اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنان نیم ساعت بیشتر از مردان می‌خوابند


آیا دیشب خوب خوابیدید؟ پاسخ این سوال می‌تواند بسته به سن، مکان و جنسیت شما تغییر کند. یک نظرسنجی از 5000 نفر در سراسر جهان نشان داده که زنان، به خصوص زنان زیر 25 سال، بیشترین میزان خواب را دارند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: آیا دیشب خوب خوابیدید؟ پاسخ این سوال می‌تواند بسته به سن، مکان و جنسیت شما تغییر کند. یک نظرسنجی از 5000 نفر در سراسر جهان نشان داده که زنان، به خصوص زنان زیر 25 سال، بیشترین میزان خواب را دارند.

زنان نیم ساعت بیشتر از مردان می‌خوابند

«دنیل فورجر» و تیمش از دانشگاه میشیگان توانستند با استفاده از اپلیکیشنی به نام Entrain به این مجموعه‌ی عظیم از داده‌ها دسترسی داشته باشند. مردم از این اپلیکیشن برای پیگیری خواب‌شان استفاده می‌کنند. فورجر با موافقت کاربران این برنامه به داده‌های آنها درباره‌ی زمان بیداری، زمان خواب، منطقه‌ی زمانی و طول روز دسترسی پیدا کردند.

آنها این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و پی بردند که مردان میان‌سال کمتر از همه می‌خوابند، در حالی که زنان زیر 25 سال بیشترین میزان خواب را دارند. روی هم رفته، زنان به‌طور میانگین 30 دقیقه بیشتر از مردان می‌خوابند چون کمی زودتر به خواب می‌روند و دیرتر از خواب بیدار می‌شوند.

زمان بیدار شدن یک فرد ارتباط زیادی به مدت زمان خواب او دارد. این نشان می‌دهد کسانی که شاغل هستند و باید صبح زود سر کار حاضر شوند، خوابشان از کسانی که کارشان دیرتر شروع می‌شود، کمتر است.

همچنین بین کشورهای مختلف هم تفاوت‌هایی وجود داشت. مثلا، مردم سنگاپور به طور میانگین 7.5 ساعت می‌خوابند، در حالی که این رقم برای استرالیایی‌ها 8.1 ساعت است. ظاهرا علت اصلی این موضوع دیر خوابیدن بود. مردم سنگاپور معمولا تا ساعت 11:45 شب بیدار می‌مانند، در حالی که در استرالیا مردم عموما ساعت 10:45 شب به خواب می‌روند.

این تیم پی برد که به طور کلی، زمان بیداری ارتباط مستقیمی به طول روز دارد. شاید علت این موضوع این باشد که زمان خواب تحت تاثیر عوامل اجتماعی تغییر می‌کند.

داده‌های این برنامه همچنین آشکار کرد که هر چه مردم سن‌شان بالاتر می‌رود زودتر می‌خوابند و بیدار می‌شوند. فورجر می‌گوید: «هر چه سن فرد بالاتر می‌رود، خوابیدن در ساعت‌های خاصی برای او سخت‌تر می‌شود. بنابراین افراد ساعت خواب‌شان را بر مبنای همین ساعات تنظیم می‌کنند.»

فورجر توصیه می‌کند که اگر شما می‌خواهید زود بخوابید اما نمی‌توانید خوب بخوابید، بهتر است در طول روز ساعات بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید. تیم فورجر پی برد کسانی که در معرض نور بیرون از خانه قرار دارند، بیشتر از کسانی می‌خوابند که عمدتا در معرض نور داخل خانه قرار دارند. البته شاید علت این موضوع این باشد که فعالیت‌های خارج از خانه خسته‌کننده‌تر هستند.

یک رفتارشناس از دانشگاه استنفورد به نام «جیمز زایتزر» می‌گوید بیشتر اطلاعاتی که ما درباره‌ی خواب داریم، از مطالعات آزمایشگاهی به دست آمده است. او می‌گوید: «این تحقیق زاویه‌ی دید متفاوتی از خواب در دنیای واقعی ارایه می‌دهد.»


ویدیو مرتبط :
اعلام ساعت (پانزده یا نیم ساعت گذشته)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روز ایده آل مردان بریتانیایی؛چهار ساعت و نیم روابط جنسی و سه ساعت و نیم خواب!



