اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زندان، شلاق و ... مجازات کلاهبردار



 

 

زندان، شلاق و ... مجازات كلاهبردار ۱۰ میلیارد تومانی

 

زندان، شلاق و ... مجازات كلاهبردار ۱۰ میلیارد تومانی  .شیاد حرفه‌ای كه به اتهام ۱۰ میلیارد تومان كلاهبرداریدستگیر شده است، پس از محاكمه در دادگاه به زندان، شلاق، ردمال و پرداخت دیه محكوم شد.

 

در یكی از روزهای تابستان سال ۱۳۸۷ چند نفر با حضور در دادسرای جنایی علیه یك شیاد حرفه‌ای شكایت‌هایی را مطرح كردند مبنی بر این كه مردی به نام جعفر با معرفی خود به عنوان فردی صاحب نفوذ در دستگاه‌های لشكری، كشوری و قضایی به بهانه فروش خودرو و خرید كارخانه آرد با زورگیری و ضرب و جرح و فریب زنان و دختران از آنها كلاهبرداری كرده است.



با تشكیل پرونده‌ای در این ارتباط، به دستور بازپرس شعبه ۶ دادسرای جنایی تهران پرونده در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و متهم فوق دستگیر شد.



پس از دستگیری متهم، شكایت‌ها علیه وی افزایش یافت و ۱۸ نفر از شاكیان ـ كه ۲ نفر از آنها نمایندگان حقوقی نیروی انتظامی بودند ـ در شكایت‌هایشان مطرح كردند متهم فوق با ادعای ارتباط با فرماندهان نیروی انتظامی، افرادی را كه وی را تهدید به شكایت كرده بودند، می‌ترسانده؛ به طوری كه شماره تلفن یكی از بستگان خود را با نام «جانشین ناجا» در تلفن همراهش ذخیره كرده بود و هنگامی كه با وی تماس گرفته شد، با نشان دادن صفحه موبایل خود ادعا می‌كرد جانشین ناجا با او تماس گرفته است و در مرحله دیگر با ضرب و جرح یك خودروی بنز و سرقت چك و پول‌‌های شاكی او را از خودروی در حال حركت بیرون انداخته است.



● كیفرخواست


با بررسی شكایت‌های مردمی در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای جنایی تهران كه شكایت یكی از قضات دادسرا نیز ضمیمه پرونده اتهامی متهم شد، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه ۱۱۴۸ مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و متهم پای میز محاكمه قرار گرفت.



با مطرح شدن شكایت مالباختگان و فریب‌خوردگان از جمله دختر جوانی كه با اغفال متهم دچار مشكلات روحی و روانی شده است، قاضی این شعبه اواخر فروردین ماه رای خود را صادر كرد كه براساس آن، متهم به ۳ سال و ۳۱ روز زندان، پرداخت دیه، ۴۰ ضربه شلاق، جریمه و ردمال محكوم شد.



● اعتراض به حكم


گزارش حاكی است پس از صدور این حكم شاكیان پرونده كه پیش از این دلایل و مدارك مربوط به موارد اتهامی جعفر (متهم)‌ را به دادگاه ارائه كرده بودند،‌نسبت به رای صادره اعتراض كردند كه لایحه اعتراضی آنها به دادگاه ارائه شد تا این پرونده در دادگاه تجدیدنظر بار دیگر رسیدگی و از آنها احقاق حق شود. پرونده متهم به زودی بار دیگر گشوده خواهد شد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
‫74 ضربه شلاق؛ مجازات توهین مهرداد میناوند به علیرضا منصوریان مشخص شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات زندان و شلاق برای عاملان جنایت زنانه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مجازات زندان و شلاق برای عاملان جنایت زنانه

زن جوان که با همدستی دخترش و خواستگار او نقشه قتل هولناک شوهرش را طراحی و اجرا کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر سال 88 ماموران پلیس بومهن در جریان کشف جسد سوخته ای در حاشیه شهر قرار گرفتند.

ماموران پس از حضور در محل و بررسی های مقدماتی دریافتند مرد ناشناس در محل دیگری به قتل رسیده و جسد او پس از انتقال به آنجا به آتش کشیده شده است. همزمان با کشف این جسد زن جوانی با مراجعه به ماموران از ناپدید شدن مرموز شوهرش خبر داد.ناهید 38 ساله به ماموران گفت چند سال قبل با اصرار خانواده ام با یک مرد افغانی ازدواج کردم. شوهرم چند روز قبل برای تمدید اجازه اقامتش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که جسد کشف شده متعلق به همسر ناهید به نام نصیر است.

کارآگاهان در جریان بررسی های خود متوجه رفتار مشکوک ناهید شده و به بازجویی از او پرداختند.

زن جوان پس از تناقض گویی های بسیار لب به اعتراف گشود و جزئیات قتل هولناک شوهرش را تشریح کرد.

او اظهار داشت: به دلیل آزار و اذیت نصیر تصمیم به قتل او گرفته و با همکاری دخترم و خواستگار او این نقشه را اجرا کردیم.

در ادامه مریم و میلاد نیز بازداشت شده و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کردند.

با رضایت اولیای دم مقتول متهمان چهارشنبه گذشته از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شدند.

میلاد در تشریح ماجرا گفت: من دانشجوی رشته مهندسی بودم و در دانشگاه با مریم آشنا شدم. او از شکنجه های پدر ش می گفت و حرفهایش مرا ترغیب کرد تا در قتل پدرش شرکت کنم.

قبل از این جنایت به خواستگاری مریم رفتم اما پدرش مخالفت کرد. به خاطر علاقه ای که به مریم داشتم یک شب 250 عدد قرص خواب آور خوردم اما خانواده ام سریع متوجه شده و مرا به بیمارستان انتقال دادند.

تنها راه رسیدن من به مریم قتل پدرش بود. وقتی متوجه شدم دختر جوان و مادرش نیز با این کار موافق هستند طبق نقشه شب حادثه ناهید با قرص خواب آور شوهرش را بیهوش کرد و من با اسلحه ای که از قبل آماده کرده بودم گلوله ای به سرش شلیک کردم.

در ادامه ناهید و مریم نیز با قبول اتهامات خود خواستار بخشش شدند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه وارد شور شده و محسن را به اتهام قتل از جنبه عمومی جرم به 10 سال زندان به خاطر رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت 100 دینار محکوم کردند.

مریم نیز به اتهام معاونت در قتل به 3 سال زندان و رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق محکوم شد.

ناهید هم به اتهام معاونت در قتل به 27 ماه زندان محکوم شد.