اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین در نزدیكی محل احداث تونل خط ۳ مترو تهران نشست كرد



 

زمین در نزدیكی محل احداث تونل خط ۳ مترو تهران نشست كرد

مدیرعامل مترو تهران درباره حادثه نشست زمین در نزدیكی محل احداث تونل خط۳ مترو تهران گفت: حادثه ای در این تونل رخ نداده است.

محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح اظهار كرد: شب گذشته (چهارشنبه) در پی تركیدگی لوله آب در عمق ۳ الی ۴ متری، زمین نشست كرد.

وی گفت: این نشست به خاطر عملیات احداث تونل خط ۳ مترو تهران نبود بلكه تركیدگی لوله آب باعث رخداد این حادثه شده است و كارگران مترو در محل احداث این تونل مشغول به كار هستند.

مدیرعامل مترو تهران با تاكید بر اینكه محل وقوع حادثه با محل عملیات احداث تونل خط ۳ مترو تهران فاصله دارد، گفت: این حادثه در خیابان جوانه منتهی به خیابان چراغی رخ داد كه موضوع را به ماموران آبفا گزارش كردیم و آنان در حال اقدام و بررسی علل تركیدگی این لوله هستند.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
چهارمین تور آژانس عکس تهران در تونل های خط 3 مترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاكرات فنی ایران و چین برای احداث خط سریع السیر تهران - مشهد آغاز می شود



 

 

 

مذاكرات فنی ایران و چین برای احداث خط سریع السیر تهران - مشهد آغاز می شود

 

با هدف راه‌اندازی قطارهایی با سرعت 350 كیلومتر؛

مذاكرات فنی ایران و چین برای احداث خط سریع السیر تهران - مشهد آغاز می شود

پكن - مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاكرات فنی ایران و چین درباره ساخت راه آهن سریع السیر تهران - مشهد در 10 روز آینده خبر داد.

' عبدالعلی صاحب محمدی 'كه به چین سفر كرده است،روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در پكن اظهار داشت : درصورت توافق نهایی ، خط آهن سریع السیر تهران - مشهد با قطارهایی با سرعت 350 كیلومتر در ساعت، ایجاد خواهد شد.

وی گفت:موضوع ساخت راه آهن سریع السیر تهران - مشهد در دست مذاكره است و در سفر چین ، نمایندگان وزارت راه و ترابری و وزارت راه آهن چین مشخص شدند.

صاحب محمدی گفت : مرحله نخست این طرح مربوط به مسیر تهران - مشهد است و در مرحله دوم مسیر تهران - قم - اصفهان خواهد بود.

وی پیش بینی كرد در صورت توافق نهایی این طرح ظرف چهارسال اجرایی شود.

وی با اشاره به تجربه و پیشرفت خوب چین در توسعه خطوط ریلی پرسرعت و ایجاد مراكز كنترل ترافیك ریلی اظهار داشت : در مذاكرات با طرف های چینی با آنان درباره جذب سرمایه گذاری شركت های چینی مذاكره و گفت و گو شد.

به گفته مدیرعامل راه آهن ایران، انتقال دانش فنی برای ساخت لوكوموتیو ، ایجاد مركز كنترل ترافیك برای كنترل وهدایت قطارهای مسافربری وباری و تولید ریل باهمكاری كارخانجات فولاد ایران از دیگر محورهای مذاكرات هیات های ایرانی و چینی بوده است.

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری ایران روز گذشته در ملاقات با ' لیو جیجون ' وزیر راه آهن چین گفت : جمهوری اسلامی ایران از تمامی شركت های معتبر چینی كه مورد تایید وزارت راه آهن چین هستند، برای مشاركت در پروژه های ریلی و سرمایه گذاری در این طرح ها استقبال می كند.

بهبهانی با تاكید بر لزوم تسریع در اجرایی شدن قراردادهای امضا شده میان دوكشور خاطر نشان كرد : تشكیل كمیته جامع حمل و نقل ریلی میان دوكشور می تواند در تسریع همكاری های دوجانبه موثر باشد.

در این دیدار طرفین همچنین بر اتصال خطوط ریلی ایران و چین از طریق كشورهای قرقیزستان ، تاجیكستان و افغانستان تاكید كردند.

وزیران راه و ترابری ایران و راه آهن چین همچنین در مذاكرات خود بر تشكیل شركت های مشترك جهت ساخت علائم راه آهن ، لوكوموتیو ، واگن های مسافری به همراه انتقال تكنولوژی و دانش فنی تاكید كردند.

چین تجربه خوبی در صنعت حمل و نقل ریلی دارد و این كشور هفته گذشته قطار سریع السیر با سرعت 486 كیلومتر در ساعت را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

بدون شك ، جمهوری اسلامی ایران كه در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است نقطه اتصال بسیاری از كشورهای منطقه به شمار می رود و سرمایه گذاری و استفاده از تجارب كشورهای دیگر در صنعت حمل و نقل ریلی و قطارهای باسرعت بالا می تواند موقعیت ویژه كشورمان را به طور چشمگیری ارتقاء داده و زمینه توسعه روزافزون كشورمان را فراهم سازد...../تحلیل:ایرنا