اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین‌ لرزه ‌٩/٤ ریشتری در مرز هندوراس



 

بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت ‌٩/٤ ریشتر در در مقیاس امواج درونی زمین در منطقه مرزی «هندوراس» با «گوآتمالا » بسیاری از ساختمان‌ها تخریب شده و سه نفر نیز مجروح شدند.



«فرانسیسكو مونكادا» ـ یكی از مقامات ستاد ملی بحران «هندوراس» ـ‌ گفت: روز گذشته یك زمین لرزه به قدرت ‌٩/٤ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین منطقه مرزی میان این كشور با «گوآتمالا» را لرزاند.



وی خاطر نشان كرد: این زمین لرزه تاكنون تلفات جانی در پی نداشته است، اما متاسفانه سه نفر مجروح شده و تعدادی منزل مسكونی نیز تخریب شد.



این زمین لرزه نسبتا قدرتمند در ساعت ‌١٧:۴۰ به وقت محلی و ‌٢٣:۴۰ به وقت گرینویچ و در ‌٢٦٠ كیلومتری «تگوسی گالپا» پایتخت این كشور رخ داده است.



همچنین بر اثر وقوع این زمین لرزه مناطقی از غرب و شمال شهرهای «كارائیب» نیز لرزیده، اما از تعداد تلفات و میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه در این مناطق اطلاعی در دست نیست.



بر اساس اعلام موسسه لرزه نگاری و زمین شناسی دانشگاه ژئوفیزیك «هندوراس» ‌٣١ دسامبر ‌٢٠٠٩ میلادی نیز به زمین لرزه‌ای به قدرت ‌٨/٤ ریشتر همین مناطق را لرزانده بود.



وقوع زمین لرزه‌هایی با شدت‌های متفاوت در كشورهای آمریكای لاتین به دلیل وجود آتشفشان‌های نیمه فعال در این كشورهاست.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه شش ریشتری تایوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه ۷.۵ ریشتری مرز پرو و برزیل لرزاند



سازمان لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 7/5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)، مناطق مرزی بین پرو و برزیل در حوضه رود آمازون را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، زمین لرزه سه شنبه شب رخ داده و هنوز گزارشی در باره میران تلفات یا خسارت های احتمالی مخابره نشده است.

مرکز وقوع زلزله در 296 کیلومتری شمال غرب شهر«پورتو مالدونادو» در شرق پروه بوده است.

سازمان لرزه نگاری آمریکا همچنین گفت که زمین لرزه در عمق حدود 600 کیلومتری زمین و در منطقه جنگل های خالی از سکنه رخ داده و از این رو به احتمال زیاد خسارت و یا تلفات زیادی نداشته است.
رسانه ها همچنین اعلام کردند که ساکنان محلی در جنوب پرو نزدیک مرز شیلی نیز این زمین لرزه را احساس کرده اند.

شاهدان عینی همچنین گفتند که زمین لرزه از سوی ساکنان شهر لیما پایتخت پرو در فاصله 681 کیلومتری این زمین لرزه نیز شده است.

 

 اخبار  حوادث  -  ایرنا