اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندگی کارگران با ماهی ۴۰۰ هزار تومان معجزه است



دبیر خانه كارگر یزد:زندگی کارگران با ماهی ۴۰۰ هزار تومان معجزه است

تلاش جامعه کارگری بر عدم ایجاد تنش در شرایط خطیر کشور است ولی مسئولین هم باید در این شرایط سخت اقتصادی به فکر کارگران باشند و با چنین تصمیماتی زمینه نارضایتی آنان را فراهم نیاورند.

دبیر خانه کارگر استان یزد نوع برخورد با کارگران در پیش‌نویس تغییر قانون تامین اجتماعی را نامناسب ارزیابی کرد.

علی محمد دهقانی در تشریح این ادعا به ذکر موادی از قانون تامین اجتماعی پرداخت که در صورت تغییر تبعاتی برای کارگران به همراه دارد و به ایلنا گفت: جامعه کارگری به افزایش حق بیمه کارگر از ۷ به ۹ درصد، افزایش سن بازنشستگی کارگر، تعیین کف سن ۵۰ سال برای کارگران مرد شغل‌های سخت و زیان آور در پیش نویس اصلاحی قانون کار، عدم اجرای قانون الزام و عدم اجرای آراء کمیته‌های استانی از سوی تامین اجتماعی در مباحث مشاغل سخت و زیان آور، معترض است.

به گزارش ایلنا،این فعال کارگری در استان یزد با اشاره به شرایط معیشتی امروز کارگران، گفت: گذران معیشت کارگران با ماهی ۴۰۰ هزار تومان دستمزد در ماه شبیه معجزه است، حال در این شرایط مطرح کردن تغییر قوانین حمایتی ظلم مضاعفی به این قشر عظیم اجتماع است.

وی گفت: تلاش جامعه کارگری بر عدم ایجاد تنش در شرایط خطیر کشور است ولی مسئولین هم باید در این شرایط سخت اقتصادی به فکر کارگران باشند و با چنین تصمیماتی زمینه نارضایتی آنان را فراهم نیاورند./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
دستمزد بازیگران سریال معمای شاه از ماهی 6 میلیون تومان تا ماهی 40 میلیون تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با ماهی 700 هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت بازنشستگان

 

اخبار اجتماعی - با ماهی 700 هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به مسئولان کشور، گفت که با ماهی 700، 800 هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد و باید به فکر وضعیت بازنشستگان در کشور بود.

به گزارش ایسنا، سیدسعید زمانیان دهکردی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) خطاب به مسئولین کشور، گفت: آیا می‌دانید وضعیت بازنشستگان کشور چگونه است؟ آیا از وضعیت معیشتی آنها خبر دارید و آیا با درآمد پایین می‌توان امرار معاش نمود و هزینه چند نفر را تامین کرد؟

وی ادامه داد: امروز بازنشستگان کشور از بیکاری فرزندانشان و از نداشتن درآمد مناسب رنج می‌برند، حقوق این افراد کافی نیست و با ماهی 700، 800 هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس خطاب به رییس‌جمهور و هیات دولت، گفت: آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده که حقوق کارگران زحمتکش و گمنام و خانواده‌های بازنشستگان صنعت فولاد داده شود.

زمانیان دهکردی خاطرنشان کرد: آیا در شان دولت خدمتگزار است که این عزیزان و بازماندگان آنها با مشکل روبرو باشند؟

وی خطاب به وزیر نیرو، شورای عالی آب و سازمان محیط زیست، اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که با احداث سد مخالف نیستیم و با انتقال آب شرب با پمپاژ و لوله مخالف نبوده و نیستیم اما با سوء مدیریت و اعمال نفوذ کارهای غیرقانونی، غیرکارشناسی و لابی‌گری مخالفیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه انتظار ما بیان واقعیت‌ها به مردم است، تصریح کرد: بعضی افراد در وزارت نیرو مساله‌آفرین هستند و سوال این است که چرا آنها از سمت‌شان عزل نمی‌شوند.

زمانیان در پایان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: آیا این وزارتخانه از وظایف ذاتی خود آگاه است؟ از وضعیت تولید، گرانی‌ها و تعطیلی‌های صنایع کوچک خبر دارید؟ به فکر وضعیت نامناسب معیشتی باشید.
اخبار اجتماعی - ایسنا