اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنی که میراث اوباما را نجات می‌دهد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

برد دموکرات‌ها بر سر توافق با ایران
زنی که میراث اوباما را نجات می‌دهد

در مجلس نمایندگان پلوسی نیاز به کسب 145 رای نمایندگان دموکرات دارد تا وتوی رئیس‌جمهور باقی بماند. موفقیت پلوسی در این زمینه مرگ و زندگی بزرگترین دستاورد سیاست خارجی اوباما را تعیین می کند.

در حالی که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران اعلام شد، کاخ سفید در حال آماده شدن برای ارائه آن به کنگره است و نجات میراث رئیس جمهور باراک اوباما در زمینه سیاست خارجی بستگی به یک نفر دارد و آن نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان است.

در حالی که این رئیس سابق مجلس نمایندگان به طور عمومی حمایتش از هر گونه توافق با ایران را اعلام کرده، مبارزه اش در پشت صحنه، برای به دست آوردن آرا در موافقت با این توافق را آغاز کرده است. وی به همتایان دموکراتش توصیه کرده است تا از رئیس جمهور حمایت کنند.

پلوسی تاکنون میزبان چندین جلسه غیررسمی با حضور کارشناسان حامی توافق بوده است تا در این زمینه برای هم حزبی هایش توضیح دهند. پلوسی حتی به جمع آوری امضای قانونگذاران دموکرات در نامه 7 مه به رئیس جمهور اوباما مبنی بر حمایت از دیپلماسی با ایران هم کمک کرد. در حال حاضر پلوسی نقش دیوار آتشین را در زمینه جلوگیری از به دست آمدن دو سوم آرا در کنگره برای شکست وتوی رئیس جمهور، ایفا می کند.

دولت همچنین به استنی هویر، معاون رهبر اقلیت دموکرات ها چشم دوخته است که برای حمایت از توافق حیاتی هستند.  هویر تاکنون چندین بار نگاهی انتقادی به مذاکرات داشته است. وی از سال 2014 چهار نامه انتقادی نسبت به ایران که توسط آیپک تهیه شده بود را امضا کرده است. این درحالی است که پلوسی هیچ کدام از این نامه ها را امضا نکرده است.

کارمندان مجلس نمایندگان به ما گفته اند که پلوسی در جلسه های غیررسمی به دنبال متقاعد کردن همکارانش به منظور حمایت از توافق ایران بوده است. یک مورد در 3 ژوئن رخ داد که وی میزبان کارشناسان ایران پراجکت بود؛ گروهی از دیپلمات ها که بیش از یک دهه است با همتایان ایرانی خود دیدار داشته اند.

اگر کنگره لایحه مخالفت با توافق را به تصویب برساند، رئیس جمهور آن را وتو خواهد کرد. سپس سنا و مجلس نمایندگان برای شکستن این وتو نیاز به دو سوم آرا دارند. نتیجه این رای گیری در سنا چندان مشخص نیست، چون بسیاری از دموکرات ها تاکنون در این باره ساکت بوده اند. آنها بین حمایت از رهبر حزبشان و نگرانی درباره نقض توافق توسط ایران و راه های صرف درآمد بلوکه شده توسط این کشور، گرفتار شده اند.

پس از آن که کاخ سفید توافق را به کنگره بفرستد، قانونگذاران 60 روز فرصت خواهند داشت تا مفاد آن را مورد بررسی قرار دهند. رهبری جمهوری خواه در هر دو مجلس درباره رای موافق یا مخالف به توافق تصمیم گیری خواهد کرد. در حالی که انتظار می رود تمام جمهوری خواهان با این توافق مخالفت کنند، نبرد واقعی در میان دموکرات ها خواهد بود.

در سنا نیاز به رای 13 سناتور دموکرات است تا وتوی رئیس جمهور شکسته شود، فرض می کنیم که جمهوری خواهان بتوانند چنین اقدامی را انجام دهند. اما در مجلس نمایندگان پلوسی نیاز به کسب 145 رای نمایندگان دموکرات دارد تا وتوی رئیس جمهور باقی بماند. موفقیت پلوسی در این زمینه مرگ و زندگی بزرگترین دستاورد سیاست خارجی اوباما را تعیین می کند.

دموکرات های ارشد دیگری همچون سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت آینده و سناتور بن کاردین، عضو بلندپایه کمیته روابط خارجی سنا هم نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند. شومر یکی از هفت سناتور دموکراتی است که برخلاف نظر دولت در ماه ژانویه به لایحه تحریم ایران رای مثبت داد. هم شومر و هم کاردین در ماه مارس نامه اعطای مهلت به دولت قبل از اعمال تحریم های جدید را امضا کرده اند.

جای تعجب نیست که گروه های حامی اسرائیل هدف قرار دادن دموکرات هایی همچون شومر را آغاز خواهند کرد. پلوسی با حمایت از توافق و راضی کردن هم حزبی هایش به این امر در مقابله مستقیم با ایپک -بزرگترین لابی سیاست خارجی در واشینگتن- و دیگر کمپین هایی که مخالف هرگونه توافق هسته ای با ایران هستند، قرار خواهد گرفت.

 

اخبار سیاست خارجی - دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
تعارف مواد مخدر به اوباما: آقای اوباما یک پک می زنی؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات معجزه آسای زنی پس از سقوط از ارتفاع 30 متری +عکس



زن جوانی در کوالالامپور پس از سقوط از طبقه هشتم ساختمانی به ارتفاع 30 متر به طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این زن 30 ساله انگلیسی که از بالکن آپارتمان به طور تصادفی به پائین پرت شده بود اکنون در بیمارستان تحت مراقبت‌‌های پزشکی است.

 

نجات معجزه آسای زنی پس از سقوط از ارتفاع

 

وی که ابیگل نام دارد و برای تفریح به مالزی سفر کرده بود شب حادثه تعادلش را از دست داده و به پائین پرت شده است.

به گفته پزشکان، ابیگل تنها دچار شکستگی استخوان در چند نقطه از بدنش شده و پس از عمل جراحی با گذاشتن چند پلاتین و میله فلزی در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌برد.

 

نجات معجزه آسای زنی پس از سقوط از ارتفاع

 

ابیگل در این باره می‌گوید: بسیار خوش‌شانس بودم که زنده مانده‌ام. پزشکان گفته بودند که از نقاط مختلفی دچار شکستگی شده‌ام اما آنچه همه را متعجب کرده این است که چطور من با سقوط از چنین ارتفاعی زنده مانده‌ام/باشگاه خبرنگاران