اخبار ,اخبار اجتماعی ,روز ایده آل مردان بریتانیایی

 

اخبار اجتماعی  - نتایج عجیب یک نظر سنجی
روز ایده آل مردان بریتانیایی؛چهار ساعت و نیم روابط جنسی و سه ساعت و نیم خواب!

نتایج یک نظر سنجی از مردان در بریتانیا نشان می‌دهد که یک روز ایده‌ال برای آنان تقریبا از چهار ساعت و نیم روابط جنسی ، سه ساعت و نیم کار، سه ساعت و نیم خواب و سه ساعت و نیم دیدار دوستان و خانواده تشکیل شده است.

نتایج یک نظر سنجی از مردان در بریتانیا نشان می‌دهد که یک روز ایده‌ال برای آنان تقریبا از چهار ساعت و نیم روابط جنسی ، سه ساعت و نیم کار،  سه ساعت و نیم دیدار دوستان و خانواده تشکیل شده است.

بی بی سی گزارش داد که علاوه بر این مردان انگلیسی دو ساعت و سی و هشت دقیقه برای خوردن و آشامیدن و بیست و نه دقیقه هم برای رسیدن به سر و وضعشان در نظر گرفتند تا یک روز کامل داشته باشند.

۶۴ درصد مردانی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند، عقیده داشتند که تکنولوژی به آنها کمک می‌کند تا هر چه بیشتر خود را با فعالیت‌های روزمره وفق دهند، از جمله اینکه در دستشویی از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند و بیست درصد آنها زمانی را که در راه خانه یا کار هستند برای یادگرفتن یک زبان جدید استفاده می‌کنند.

اما پنجاه و یک درصد مردان زیر ۳۴ سال نگران آن بودند به دلیل کمبود وقت، فرصت تجربه کافی نداشته باشند و یک چهارم آنها گفتند که سعی می کنند برای مدیریت زندگی پرمشغله خود راه‌های تازه‌ای پیدا کنند و هفتاد درصد هم گفتند برای اینکه وقت بیشتری پیدا کنند حاضرند از تعداد دوستانشان کم کنند.

همسر ایده‌آل
در همین حال، پژوهشگران در یک نظر سنجی دیگر از مردان درباره همسر ایده‌آل سوال کردند که نتایج آن نشان داد تعریف همسر ایده‌آل برای مردان نسبت به پنجاه سال پیش تفاوت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

گزیده‌ای از “راهنمای همسر خوب” که در سال ۱۹۵۵ در بریتانیا چاپ شد:

•شام باید همیشه حاضر باشد، حتی از شب قبل برنامه‌ریزی کنید.

•به حرف‌هایش گوش دهید، شما ممکن است چیزهای مهمی برای گفتن داشته باشید اما لحظه‌ای که شوهرتان وارد خانه می‌شود موقعش نیست.

•اگر شوهرتان دیر به خانه برگشت یا حتی اصلا برنگشت شکایت نکنید. این را با تمام مشکلاتی که او در طی روز ممکن است داشته باشد مقایسه کنید.

پنجاه سال پیش “همسر ایده‌آل” میز شام را برای ورود همسرش آماده کرده بود و با روبانی به مو آماده بود تا به داستا‌ن‌های مهم شوهرش گوش دهد.

اما اکنون همسر ایده‌آل همپای شوهرش است، دخل و خرج خانه را در کنترل دارد و از اینکه با شوهرش هم‌پیاله شود لذت می‌برد.

دو سوم مردانی که در این نظر نظرسنجی شرکت کرده بودند، زنی را ترجیح می‌دادند که اقتصاد خانواده را مدیریت کند در حالیکه پنجاه سال پیش این کاری مردانه به شمار می رفت.

علاوه بر این هشتاد و چهار درصد مردان عقیده دارند که زن و مرد باید در انجام امور خانه مشارکت داشته باشند.

البته غذا همچنان برای مردان مهم است و تقریبا نیمی از مردان (۴۸ درصد) برای دستپخت خوب امتیاز بسیار بالایی قائل بودند، اما فقط ۹ درصد برایشان مهم بود که همسرشان بتواند کیک بپزد.

اخبار اجتماعی - پیام نو