اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن جوان مهریه 1000 سکه ای خود را بخشید


مردی ۲۲ ساله در دادگاه خانواده درخواست طلاق ارائه داد و با این امر زن نیز مهریه هزار سکه‌ای خود را درخواست کرد که در نهایت با بخشش مهریه از سوی زن، مرد نیز از طلاق منصرف شد.

خبرگزاری تسنیم: مردی ۲۲ ساله در دادگاه خانواده درخواست طلاق ارائه داد و با این امر زن نیز مهریه هزار سکه‌ای خود را درخواست کرد که در نهایت با بخشش مهریه از سوی زن، مرد نیز از طلاق منصرف شد.

مردی 22 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد.

وی با بیان این که از ولخرجی‌ و خوشگذرانی همسرم خسته شدم، اظهارداشت: 6 ماه زندگی مشترکمان می‌گذرد و همسرم هر روز یک مشکل برای زندگیمان ایجاد کرد و رفتار‌هایش در حدی است که همه اقوام به من پیشنهاد جدایی دادند تا نجات پیدا کنم.

این مرد جوان با اشاره به این که فرزندی نداریم، افزود: همسرم هر هفته پنج‌شنبه و جمعه با دوستانش به تفریح می‌رود و مرا نادیده می‌گیرد و انتظار دارد از او حتی پرسش نکنم که کجا می‌رود.

وی با بیان این که همسرم تک‌ فرزند است و به این شکل تربیت شده است، افزود: نمی‌توانم رفتار همسرم را تغییر دهم؛ روز اول ازدواج پدر همسرم این رفتار‌های همسرم را به من گفت و من تصور می‌کردم که می‌توانم تغییرش دهم.

مرد جوان بیان کرد: همسرم 19 سال دارد و هنوز برای زندگی مشترک آماده نشده است و در حال حاضر هم خود و هم مرا نابود می‌کند.

زن جوان در دادگاه خانواده حضورداشت و با بیان این که شوهرم به دلیل این که من بیشتر از او به خودم توجه دارم، لجبازی می‌کند، گفت: شوهرم اگر قصد جدایی داشته باشد من نیز مهریه هزار سکه‌ای خود را به اجرا می‌گذارم.

وی با بیان اینکه وضع مالی شوهرم بسیار خوب است و می‌تواند مهریه‌ام را بپردازد، ادامه داد: می‌خواهم همسرم بداند برای اینکه در زندگی مشترکمان، خسته یا ناراحت نباشم و برای حفظ زندگیمان برخی از روز‌ها در کنار دوستانم به تفریح می‌پردازم.

زن عنوان کرد: از شوهرم می‌خواهم از درخواست طلاق منصرف شود.

مرد بار دیگر در برابر قاضی پرونده، اظهارداشت: مهریه همسرم را پرداخت نمی‌کنم و از او می‌خواهم اگر به زندگیمان علاقه‌مند است مهریه‌اش را ببخشد و بیشتر وقت برای زندگی مشترکمان بگذارد.

وی ادامه داد: مهریه همسرم مانند یک کابوس برای من است. همسرم باید به این کابوس پایان دهد.

زن بعد از چند دقیقه سکوت بیان کرد: تمام مهریه‌ هزار سکه‌ای را به شوهرم می‌بخشم تا بداند که زندگی مشترکمان از هر موضوعی برای من مهم‌تر است بنابراین از او می‌خواهم بیشتر مرا درک کند.

وی افزود: به خاطر شوهرم سعی می‌کنم میزان تفریح با دوستانم را کاهش دهم.

بعد از اتمام اظهارات زن و مرد و بخشیدن لفظی مهریه زن به مرد، قاضی حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و رسیدگی به پرونده پایان یافت.


ویدیو مرتبط :
آیا مرد فقط متعهد به پرداخت110 سکه بابت مهریه می باشد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این زن هزارتومان از مهریه اش را بخشید!


زنی میانسال با افتخار در دادگاه خانواده گفت: می‌خواهم با بخشش هزار تومان از مهریه 42 میلیونی‌ام از شوهرم جدا شده و راحت زندگی کنم.

 زن و مردی میانسال با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی سید مهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه دادند.

زن میانسال که با سختی بر روی پاهایش ایستاده است، در برابر قاضی این پرونده با بیان اینکه با شوهرم توافق کردیم که از یکدیگر بدون نزاع جدا شویم، اظهار داشت: 40 سال با یکدیگر زیر یک سقف زندگی و همدیگر را تحمل کردیم.

وی با اشاره به اینکه مهریه‌ام 50 هزار تومان است که به نرخ روز 30 میلیون تومان می‌شود، گفت: شوهرم حاضر است به جای 30 میلیون و به دلیل عدم پرداخت نفقه، 42 میلیون تومان به من بپردازد.

زن میانسال با اشاره به اینکه شوهرم 16 سال جدا از من زندگی کرده و به من توجهی نداشته است، افزود: 2 فرزند داریم که در امریکا هستند و مخالفتی در خصوص جدایی ما ندارند.

مرد میانسال در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه من و همسرم از نظر فکری با یکدیگر متفاوت هستیم، گفت: همسرم یک خانه دارد که با وجود 42 میلیون تومانی که به او می‌دهم، می‌تواند به راحتی در آن زندگی کند.

زن بار دیگر در برابر قاضی مطلبی با بیان اینکه با فروش خانه‌ای که دارم و 42 میلیون تومان پول نقد تحت عنوان مهریه‌ام، می‌خواهم خانه‌ای در خیابان ظفر بخرم، عنوان کرد: در ازای طلاق توافقی، تنها هزار تومان از مهریه‌ام را می‌بخشم.

وی با بیان اینکه اجرت‌المثلم را می‌خواهم، افزود: شوهرم 16 سال از من دور بود و با زنی دیگر زندگی می‌کرد ولی من در خانه او زحمت کشیده و اجرت‌المثل که حقم است را می‌خواهم.

مرد در انتها بیان کرد: مهریه همسرم را در دفترخانه و در زمان اجرای حکم طلاق می‌پردازم و دیگر کاری با او نخواهم داشت.

قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حکم طلاق را در ازای بخشش هزار تومان از مهریه 42 میلیون تومانی صادر کرده و این موضوع را مطرح کرد که اجرت‌المثل به زن تعلق نمی‌گیرد چرا که جدا از مرد زندگی می‌کرده است.

وی خطاب به مرد گفت: تا زمانی که زن موافق طلاق نباشد، می‌تواند اجرت‌المثل بخواهد ولی زمانی که خود طلاق بخواهد، این حق به او تعلق نمی‌گیرد.

منبع: مهر