اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنان دلواپس با اتوبوس به تجمع آورده شدند! / واکنش استانداری تهران به تجمع غیر قانونی زنان دلواپس (+تصاویر)



اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار سیاسی - حاشیه های تجمع بدون مجوز حجاب در میدان فاطمی
زنان دلواپس با اتوبوس به تجمع آورده شدند!

با وجود اعلام رسمی فرمانداری و استانداری تهران مبنی بر صادر نشدن مجوز برای تجمع مقابل وزارت کشور، بیش از هزار تن با حضور در ضلع شمال غربی میدان فاطمی به تجمع و شعار پرداختند و سپس به سوی میدان ولی عصر(عج) به راهپیمایی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری آنا، در این تجمع بیانیه ای خوانده شد، اما در حالی که تصور می شد افراد با آگاهی از بدون مجوز بودن تجمع باز گردند، چندین دستگاه اتوبوس و مینی بوس، در حال خالی کردن افراد برای حضور در تجمع بودند. این افراد که چند صد زن و مرد بودند، برخی دست نوشته ها را در دست گرفته اند و با حضور آنها ضلع شمالی میدان فاطمی تقریبا مسدود شد و ترافیک شدیدی در خیابان فاطمی و بزرگراه شهید گمنام به وجود آمده است.

حضور ماموران نیروی انتظامی در محل بسیار کم‌رنگ گزارش شده، اما حسین الله کرم از اعضای گروه موسوم به انصار حزب‌الله، نیز در جمع حاضر بود و صحبت‌هایی با سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران کرد. به گزارش خبرنگار آنا برخی حاضران شعارهایی چون "حجاب همسرت کو، ای مرد غیرتت کو؟" و "حجاب هر جامعه، پیروی از فاطمه" سر می‌دادند.

گفتنی است اکثر اعلامیه‌ها و پیامک‌های تجمع "حجاب و عفاف" بدون امضا منتشر شده و برخی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی را برگزارکننده تجمع در اعتراض به وضعیت حجاب دانسته‌اند، اما فرمانداری و استانداری در مصاحبه و بیانیه‌هایی تاکید کردند که این تجمع مجوز ندارد. حدود ساعت 17، شماری از تجمع‌کنندگان به سمت میدان ولی عصر سرازیر شده و در قسمت خط ویژه این خیابان، راهپیمایی کردند.
برخی عابرین با مشاهده این جمع، کنار می‌رفتند، برخی بی تفاوت بودند و برخی لبخند می‌زدند!

 

----------------------------

مدعیان نهی از منكر خودشان خلاف می‌كنند
زنان دلواپس تجمع غیرقانونی برگزار كردند

تجمع امروز درباره عفاف و حجاب غیرقانونی است و استاندار تهران گفت: تجمع امروز درباره موضوع عفاف و حجاب، خلاف قانون است و کسی که می‌خواهد نهی از منکر کند، خودش نباید چنین خلافی را انجام دهد.

سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر گروهی که می‌خواهد اقدام به برگزاری تجمع کند باید مراحل قانونی برگزاری تجمع را طی کند و مجوز داشته باشد. وی اضافه کرد: محتوای تجمع هرچه باشد، چه سیاسی، چه فرهنگی و چه موضوع دیگر فرق نمی‌کند و برای برگزاری آن باید از مسئولان ذیربط مجوز دریافت شود.

هاشمی در مورد تجمعی که امروز درباره حجاب و عفاف برگزار شد، با تاکید بر غیرقانونی بودن این تجمع، گفت: هیچ مسئولی پیدا نمی‌شود که به حجاب و عفاف اعتقادی نداشته باشد اما هر روندی قانون و چارچوب خاص خود را دارد و نباید شأن بحث حجاب و عفاف را آنقدر پایین بیاوریم که تجمعی به این شکل برگزار کنیم. چنین مسائلی باید در جای خاص برگزار شود و شاهد حضور خوبی در این راستا باشیم. استاندار تهران افزود:‌ این شکل برگزاری تجمع بدون داشتن مجوز، خلاف است. ضمن اینکه باید دانست کسی که می‌خواهد نهی از منکر کند، خودش نباید کار خلاف قانون انجام دهد.

