اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنجانی با شکایت کدام نهاد بازداشت شد؟


مسئول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در وزارت نفت با اعلام این که زنجانی با شکایت وزارت نفت دستگیر شده است، گفت: وی از دی ماه 91 هیچ‌گونه معامله‌ نفتی برای ایران انجام نداده است.

خبرگزاری ایسنا: برخی او را "حلال" مشکلات کشور در شرایط تحریم‌ها می‌دانند و برخی او را "دلال" جوانی می‌دانند که یک شبه ره صد ساله را طی کرده است.

پیش از این در رسانه‌ها به نام " ب. ز" معروف شده بود اما با ابراز تمایلش برای ارتباط با رسانه‌ها سعی کرد شایعه‌ها و اتهامات پیرامونش را پاسخ دهد اما به گفته رییس اتحادیه صادکنندگان فرآورده‌های نفتی، با این کار تنها مردم نسبت به او جری شدند. ادامه خبرهای منتشر شده از رسانه و روشن شدن ابعاد جدیدی از این پرونده، پای مجلس و نهادهای نظارتی را هم به موضوع کشاند تا پول نفتی که گفته می‌شود بالغ بر دو میلیارد یورو است را از این دلال نفتی تازه از راه رسیده پس بگیرند.

با وجود آن زنجانی در جلسلات متعدد با دولتی‌ها و مجلسی‌ها سعی کرد به آن‌ها اثبات کند که به دلیل لو رفتن شیوه‌های انتقال پول فروش نفت قادر نیست این درآمد را به حساب بانک مرکزی منتقل کند اما املاک و دارایی های زنجانی مصادره شد و کمی بعد هم برای آن که خیال همه از این جهت که " بابک زنجانی" به " محمود خاوری" دوم بدل نمی‌شود حکم بازداشتش صادر شد.البته مسئول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی می‌گوید که بابک زنجانی با شکایت وزارت نفت دستگیر شده است.

مسئول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در وزارت نفت با اعلام این که زنجانی با شکایت وزارت نفت دستگیر شده است، گفت: وی از دی ماه 91 هیچ‌گونه معامله‌ نفتی برای ایران انجام نداده است.

ایسنا در مورد مدت زمان همکاری زنجانی با وزارت نفت، اقدامات صورت گرفته برای بازگشت نفت فروش رفته توسط وی و برخی جزییات این پرونده گفت وگویی با عبدالرحمن ندیمی بوشهری - مشاور وزیر نفت و مسئول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در وزارت نفت - انجام داده است که مشروح آن به شرح زیر است...

از چه زمانی آقای بابک زنجانی وارد معامله با وزارت نفت شده است؟

شروع حضور آقای بابک زنجانی در معاملات نفتی به خرداد سال 1391 برمی گردد و از تاریخ اول دی ماه 1391 هم وزارت نفت با وی دیگر هیچ معامله‌ای نداشته است . البته قبل از آن وی از طریق بانک خود اقداماتی در جهت جابه‌جایی پول انجام می‌داد.

علت حضور بابک زنجانی در معاملات نفتی چه بود؟

در شرایط فشارهای ناشی از تحریم و لزوم پذیرش ریسک، به تشخیص مقامات وقت وزارت نفت و بانک مرکزی برای عبور از این شرایط دشوار، فروش نفت به وی انجام گرفت.

میزان طلب شرکت نفت از وی چقدر است؟

اصل مطالبات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه آن از آقای بابک زنجانی حدوداً بالغ بر دو میلیارد یورو - معادل حدود دومیلیارد وهفتصد میلیون دلار- است که این رقم بابت فروش نفت و دیگر مطالبات است.

وزارت نفت تاکنون برای وصول مطالبات خود چه اقداماتی کرده است؟

وزارت نفت ستاد ویژه‌ای برای وصول مطالبات از آقای زنجانی تشکیل داد و پس از بررسی راهکارهای مختلف، باتوجه به پیگیری‌های مستمر در سه ماه گذشته و عدم وصول مطالبات ، وزارت نفت اقدام به طرح شکایتی علیه نامبرده کرده که نهایتاً منجر به دستگیری وی شد.

زنجانی به طور مکرر عنوان کرده که مطالبات دولت را پرداخت کرده است، واقعیت چیست؟

ادعاهای مطرح شده از طرف وی مبنی بر پرداخت مطالبات نفت چیزی جز انحراف اذهان و تلاش در جهت به تاخیر انداختن پرداخت مطالبات دولت نبوده و تاکنون وزارت نفت وجهی بابت بدهی خود پرداخت نکرده است. انتظار می‌رود ، پول نفت هرچه زودتر با قاطعیت دستگاه قضایی وصول و به حساب دولت واریز شود.

علت این که عده ای وانمود می کنند انجام معاملات در دولت یازدهم صورت گرفته ، چیست؟

بهتراست علت این مساله را از خود این عده سؤال کنید ولی همانطور که در سؤال اول پاسخ داده شد، آخرین معامله وی در سال 1391 بوده و آنچه مسلم است نه تنها هیچگونه معامله‌ای با آقای زنجانی در دولت آقای روحانی صورت نگرفته، بلکه به‌شدت از ابتدا پیگیر وصول مطالبات دولت بوده‌ایم و تا وصول نهایی آن پیگیری خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
بازداشت آ-صابریان همدست بابك زنجانی به گفته قاضی مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نهاد ریاست جمهوری: باید از پورمحمدی شکایت کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری به سخنان اخیر پورمحمدی

در پی انتشار سخنان اخیر حجت الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده 450 میلیون یورویی کیش، که در آن ادعاهای وی در این خصوص مجدداً تکرار شده، اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای به این مساله پاسخ داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

آقای پورمحمدی.. کشف خیالی شما شوی تبلیغاتی است!

شما در مصاحبه اخیرتان مجدداً به کشف «فساد در قرارداد 450 میلیون یورویی کیش» اشاره کرده‌اید. این در حالی است که تا این لحظه از ارائه متن قرارداد این «فساد بزرگ!!» عاجز مانده‌اید. جناب آقای مصطفی پورمحمدی، خوب است بدانید مطابق روایات و آموزه های دینی و اخلاق اسلامی، دروغ گویی و تهمت و افترا و سوءاستفاده از مقام و قدرت، مصداق مفسده بزرگ است.

 

اگر ادعای شما مبنی بر «کشف فساد 450 میلیون یورویی» شوی تبلیغاتی نیست، پس چیست؟ آیا تیزر تبلیغات انتخاباتی است؟!

 

جنابعالی که مدعی کشف فسادهای بزرگ مالی هستید بالاخره چرا اقدامی در جهت پس دادن مبلغ 250 میلیارد ریال نمی کنید که در دوران تصدی وزارت کشور به پرداخت غیر قانونی آن متهم شده اید؟ آیا این مبلغ از بیت المال مسلمین جداست؟!

 

به نظر می رسد که این بار نباید از «شوی تبلیغاتی» شما گذشت. باید شکایت از شما را به مراجع قضایی برد و قطعاً دادگاه صالح نیز روشنگری بزرگ خواهد بود برای کشف خیالی شما.

 

در خاتمه، برای آخرین بار به شما فرصت می دهیم که عین متن قرارداد، اسناد مالی پرداختی و نیز اسامی همه کسانی را که خورده اند! و برده اند! منتشر کنید. اگر منتشر کردید که ما رسماً در پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی خواهیم کرد؛ اما اگر منتشر نکردید باید بدانید که ملت شریف ایران اظهارات شما را یک بلوف آشکار و یک چاخان بزرگ خواهند دانست./ایسنا