشتن راننده مسافربر اعتراف کرد.

او در بازجویی ها گفت: خودرو را به طور دربستی به مقصد روستای اوارش کرایه کردم اما وقتی به محل رسیدیم چون هیچ پولی نداشتم و راننده هم تقاضای مبلغ کرایه اش را داشت چاقویی را بیرون کشیدم و با نوک چاقو چندین بار به گردن او زدم تا از گرفتن کرایه منصرف شود ولی راننده در مقابل خواسته من مقاومت کرد.

من هم او را کشتم و پیاده فرار کردم.

متهم این پرونده جنایی در پاسخ به این که در ارتکاب قتل از ۲ چاقو استفاده شده است نیز گفت: من با هر دو چاقو به او ضربه زدم. این اظهارات در حالی مطرح شد که کارآگاهان احتمال می دادند فرد دیگری نیز در ارتکاب این جنایت نقش  دارد و به همین خاطر بررسی های خود را در این باره ادامه دادند./خراسان