اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندانی شدن یک ایرانی در USA برای F35


یک شهروند ایرانی به اتهام تلاش برای انتقال اطلاعات حساس درباره جنگنده آمریکایی به ایران، بازداشت شد.

عصر ایران: یک شهروند ایرانی به اتهام تلاش برای انتقال اطلاعات حساس درباره جنگنده آمریکایی به ایران، بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ این شهروند ایرانی آمریکایی به نام "مظفر خزاعی" اطلاعاتی را درباره موتورهای هواپیماهای جنگی آمریکایی جمع آوری و قصد داشت آنها را به ایران منتقل کند.

براساس بیانیه دادستانی کل آمریکا، مظفر خزاعی 58 ساله در فرودگاه لیبرتی در ایالت نیوجرسی و به هنگام سفر به شهر فرانکفورت آلمان بازداشت شد.

اتهام این فرد، ارسال اطلاعات درباره تجهیزات و قطعات مورد استفاده در هواپیماهای جنگی اف 35 و دیگر جنگنده های ارتش آمریکاست.

تاکنون اطلاعاتی درباره واکنش خزاعی پس از بازداشتش منتشر نشده است. دادستانی گفته است متهم به اطلاعاتی مربوط به موتور جنگنده ها را از شرکت پیمانکاری نظامی دست یافته است. او این اطلاعات را از شرکتی که قبلا در آن فعال بود دریافت کرده است.

دادستانی به نام این شرکت اشاره ای نکرده اما روزنامه نیویورک تایمز نوشت: شرکت "برت ویتنی" فعال در بخش تولید موتور جنگنده ها تایید کرده است متهم در این شرکت فعالیت می کرد و مدیران شرکت با مقامات مسؤول در زمینه این پرونده همکاری می کردند.

دادستانی اضافه کرد: خراعی قصد داشت اسناد مربوط به قطعات جنگنده های آمریکایی از جمله موتور هواپیما را در قالب لوازم منزل از ایالت کالیفرنیای آمریکا به ایران بفرستد.

بررسی پرونده این متهم ایرانی در دادگاهی در ایالت کانتیک آمریکا برگزار می شود. در صورتی که اتهامات علیه وی ثابت شود او به 10 سال زندان و پرداخت جریمه مالی حداکثر 250 دلار محکوم خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
F-35 رعد و برق II - F35 هوا نشان می دهد 2015 - حمله F35

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند



 

 

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند

 

قشقاوی خبر داد؛

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند


بدنبال پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولی کشورمان در بصره، مقامات عراقی با آزادی 12 نفر از زندانیان ایرانی که به جرم ورود غیر مجاز در عراق دستگیر و زندانی شده بودند موافقت کردند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آزادی 12 نفر از زندانیان ایران در عراق خبر داد.
حسن قشقاوی معاون کنسولی و ایرانیان وزارت امورخارجه در این زمینه اعلام کرد: بدنبال پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولی کشورمان در بصره، مقامات عراقی با آزادی 12 نفر از زندانیان ایرانی که به جرم ورود غیر مجاز در عراق دستگیر و زندانی شده بودند موافقت کردند...../تحلیل:ایلنا