اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین لرزه 6.3 ریشتری افغانستان را لرزاند


منابع خبری گزارش داده‌اند دست‌کم 30 نفر در پاکستان بر اثر زمین‌لرزه‌ای در روز جمعه که کانون آن در شمال شرق افغانستان بوده زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: منابع خبری گزارش داده‌اند دست‌کم 30 نفر در پاکستان بر اثر زمین‌لرزه‌ای در روز جمعه که کانون آن در شمال شرق افغانستان بوده زخمی شده‌اند.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.3 در مقیاس ریشتر، روز جمعه، شمال شرق افغانستان، در نزدیکی نواحی مرزی این کشور با پاکستان و تاجیکستان را لرزاند.

طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، این زمین‌لرزه به زخمی شدن دست‌کم 30 نفر در منطقه پیشاور پاکستان، در فاصله 200 مایلی کانون این زمین‌لرزه منجر شده است.

«مهمند عصیم خان»، مسئول بخش پیشاور می‌گوید مرکز این زمین‌لرزه، منطقه «اشکاشم»، در ولایت «بدخشان» افغانستان است: منطقه‌ای کوهستانی با خانه‌های اکثر کاهگلی و آسیب‌پذیر در برابر بلایای طبیعی.

ساکنان این منطقه را اکثراً کشاورزان فقیر تشکیل می‌دهند.

عمق زمین‌لرزه 203 کیلومتری زمین گزارش شده است.

زمین لرزه 6.3 ریشتری افغانستان را لرزاند


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه رومانی را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه ۶.۴ ریشتری شمال افغانستان را لرزاند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مرکز ژئوفیزیک آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی شش و چهار دهم درجه در مقیاس ریشتر شمال افغانستان را لرزاند.

به گزارش ایرنا، برخی از مردم نیمه شب جمعه بر اثر این رلزله از خانه های خود خارج شدند و منتظر اطمینان از پایان یافتن پس لرزه ها هستند.


هنوز گزارشی از شدت زلزله و خسارات و تلفات احتمالی آن مخابره نشده است.


کابل پایتخت افغانستان امسال سه بار به لرزه درآمده است.

 

اخبار حوادث - ایرنا،مهر