اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندانیان از بانك ها كلاهبرداری كردند



 

زندانیان از بانك ها كلاهبرداری كردند

 

۱۲ عضو یك باند تبهكاری كه ۵ نفر آنها از زندانیان سابقه دار هستند با دستگیری از سوی پلیس تهران اعتراف كردند كه از بانك های خصوصی و دولتی یكصد میلیون تومان كلاهبرداری كرده اند.

به گزارش «جام جم»، چندی پیش نماینده حقوقی یكی از بانك های دولتی تهران با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد از مردی به اتهام كلاهبرداری شكایت كرد.

شاكی به بازپرس ابراهیمی بسابی گفت: مردی با یكی از متصدیان بانك تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان یكی از مشتریان قدیمی مدعی شد، در حال خرید كالایی است و مبلغ ۲ میلیون تومان پول كم دارد و از مرد متصدی خواست مبلغ فوق را به حساب بانكی اش واریز كند تا یك ساعت بعد با حضور در بانك آن را پس دهد. وی اضافه كرد: با واریز پول وقتی خبری از مشتری بانك نشد، كارمند در تماس تلفنی با وی موضوع را جویا شد كه او گفت: با بانك تماس نداشته و در سفر به سر می برد.

نماینده حقوقی بانك اضافه كرد: پس از بررسی متوجه شدیم مشتری قلابی ما را فریب داده است.

در پی این شكایت، تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری مرد كلاهبردار آغاز شد تا این كه چند نماینده حقوقی دیگر بانك های دولتی و خصوصی تهران با حضور در مركز پلیس شكایت های مشابهی ارائه كردند.

با تحقیق از شاكیان معلوم شد، آنها نیز ۲ تا ۲۷ میلیون تومان پول به حساب مشتریان قلابی واریز كرده اند. با اطلاعات به دست آمده، ماموران به بررسی هویت صاحبان حساب هایی كه پول برایشان واریز شده بود، پرداختند و مشخص شد، حساب ها متعلق به افرادی بوده كه از سوی كمیته امداد تحت سرپرستی قرار دارند. با احضار این افراد به پلیس آگاهی،آنها گفتند پس از ملاقات با مددكاران كمیته امداد از این محل خارج و قصد بازگشت به منازلشان را داشته اند كه افرادی به آنها مراجعه كرده و پس از جلب اعتمادشان مدعی شدند كه یك مرد نیكوكار قصد كمك رسانی به افراد بی بضاعت را دارد. در مرحله بعدی معلوم شد این افراد، شماره حساب های مددجویان را دریافت و پول هایی را به حسابشان واریز كرده و در تماس با آنها خواسته اند مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان از پول ها را برداشته و بقیه را به حساب دیگری انتقال دهند تا بتوانند از این طریق به خانواده های بی بضاعت دیگری نیز كمك كنند و از كلاهبرداری از بانك ها بی خبر بوده اند.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.جستجوها در این باره ادامه داشت تا این كه ماموران اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می داد، متهمان فراری همچنان با مراجعه به واحدهای كمیته امداد در مناطق مختلف تهران افراد دیگری را نیز به دام انداخته اند.

این محل ها زیرنظر قرار گرفت و عاقبت چند روز پیش ۷نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف ۷ متهم

با انتقال متهمان به مركز پلیس آنها مدعی بودند اشتباهی دستگیر شده اند اما با دعوت از مددجویان و مواجهه حضوری با متهمان بازداشت شده، آنها را شناسایی كردند.

متهمان كه راه گریزی نداشتند، سرانجام به جرمشان اعتراف كردند و گفتند: از چندی پیش در جریان ملاقات با اقوام و اعضای خانواده خود كه در زندان دوره محكومیت خود را سپری می كردند، با تعدادی زندانی سابقه دار آشنا شده و قرار بوده در قبال پول هایی كه به حساب های معرفی شده از سوی آنها واریز می شود، مبالغی دریافت كنند و سپس بعد از چند روز دوباره بقیه پول ها را به حساب مردان زندانی واریز كرده و افراد بیشتری را در دام خود گرفتار كنند.

با اعتراف افراد بازداشت شده، مهره های كلیدی باند در زندان شناسایی شدند و در بررسی از سوابق كیفری متهمان مشخص شد آنها ۵ مرد زندانی هستند كه از یك سال پیش به اتهام كف زنی، سرقت، زورگیری و كلاهبرداری دوره محكومیت خود را سپری می كنند.

به این ترتیب چند روز پیش مردان زندانی با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و اعتراف كردند كه تاكنون یكصد میلیون تومان به این شیوه از بانك های دولتی و خصوصی تهران كلاهبرداری كرده اند.

تحقیق در ارتباط با دیگر اعمال مجرمانه اعضای این باند كلاهبرداری ادامه دارد..... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
كلاهبرداری لی مین هو از پسربچه!-بلندشو پارت8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری از 600 نفر با کارت عابر بانك



كلاهبرداری از 600 نفر با کارت عابر بانك

 زنی كه با سوءاستفاده از عابربانك خواستگار سابقش از 600 نفر كلاهبرداری كرده بود، توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان شناسایی و دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد امیری، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان در این باره گفت: پیگیری موضوع زمانی در دستور كار ماموران قرار گرفت كه فردی از برداشت و سوءاستفاده از حساب بانكی‌اش اعلام شكایت كرد.

این فرد به ماموران گفت: مدتی است متوجه شدم از حساب بانكی‌ام بدون این‌كه اطلاعی داشته باشم مبالغی پول برداشت و به حساب‌های ناشناس واریز می‌شود.

سرگرد امیری خاطرنشان كرد: با شروع تحقیقات در این زمینه مشخص شد این اقدام توسط فردی در استان البرز صورت می‌گیرد.

وی تصریح كرد: ماموران در تحقیقات تكمیلی متوجه شدند این فرد زنی است كه شاكی سه سال پیش قصد ازدواج با او را داشته و از این طریق موفق شده كارت بانكی‌اش را به‌دست آورد و از آن سوءاستفاده كند.

این مقام مسئول یادآور شد: ماموران این متهم را در استان البرز شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، وی و همسر‌ش را به اتهام برداشت غیرمجاز و سوءاستفاده از حساب شاكی دستگیر كردند.

وی تصریح كرد: در ادامه تحقیقات پلیس معلوم شد این متهم به بهانه ارسال جوایز مسابقه پیامكی  از 600 نفر هر كدام مبلغ 300 هزار ریال از طریق حساب شاكی كلاهبرداری كرده كه در این زمینه پرونده‌ای تشكیل و رسیدگی به آن ادامه دارد./جام جم آنلاین