اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن جوان باردار، در بیمارستان جاسک جان خود را از دست داد




 اخبار حوادث - زن جوان باردار، در بیمارستان جاسک جان خود را از دست داد

یک زن جوان باردار روز سه شنبه پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان ،جان خود را از دست داد.

فرماندار جاسک با تایید این خبر،اظهار داشت:این بانوی 34ساله به نام 'ساره خاتون دهشتی 'بامداد سه شنبه از بخش لیردف به بیمارستان جاسک منتقل شد و پس از آن جان خود را از دست داد.

علی سالاری سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی تلفنی با ایرنا افزود:هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد:هر چند شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.

سالاری یادآور شد:در زمان این اتفاق در جاسک نبوده و برای حضور در نشستی اداری در مرکز استان در فاصله حدود 300کیلومتری بندرعباس به سر می برده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک یادآور شد:گزارش مکتوب و مستند از روند مراجعه و اقدامات درمانی و دلیل قطعی مرگ این مادر باردار از مسوولین پزشکی خواسته شده که این گزارش در حال تهیه بوده و هنوز به فرمانداری نرسیده است.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:این مادر جوان در چهارمین زایمان خود با توجه به فرا رسیدن زمان وضع حمل ،بدون هیچگونه مشکل خاصی به مرکز تسهیلات زایمان بخش لیردف مراجعه کرده است.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد:این مادر بیمار در مراحل پایانی زایمان دچار پدیده نادر 'آمبولی مایع آمیونیتیک' شده و با توجه به اختلال انعقادی ناشی از این عارضه در شرایطی که ضریب هوشیاری وی در حال کاهش بوده به بیمارستان جاسک منتقل شده است.

این مقام پزشکی اضافه کرد:مادر باردار در حالت کما و با ضریب هوشیاری پایین به بیمارستان جاسک رسیده که اقدامات درمانی بی اثر بوده و مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر نوروزیان هرچند در ساختار مرکز تسهیلات زایمان جاسک پزشک زنان و زایمان پیش بینی نشده و در زمان مراجعه به جاسک نیز بیمارستان این شهر متخصص زنان و زایمان نداشته، اما متخصص بیهوشی و پزشک جراح عمومی در بیمارستان حاضر بوده و تمام اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی تاکید کرد:عارضه آمبولی مایع آمیونیتیک پدیده ای نادر در بین زنان باردار هنگام وضع حمل است اما در مراکز پیشرفته نیز ،در 97درصد موارد باعث مرگ مادر می شود و نمی توان علت فوت مرحومه دهشتی را به نبود متخصص زنان و زایمان نسبت داد.

دکتر نوروزیان اضافه کرد:قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از این حادثه به پایان رسیده و پزشک جدید نیز حدود 16ساعت بعد از این اتفاق به جاسک رسیده است.

شهرستان جاسک با بیش از 50هزار نفر جمعیت در فاصله حدود 300کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود 15هزار نفر تخمین زده می شود. 


 اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
معمای مرگ دو مادر باردار در جاسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز بی‌شرمانه به ده‌ها زن جوان باردار



تجاوز بی‌شرمانه به ده‌ها زن جوان باردار

به گزارش پلیس براساس تصاویر ضبط شده دوربین های دستگاه های ای تی ام و ترافیکی متجاوز که افراد مسن و زنان باردار جوان را سرقت می‌کرد و تجاوز در روز روشن قرار می داد دستگیر شد.

حوادث -  به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات  پلیس پس از  چندین گزارش از مورد حمله  قرار  گرفتن افراد  مسن و زنان جوان باردار وسرقت پول نقد از طریق دستگاه های خود پرداز و در مواردی تجاوز به زنان جوان باردار آغاز شد و پس از یک ماه مرد متجاوز دستگیر شد

براساس گزارش  اداره پلیس نیویورک  بیل مییر در  ابتدا به قصد دریافت پول از خود پردازها قربانیان خود را  شناسایی می کرد و در ساعت  خلوت روز پس از ربودن آنان  رامورد تجاوز  جنسی قرار می داد.بی شرمی مییر تا حدی بود  که زنان  جوان باردار نیز از انجام  هدف پلید  وی  در امان نبودند.


بیل مییر در بازجویی های خود در مورد اقدام به تجاوز به زنان جوان باردار  گفت: من قصد جلوگیری از حمله  را به افراد عابر پیاده را  داشتیم اما تصاویر ضبط شده توسط دوربین های ترافیکی گفته  را ثابت   نمی کند و بر عکس  از جنایت وی در روز روشن پرده بر می دارد.
 براساس تصاویر ضبط شده و منتشر شده خبرگزاری های آمریکا به دلیل رعایت اصول اخلاقی با لکه سیاه  پوشانده شده است.

 براساس پی گیری پلیس برای شناسایی  قربانیان این پرونده بین مییر تاکنون یک صدو پنجاه هزار دلار از افراد مسن زن و یا  مرد ربوده و ده‌ها زن جوان باردار مورد سوء استفاده جنسی قرار داده است.
 دادگاه وی پس از تکمیل پرونده به جرم سرقت و  تجاوز به  عنف برگزار خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران