اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندان 5 ستاره +تصاویر



زندان 5 ستاره +تصاویر

در کشور نروژ زندانی وجود دارد که به احتمال زیاد پس از آشنایی با آن تصور شما به طور کل در مورد زندان تغییر خواهد کرد.

با شنیدن واژه " زندان " ما به یاد مکانی تاریک و نمور خواهیم افتاد که پر از افراد مجرمی است که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند. به شکل کلی زندان ها از نظر ظاهری مکان های مناسبی برای گذران زمان نیستند و بسیاری نیز معتقد هستند که این گونه فضاها باعث می شود تا افراد مجرم پس از آزادی از زندان به سمت خلاف کاری نروند. اما ظاهرا مسئولین در کشور نروژ به گونه ای دیگر فکر می کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

زندان «باستوی» واقع در جزیره ای در نزدیکی شهر «اسلو» در نروژ عنوان بهشت مجرمان را گرفته است. 115 زندانی این زندان نه در سلول هایی با در های فلزی بلکه در کلبه هایی چوبی با رنگ های زیبا زندگی می کنند و در طول روز به ماهیگیری، شنا، بازی تنیس می پردازند و فقط اجازه ندارند از این جزیره زیبا خارج شوند. البته باید گفت که اکثر زندان های کشور نروژ نیز دارای استانداردهای بالای رفاهی هستند و به نظر این حرکت لااقل در جامعه نروژی نتیجه مثبتی داشته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بر اساس آمار در کشور آمریکا نزدیک به 43 درصد از متهمین که به زندان می روند دوباره به سمت خلاف کاری رفته و به زندان می افتند. اما این آمار برای کشور نروژ با توجه به سیستم متفاوتش تنها 16 درصد است. نکته جالب دیگر در مورد این زندان این است که بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز این مجموعه از طریق باطری های خورشیدی تامین شده و بخش زیادی از مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته در این زندان نیز توسط خود محکومین کشت می شود./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
زندان یا هتل پنج ستاره؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندان‌های 5 ستاره دنیا را ببینید+تصاویر



این زندان‌ها در ردیف عجیب ترین زندان های دنیا قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این زندان‌ها در ردیف عجیب ترین زندان های دنیا قرار دارند.

1.    زندان سن پدرو: در این زندان افراد پولدار می‌توانند هر آنچه می‌خواهند بخرند. جالب است بدانید این زندان به راحتی و بدون نیروهای امنیتی اداره می‌شود. زندانیان قوانین را خود تعیین می‌کنند و حتی بعضی زندانیان فرزندانشان را به داخل زندان آورده و با آن‌ها زندگی می‌کنند.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,زندان‌های 5 ستاره

 


2.    زندان لوبن: این زندان بیشتر شبیه هتل یا ادارت دولتی است تا زندان. این زندان که در استرالیاست به زندان 5 ستاره شهرت دارد. زندانیانی که در این زندان زندگی می‌کنند، می‌توانند به راحتی به خارج و جاهای مختلف این زندان بروند البته با فاصله‌ای از زندان میله‌هایی برای جلوگیری فرار زندانیان وجود دارد.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,زندان‌های 5 ستاره


3.    زندان فورتزا میدسا: این زندان که در ایتالیاست غذا با بهترین کیفیت را برای زندانیان سرو می‌کند. البته خود زندانیان که دست پخت خیلی خوبی دارند، غذاها را درست می‌کنند.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,زندان‌های 5 ستاره


4.    کرسو چتوما: زندانی در مکزیک است که مسئولان آن روش جدیدی را ابداء کردند. آن‌ها با خوشنت داخل زندان مشکلی ندارند و از زندانیان می‌خواهند در صورت هرگونه اختلاف به رینگ بوکس بیایدند و با هم مبارزه کنند.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,زندان‌های 5 ستاره


اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران