اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن حامله و دو فرزندش از زیر آوار نجات یافتند



زن حامله و دو فرزندش از زیر آوار نجات یافتند

با گذشت نزدیك به ۴۰ ساعت از زلزله مهیب در شرق تركیه ، یك زن حامله به همراه دو فرزندش از زیر آوار نجات یافتند.

به گزارش منابع خبری تركیه ، ماموران امداد رسانی و نجات در منطقه در شهرستان "ارجیش" از توابع استان "وان" در شرق تركیه كه در زمین لرزه ۷/۲ ریشتری روز یكشنبه گذشته ، ویران شد، توانستند یك زن حامله را به همراه دو فرزندش از زیر آوار، زنده بیرون آورند.

ماموران كمك رسانی ، خانم "دریا جوشكون" ، دخترش " الیف" و پسرش "وزار" را كه نزدیك ۴۰ ساعت زیر آوار گرفتار شده بودند، ، زنده بیرون آوردند و به بیمارستان منتقل كردند.

زلزله استان وان صدها كشته و زخمی برجا گذاشته است..... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
فیلم تکان دهنده تلاش مردم برای نجات زن یمنی از زیر آوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد افغانی که زن و فرزندش را آتش زده بود، از چوبه دار نجات یافت



مردی افغان که زن و کودک خود را به دلیل سوءظن سوزانده و کشته بود، با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافت.

رسیدگی به این پرونده از ٢٢ تیر ٨٨ با اطلاع پلیس از وقوع یك فقره آتش‌سوزی مرگبار در پاكدشت آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد خانه‌ای مسكونی به عمد آتش گرفته و یك زن همراه كودك چهار ساله‌اش به‌شدت دچار سوختگی شده‌اند و ماموران اورژانس آنها را به بیمارستان منتقل كرده‌اند. با آغاز تحقیقات ابتدایی، اهالی خانه به كارآگاهان مراجعه و دامادشان را عامل آتش‌سوزی معرفی كردند.

یكی از آنها در شرح حادثه گفت: «من در پشت بام خانه خوابیده بودم كه ناگهان صدای جیغ و فریاد سوسن را شنیدم. می‌خواستم خودم را به طبقه پایین برسانم اما آتش راهرو را پوشانده بود. دوباره به پشت بام برگشتم تا از آنجا بقیه را خبر كنم كه در یك لحظه محمد زمان – متهم –
را دیدم كه سوار یك دستگاه موتوسیكلت شد و فرار كرد. هوا تاریك بود اما من چهره‌اش را دیدم. خودش بود كه یك بطری بنزین را روی زن و بچه‌اش ریخت، خانه را آتش زد و متواری شد.» در حالی كه كارآگاهان تحقیقات ابتدایی برای دستگیری محمدزمان را آغاز كرده بودند از بیمارستان خبر رسید كه مادر و كودك به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار دایره قتل آگاهی تهران قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، كارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی و تحت نظر قرار دادن محل‌های تردد متهم، موفق به شناسایی مخفیگاه او شدند و در عملیاتی ضربتی دستگیرش كردند. متهم در بازجویی‌ها به قتل زن و كودكش اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «مدتی بود به رفتارهای همسرم مشكوك شده بودم. حدس زده بودم می‌خواهد به من خیانت كند. اصلا نمی‌توانستم این موضوع را تحمل كنم برای همین تصمیم گرفتم او را بكشم. روز حادثه یك بطری را پر از بنزین كردم و به خانه‌ام رفتم. نیمه شب بود. همسرم همراه كودك ٤ ساله‌ام خوابیده بودند. با عصبانیت وارد شدم و داد و فریاد كردم. وقتی درگیریمان بالا گرفت، بنزین را روی همسرم ریختم. او نزدیك آبگرمكن ایستاده بود برای همین بنزین ‌گر گرفت و كل خانه را سوزاند. فرزندم هم در این حادثه كشته شد. من نمی‌خواستم او را بكشم. فقط می‌خواستم از همسرم انتقام بگیرم.»

با ثبت اعترافات متهم، كیفرخواست پرونده او با عنوان اتهامی قتل صادر و برای صدور حكم به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در جلسه دادگاه بار دیگر اعترافات خود را تكرار كرد و گفت: «من آن شب نمی‌خواستم بچه‌ام را بكشم. فقط می‌خواستم از زنم انتقام بگیرم. او می‌خواست به من خیانت كند و من طاقت این موضوع را نداشتم. الان پشیمانم و از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.»

با این حال متهم كه با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شده بود از قضات دادگاه، حكم اعدام دریافت كرد. این حكم در دیوان عالی كشور تایید شد و در حالی كه در آستانه اجرا قرار داشت، خانواده مقتول در ازای دریافت دیه رضایت خود را از قاتل اعلام كردند و به این ترتیب متهم از طناب‌دار نجات یافت.


 اخبار حوادث  - خبر  انلاین