اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنجیره حوادث مرگبار به «معدن طبس» رسید


آمار اولیه قربانیان انفجار و ریزش معدن طبس 8 تن اعلام شده؛ اما همچنان احتمال افزایش شمار جان باختگان این حادثه وجود دارد.

خبرگزاری ایلنا: آمار اولیه قربانیان انفجار و ریزش معدن طبس 8 تن اعلام شده؛ اما همچنان احتمال افزایش شمار جان باختگان این حادثه وجود دارد.

در این كارگاه واقع در طبس 40 كارگر در زمان وقوع حادثه حضور داشته‌اند كه مشخص نیست همگی آنها زیرزمین حبس شده‌اند یا سرنوشت دیگری برایشان رقم خوده است.


امسال آبستن حوادثی بود كه كشته‌ها و مجروحان پرتعدادی برجای گذاشت و حالا سقف و دیواره‌های «معدن یال‌شمالی مهندس راطبی» بر سر كارگران فرو ریخت تا واقعه‌ای دیگر، داغی تازه نیز بر جای گذارد.

ریزش این معدن زغال‌سنگ كه توسط شرکت آروین‌نوین در طبس مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود در اثر انفجار گازهای متراكم صورت گرفت كه موجب مسدود شدن راه‌های ورودی و خروجی به آن و حبس شدن كارگران مشغول به كار در آن شد.

 در این بین چهار تن از كارگران در دهانه تونل و در عمق پنجاه متری جان خود را از دست دادند و چهار تن دیگرشان تا زمان تنظیم این خبر جزو مفقودشدگان اعلام شدند.

با این وجود و در حالی كه تلاش امدادگران برای دسترسی به كارگران و آواربرداری ادامه داشت، نسبت به احتمال انفجار مجدد در معدن هشدار داده شد.


در این باره، رییس شبکه بهداشت و درمان طبس گفت: با ریزش معدن زغال سنگ طبس، کشته شدن چهار نفری که در ابتدای دهانه تونل حضور داشته‌اند، قطعی است و احتمال کشته شدن تمام معدنچیان نیز وجود دارد.

جواد سهیلی اظهار كرد: اكیپ‌های امدادی تا هنگام تخلیه گاز تونل و خروج جنازه‌‌ها که احتمالا مدت زمان زیادی طول بکشد، در محل حادثه حضور
خواهند داشت.

 در پی وقوع انفجاری در معدن یال شمالی كه تاكنون به كشف چهار جنازه و مفقود شدن چهار كارگر دیگر انجامیده است، پزشكی قانونی یزد با استناد به ابعاد حادثه مرگ كارگران مفقود شده را نیز تایید كرد و به این ترتیب تعداد كشته شدگان این حادثه به هشت نفر رسید.

 با این حال فرماندار طبس در خبری جداگانه تعداد کشته‌شدگان این حادثه راچهار نفر عنوان کرده است. احمد طالبیان مقدم گفت: تا کنون جسد چهار کارگر معدنچی از عمق زمین بیرون آورده شده و هنوز از سرنوشت باقی کارگران اطلاعی در دست نیست.


در آذرماه سال ۸۹ حادثه‌ای مشابه در یکی از معادن کرمان روی داد که در جریان آن 4 كارگر در عمق 600 متری تونل محبوس شده بودند. در ‌‌نهایت 19 فروردین 90 جنازه 3 كارگر بیرون كشیده شد و از سرنوشت كارگر چهارم خبری انتشار نیافت.

معدن آروین نوین در 75 کیلومتری طبس متعلق به بخش خصوصی است.



پیکر هر 8 معدنچی حادثه طبس از معدن خارج شد

خبرگزاری مهر: سرانجام پس از 14 ساعت تلاش امدادگران، پیکر هر هشت معدنچی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس از تونل این معدن به بیرون کشیده شد.

 معدن زغال سنگ طبس که به دنبال ریزش، هشت معدنچی را در خود محبوس کرده بود، سرانجام به باز پس دادن پیکر این معدنچیان رضایت داد.

چهار نفر از کارگران این معدن، در همان ساعات اولیه ریزش جان خود را از دست دادند اما چهار نفر دیگر بر اثر گاز معدن درگذشتند.



تا غروب دیروز تنها یک نفر از حادثه دیدگان از معدن خارج شده بود اما هم اکنون با تلاش امدادگران پیکر هر هشت نفر از این معدن خارج شد.

به این ترتیب بار دیگر حادثه معدن، جان هشت کارگر دیگر را گرفت و پرونده این حادثه این معدن نیز بسته شد.

تلاش برای بررسی علل ریزش معدن زغال سنگ طبس موسوم به یال شمالی ادامه دارد.

اسامی جان باختگان این حادثه نیز علی مهدی زاده، محمود عابد، جواد باقرزاده، رمضان رضوانی، اسماعیل رحیمیان، ابوالفضل خوری و رسول غلامی اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
هواپیمای ایران 140 به طبس رسید!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر:انفجار مرگبار در معدن زغال‌ سنگ طبس


ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در معدن زغال‌سنگ منطقه پروده طبس انفجاری رخ داد. در پی وقوع این انفجار ۸ تن از کارگران معدن کشته شدند.

خبرگزاری مهر / فارس: ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در معدن زغال‌سنگ منطقه پروده طبس انفجاری رخ داد. در پی وقوع این انفجار ۸ تن از کارگران معدن کشته شدند.