اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگ خطر 3 پیچ قبل از دره مرگ



خرابی ترمز اتوبوس گردشگران عراقی در جاده چالوس فاجعه مرگباری را رقم زد.

این اتوبوس با برخورد با دیواره کوه به عمق دره هریجان سقوط کرد که 27 زن، مرد و کودک عراقی جان باختند و 15 مسافر دیگر بشدت زخمی شدند. گردشگران عراقی پس از زیارت حرم امام رضا‌(ع) به تهران بازگشتند و سوار بر اتوبوس راهی شمال بودند که دچار این حادثه شدند.

این اتوبوس حامل گردشگران عراقی در حالی که در جاده چالوس در حرکت بود ناگهان از مسیر خارج شد. این اتوبوس ساعت 17 عصر روز سه‌شنبه در حوالی منطقه کوهستانی سیاه بیشه در جاده کندوان با بروز نقص فنی در ترمز و ترکیدگی لاستیک جلو از مسیر خود منحرف شده و پس از برخورد با کوه به دره هریجان سقوط کرد.


«علی‌اصغر احمدی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: 10 کودک بین مصدومان این حادثه تلخ حضور دارند. وی افزود: چهار دختر و شش پسربچه به همراه چهار زن و دو مرد در حادثه اتوبوس گردشگران عراقی زخمی شده‌اند و حادثه‌دیدگان بین 9 تا 50 ساله هستند.


احمدی با اشاره به اینکه نقص فنی که در ترمز این اتوبوس وجود داشت باعث بروز این حادثه شد، گفت: تیم‌های امدادی بلافاصله در بیمارستان چالوس مستقر شدند و به اقدامات تحقیقی برای شناسایی کشته‌شدگان و مصدومان دست زدند. در همین راستا جعفر محمدن‍ژاد رئیس پلیس‌راه مازندران گفت: نقص فنی و ترکیدگی لاستیک جلوی اتوبوس، علت بروز این حادثه است.


 مهدی ولی‌پور مدیرعامل هلال‌احمر مازندران نیز با اشاره به 25 کشته و سه گمشده در حادثه سقوط گردشگران خارجی عراقی کندوان گفت: 55 نیرو از هلال‌احمر مازندران و 12 نیرو از جمعیت هلال‌احمر استان البرز در این حادثه به امداد و نجات پرداختند، 20 دستگاه خودروی نجات، پشتیبانی و آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و بالگرد هم به محل حادثه پرواز کرد تا خدمات‌رسانی به صورت کامل انجام شود. وی افزود: این اتوبوس پس از برخورد با کوه به عمق دره صد متری در کندوان روی سقف سقوط کرد و نیروهای امدادی البرز و هلال احمر نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر برای امدادرسانی اعزام شدند.


«فرهاد مصدری» رئیس مرکز اورژانس مازندران با اشاره به اینکه ۱۰ آمبولانس برای انتقال زخمی‌های این حادثه اعزام شد افزود: متأسفانه ترافیک ناشی از سفرهای مسافران از تهران به سمت مازندران و یک طرفه اعلام شدن جاده باعث کندی در روند امداد‌رسانی به مسافران حادثه دیده شد. البته یک بالگرد و یک اتوبوس آمبولانس نیز به منطقه اعزام شد. سردار مسعود جعفری نسب فرمانده پلیس مازندران با اشاره به 27 کشته و 15 زخمی در این حادثه گفت: این مسافران که سفرشان ۱۰ روزه بود، چهار روز در مشهد مقدس بسر بردند و سپس برای شمال گردی به استان مازندران سفر کرده بودند.


وی افزود: در مسیر چراغ ترمز اتوبوس روشن می‌شود و راننده برای یافتن علت توقف می‌کند. شاگرد راننده تلاش می‌کند تا سنگی را زیر چرخ‌های اتوبوس قرار دهد که موفق نمی‌شود. به گفته سردار جعفری، اتوبوس خاموش بوده و در این حالت فرمانش قفل می‌شود و پس از برخورد به کوه به عمق دره‌ای 100 متری سقوط می‌کند و 27 مسافرش کشته می‌شوند.

 

فرمانده پلیس مازندران یادآور شد: این مسافران که تبعه کشور عراق بوده‌اند با دو اتوبوس و به تعداد ۷۱ نفر راهی مازندران می‌شوند که در اتوبوس سانحه دیده ۴۴ سرنشین وجود داشت. بنابر این گزارش، تحقیقات نشان داده است اتوبوس در سه پیچ پیش از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده بود به طوری که راننده در آنجا اتوبوس را متوقف کرده ولی پس از مدتی اتوبوس خاموش به حرکت درآمده و در محل حادثه با یک وانت مزدا و کوه برخورد و به دره سقوط کرده است.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دندان شيري پوسيده،زنگ خطر دندان دائم!



 

 

پوسیدگی دندان

 

توجه ساده به دندان‌هاي كودكان، حلقه شيوع پوسيدگي را مي‌شكند‌ .رييس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، پوسيدگي دنداني را از مهم‌ترين بيماري‌هاي دهان و دندان كودكان عنوان كرد و با اشاره به ارتباط ميان دندان‌هاي شيري پوسيده و دندان‌هاي دائم پوسيده، بر نقش مادر در سلامت دهان و دندان كودكان تاكيد كرد.

 

پيشگيري از بيماري‌هاي دهان و دندان بايد از سنين كودكي آغاز شود. طبق مطالعات صورت گرفته، نقش مادر در سلامت دهان و دندان كودك بسيار مهم است؛ به طوري كه توجه ساده به دندان‌هاي كودك زير شش سال مي‌تواند حلقه شيوع پوسيدگي دنداني را بشكند.


ميانگين دندان‌هاي پوسيده در كودكان شش سال كشور پنج تا شش دندان است . تا سن سه سالگي همه دندان‌هاي كودك رشد مي‌يابد، ميانگين تعداد دندان‌هاي پوسيده در كودكان سه ساله ايراني حدود دو دندان پوسيده است كه اين آمار بالايي است.


ارتباط معني داري ميان دندان‌هاي شيري پوسيده و دندان‌هاي دائم پوسيده وجود دارد، كودك تا قبل از سن چهارسالگي توانايي مراقبت كامل از دندان‌هاي خود را ندارد. بنابراين نقش مادر در سلامت دندان كودكان در اين سنين بسيار حائز اهميت است. بنابراين لازم است كه مادر حداقل هفته‌اي يك بار دهان كودك را مورد بررسي قرار دهد و نسبت به هرگونه تغيير رنگ در دندانها حساس باشد.


لازم است كه از سن دو سالگي تميز كردن دندان‌هاي كودك و توجه به بهداشت دهان و دندان وي از سوي مادر آغاز شود.