وی با بیان اینکه "انتظار ما از این دوستان این است که قبل از برگزاری تجمع، مجوز لازم را اخذ کنند"، تاکید کرد: دولت به هیچ وجه با تجمعات غیرقانونی موافقتی ندارد و تجمع امروز در بحث حجاب و عفاف نیز خلاف قانون بوده است. هاشمی درباره نوع برخورد با چنین تجمع‌هایی، گفت: ما هفته آینده در شورای تأمین استان در رابطه با چنین تجمعاتی بحث و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و نحوه برخورد را هم مورد توجه قرار خواهیم داد.

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

 

اخبار,زنان دلواپس

چند توریست در حال تماشای تجمع

 

اخبار سیاسی - آنا،ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تجمع زنان بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع مقابل وزارت ورزش در اعتراض به حضور زنان در ورزشگاه + تصاویر



برخی افراد امروز در اعتراض به طرح حضور زنان در ورزشگاه‌ها مقابل وزارت ورزش تجمع کردند. تجمع‌کنندگان مقابل در ورودی وزارت ورزش به اقامه نماز جماعت پرداختند.

به گزارش خرداد، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن بنرهایی با شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه و با آرزوی موفقیت تیم ملی مقابل آمریکا اعتراض خود را نشان دادند. این افراد همچنین خواستار عزل شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری ایران در امور بانوان و خانواده شدند. این تجمع در حالی برگزار شد که امروز وزیر کشور نسبت به برگزار تجمع‌های غیرقانونی هشدار داد و گفت:‌ ما قطعا با هر نوع تجمع غیرقانونی مقابله می کنیم.

همچنین براساس گزارش‌ برخی رسانه‌ها، ورود کلیه بانوان به سالن‌ 12 هزار نفری آزادی در طول مسابقات لیگ جهانی ممنوع شد. یک منبع آگاه در فدراسیون والیبال ضمن تایید این خبر، به ایسنا اعلام کرد که تمهیدات ویژه‌ای برای رفت و آمد و خدمات رفاهی تماشاگران در نظر گرفته شده است و بلیت‌های مسابقات والیبال ایران و آمریکا نیز از طریق اینترنت به فروش رسیده است.

پیش از این گفته شده بود فدراسیون والیبال تدبیری برای ورود تعداد مشخصی از تماشاگران خانم با کارت شناسایی مخصوص اتخاذ کرده است، اما این موضوع با واکنش تندی از سوی برخی جریانات همراه شد به طوری که روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای غواص برخی با در دست داشتن پلاکاردهایی از مردم برای اعتراض گروهی نسبت به حضور بانوان در مسابقات والیبال دعوت می‌کردند.

‌البته فدراسیون والیبال روز گذشته اعلام کرده بود که خرید بلیت برای خانم‌ها دیگر امکان پذیر نیست. این در حالی است که ناظران فدراسیون جهانی والیبال حساسیت ویژه‌ ای روی حضور خانواده‌ها در مسابقات لیگ جهانی والیبال دارند.

فدراسیون جهانی والیبال با تک جنسیتی شدن محیط های ورزشی به شدت مخالف است و مسئولان بلند پایه این فدراسیون قبلا متذکر شده بودند که در صورت تک جنسیتی شدن سالن‌های والیبال در ایران و ممانعت از ورود خانم‌ها به ورزشگاه، ایران از میزبانی در سطح یک لیگ جهانی والیبال محروم خواهد شد. تیم ‌ملی والیبال ایران از ساعت 21 روزهای 29 و 31 خرداد ماه (جمعه و یکشنبه) میزبان تیم ‌ملی والیبال آمریکا خواهد بود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , طرح حضور زنان در ورزشگاه‌ها

 

اخبار,اخبار اجتماعی , طرح حضور زنان در ورزشگاه‌ها

 

اخبار اجتماعی - خرداد