اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن نقشه می كشید، شوهر اخاذی



 

 

 

حوادث خبر حوادث

 

 

اعضای یك خانواده كه با اغفال مغازه داران از آنها اخاذی می كردند، از سوی ماموران اداره اطلاعات امنیت ساوه دستگیر شدند.

 


به گزارش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شكایت مردی علیه ۲ مرد و ۲ زن به اتهام اخاذی، در دستور كار ماموران اداره اطلاعات امنیت ساوه از توابع استان مركزی قرار گرفت. شاكی كه یك مغازه دار است، به پلیس گفت: از چند هفته پیش زنی برای خرید به مغازه ام آمد. وقتی متوجه شدم او از شوهر معتادش جدا شده و تنها زندگی می كند، تصمیم به ازدواج با او گرفتم. وی افزود: وقتی موضوع ازدواج را با او در میان گذاشتم، مرا به خانه اش دعوت كرد تا در این باره با مادرش صحبت كنم.


اخاذی اعضای خانواده از خواستگار


شاكی گفت: روز حادثه وقتی وارد خانه او شدم، ۲ مرد و یك زن با چوبدستی مرا بشدت كتك زدند و با سرقت پول هایم، از من خواستند مبلغ بیشتری به آنها بپردازم و تهدید كردند در غیر این صورت به اتهام مزاحمت از من شكایت می كنند.


شاكی اضافه كرد: پس از این اخاذی، آنها دوباره با من تماس گرفتند و پول بیشتری خواستند كه تصمیم به شكایت از آنها گرفتم. در پی این شكایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.


در ادامه ماموران با تحقیق از همسایه ها متوجه شدند آنها اعضای یك خانواده بوده اند كه چند روز پیش از آنجا نقل مكان كرده اند. جستجو ها در این باره ادامه یافت تا این كه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس اطلاعات امنیت ساوه، شكایت های مشابهی را مطرح كردند.


در بررسی پرونده های این افراد نیز مشخص شد همگی آنها به یك شیوه مورد اخاذی قرار گرفته اند.


به این ترتیب پاتوق های احتمالی متهمان فراری كه ۲ زن و ۲ مرد بودند، زیر نظر گرفته شد تا این كه روزهای پایانی هفته گذشته خانه متهمان در یكی از محله های جنوبی شهر شناسایی و متهمان دستگیر شدند.


اعتراف به اخاذی از مردان


یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس اطلاعات امنیت ساوه گفت: من و خانواده ام در شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی زندگی می كردیم تا این كه به شهر ساوه آمدیم و به دلیل مشكلات مالی تصمیم به اخاذی از مغازه داران گرفتیم. وی افزود: طبق نقشه همسر یا دخترم با شناسایی مغازه داران مجرد، برای خرید به آنها مراجعه و اعتمادشان را جلب می كردند. متهم با اشاره به اخاذی از مغازه داران گفت: پس از مدتی وقتی مغازه داران متوجه می شدند آنها مجرد بوده یا از شوهرانشان طلاق گرفته اند، به قصد ازدواج به منزلمان می آمدند كه من و پسرم و گاهی دخترم خواستگاران را كتك می زدیم و با ادعای این كه مزاحم خانواده ام شده اند از آنها اخاذی می كردیم.


در پی اعتراف پدر خانواده، ۳ عضو خانواده اش نیز بازجویی شدند و به همدستی با یكدیگر در فریب دادن مردان مغازه دار و اخاذی از آنها اعتراف كردند.


بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد..../جام جم



ویدیو مرتبط :
اخاذی از یک زن به روشی عجیب و عکس العمل زن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه شیطانی زن برای اخاذی از شوهر موقت


اوایل هفته گذشته زن میانسالی با حضور در كلانتری نواب مشهد از شوهر موقت خود شكایت كرد.

اوایل هفته گذشته زن میانسالی با حضور در كلانتری نواب مشهد از شوهر موقت خود شكایت كرد.

شاكی به پلیس گفت: چندی پیش با یك مرد جوان كه به عنوان فروشنده در مغازه‌اش كار می‌كردم به طور موقت ازدواج كردم. شوهرم در عقدنامه سه دانگ مغازه‌اش را كه 60 میلیون تومان ارزش داشت به نام من ثبت كرد تا در محضرخانه به نام من انتقال دهد، اما با گذشت چند ماه، او هنوز به وعده خود عمل نكرده است. در پی این شكایت، شوهر جوان او به كلانتری احضار و بازجویی شد.

مرد جوان: سه دانگ مغازه به نام همسرم نیست

مرد جوان به پلیس گفت: چندی پیش زن شاكی كه در جستجوی كار بود، به مغازه‌ام آمد و گفت شوهرش فوت كرده و برای تامین هزینه زندگی خود و فرزندانش با مشكل روبه‌روست. با شنیدن وضعیت زندگی‌اش، از او خواستم به عنوان فروشنده در مغازه‌ام مشغول به كار شود.

وی اضافه كرد: پس از مدتی به یكدیگر علاقه‌مند شده و به طور موقت با او ازدواج كردم، اما سه دانگ مغازه‌ام را در عقدنامه به نام وی نكرده‌ام. او دروغ می‌گوید و قصد اخاذی دارد. با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران به بررسی عقدنامه زن میانسال پرداختند و معلوم شد، این عقدنامه جعل شده است.

اعتراف شاكی به اخاذی از شوهرش

زن میانسال دوباره بازجویی شد و گفت: قبل از ازدواج با مرد جوان، با مردی آشنا شدم كه او از من خواست با وی در اخاذی از مردان جوان همدست شوم تا پولدار شویم.

وی اضافه كرد: به خاطر مشكل مالی با او همكاری كردم. او ابتدا صاحب یك مغازه را كه پسر 20 ساله‌ای بود، به من نشان داد و قرار شد از مرد جوان بخواهم مرا به عنوان فروشنده در مغازه‌اش استخدام كند.

متهم یادآور شد: طبق نقشه پیش رفتم و بعد از مدتی به همدیگر ابراز علاقه كردیم. به این ترتیب با او ازدواج موقت كردم.

زن میانسال گفت: چند ماه بعد مردی كه همدستم بود، عقدنامه را جعل كرد تا با این ترفند سه دانگ مغازه شوهر جوانم را تصاحب كنم و با فروش آن كه 60 میلیون تومان سهم من می‌شد، نیمی از آن را به همدستم پرداخت كنم. قرار بود افراد دیگری را نیز با این ترفند به دام بیندازیم كه دستگیر شدم.

در پی اظهارات متهم، او با قرار قانونی روانه زندان شد. جستجو برای دستگیری همدست فراری زن متهم و مشخص شدن دیگر جرایم او ادامه دارد.


منبع: جام جم