اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندانی بابلی 2 جلد کتاب به چاپ رساند


زندانی محکوم به پرداخت جریمه مالی 2 جلد کتاب آشنایی با ضرب المثل های مازندرانی و دانستنی هایی از قرآن کریم را به چاپ رساند .

 واحد مرکزی خبر : رئیس اداره زندان بابل گفت: زندانی محکوم به پرداخت جریمه مالی 2 جلد کتاب  آشنایی با ضرب المثل های مازندرانی و دانستنی هایی از قرآن کریم  را به چاپ رساند .

جعفرزاده افزود: کتاب آشنایی با ضرب المثل های مازندرانی حاوی 600 ضرب المثل بومی مازندران در سال 92 با 3 هزار شمارگان و کتاب دانستنی هایی از قرآن کریم با 2 هزار شمارگان در سال 91 به چاپ رسید و کتاب سنت نبوی  سومین کتاب این زندانی به زودی به چاپ می رسد .

وی محکوم به پرداخت جریمه مالی و 4 سال متوالی است که در زندان بابل به سر می برد.


ویدیو مرتبط :
چاپ و حک جلد مدارک در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال گذشته چند جلد کتاب چاپ شد؟


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یکی از پایه‌های اساسی فرهنگ و تمدن از آغاز تاریخ تا کنون،کتاب بوده است.

خبرگزای ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یکی از پایه‌های اساسی فرهنگ و تمدن از آغاز تاریخ تا کنون،کتاب بوده است.

علی جنتی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز با بیان اینکه فرهنگ هر کشوری جزوی از هویت آن محسوب می‌شود اظهار کرد: تاریخ ملت ما سرشار از فرهنگ غنی و پر بار است و دوست و دشمن هم آن را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ کشور پر از شخصیت‌های بزرگ علمی ، دینی و ادبی است گفت: دانشمندان بزرگی همچون ابوعلی سینا و ذکری رازی و شاعرانی همچون مولانا، حافظ و فردوسی تاریخ کشور ایران را زینت داده‌اند.

جنتی با اشاره به اینکه کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جوامع نقش موثر دارد اظهار کرد: خوشبختانه در طول سه دهه گذشته مردم آشنایی بیشتری با فرهنگ کتابخوانی پیدا کرده‌اند و درکنار توسعه مدارس،دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی عناوین کتاب‌های منتشر شده نیز افزایش یافته است.

وی افزود: ما مفتخریم در کشورمان کتابخانه‌هایی همچون کتابخانه مجلس شورای اسلامی،کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه ملی و ... داریم و احداث چنین کتابخانه‌های بزرگی در جهت ارتقای فرهنگ و سواد علمی جامعه انجام گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعه کتاب‌هایی با رسم الخط فارسی در کتابخانه‌های بزرگ دنیا وجود دارد و این نشانگر این است که گستره فرهنگ و علم ایران به سراسر دنیا رسیده است.

به گفته وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که همه ساله به طور مداوم برگزار می‌شود ، بزرگترین نمایشگاه کتاب در خاورمیانه است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر سال غنی‌تر از سال گذشته و با حضور مهمانان ویژه خارجی همچون روسای دانشگاه‌های برتر دنیا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همه ساله نمایشگاه‌های کتاب در مراکز استان‌ها اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز بعد از تهران بزرگترین نمایشگاه کشور است و امیدواریم امسال این نمایشگاه مورد استقبال دانشجویان و اهالی علم و فرهنگ آذربایجان قرار گیرد.

جنتی با اشاره به اینکه نباید تنها به نمایشگاه‌ها با دید محل فروش کتاب نگاه کرد بیان کرد: نمایشگاه‌ها باشگاه های فرهنگی هستند و محیط آن‌ها بهترین مکان برای برگزاری میزگردهای فرهنگی و علمی و بررسی مشکلات جامعه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 73 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است گفت: گسترش و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه ما این است که فضای مناسبی برای تمامی کسانی که صاحبنظر هستند فراهم کنیم تا آنان کتاب‌هایشان را تالیف و منتشر کنند که سال گذشته 8000 عنوان کتاب نسبت به سال 92 بیشتر به چاپ رسید که این موضوع نشانگر فراهم بودن فضا است.

وی با انتقاد از پایین بودن تیراژ کتاب‌ها اظهار کرد: بالا رفتن قیمت ارز و دستگاه‌های چاپ و بیشتر شدن دستمزدها باعث گران شدن قیمت کتاب‌ها و به تبع آن کمتر شدن قدرت خرید مردم شده است همچنین عده‌ای ترجیح می‌دهند از طریق فضای مجازی و به صورت رایگان کتاب بخوانند که این موضوع یکی دیگر از دلایل پایین بودن تیراژ کتاب‌ها است.

جنتی با ابراز خشنودی از سفر به استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان سرزمین قهرمانان است و بزرگان علمی، دینی ،فرهنگی ،‌ادبی و هنری این خطه همچون ستارگانی در تاریخ ایران می‌درخشند و آذربایجان مایه افتخار هر ایرانی است.