اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین‌ لرزه‌های بجنورد خسارت جانی نداشت


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: خوشبختانه زمین‌لرزه‌های شب گذشته و صبح امروز مرکز استان و دهستان‌های اطراف، خسارت جانی نداشت و فقط چند مورد ترک‌خوردگی منازل اتفاق افتاده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: خوشبختانه زمین‌لرزه‌های شب گذشته و صبح امروز مرکز استان و دهستان‌های اطراف، خسارت جانی نداشت و فقط چند مورد ترک‌خوردگی منازل اتفاق افتاده است.

حسین عطیمی اظهارکرد: زمین لرزه 4.8 دهم ریشتری شب گذشته دربجنورد رخ داد خسارت جانی نداشت. فقط در دهستان‌های باباامان، گرمخان و آلاداغ به دلیل نزدیکی به کانون زلزله، خسارت‌هایی به منازل مسکونی و اماکن دامی وارد شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سه اکیپ از نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌منظور برآورد خسارت ریالی و میزان آسیب دیدگی به این دهستان‌ها اعزام شده‌اند.

عظیمی افزود: خوشبختانه در خراسان‌شمالی همه منازل روستایی بیمه است و نگرانی از بابت بروز خسارت برای مردم وجود ندارد. از شب گذشته تاکنون نیروهای امدادی، اورژانس و مدیریت بحران همه شهرستان‌ها در آماده‌باش هستند.

از شب گذشته تاکنون 14 پس‌لرزه بجنورد را لرزانده است.

ساعت 22:22 دقیقه شب گذشته چهارم خرداد ماه سال جاری زمین‌لرزه‌ای با قدرت 4.8 ریشتر بجنورد را لرزاند، همچنین صبح امروز نیز زمین‌لرزه‌ای با قدرت 3.7 دهم رخ داد، علاوه بر آن تاکنون 14 پس‌لرزه با قدرت‌های متفاوت در بجنورد به وقوع پیوسته است. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در شهرستان‌های اطراف نیز احساس شد.

این زمین‌لرزه موجب شکسته شدن شیشه و دیوار برخی منازل شد. خسارتهای احتمالی این حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تصادف شدید در رالی که خسارت جانی نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه دیشب هیچ خسارت جانی نداشت


استاندار کرمان با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی در کرمان گفت: زمین لرزه 5.5 ریشتری سیرچ خسارت جانی نداشته است.

خبرگزاری مهر: استاندار کرمان با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی در کرمان گفت: زمین لرزه 5.5 ریشتری سیرچ خسارت جانی نداشته است.

اسماعیل نجار  اظهارداشت: زمین لرزه ای که به شدت 5.5 ریشتر سیرچ در نزدیکی شهر کرمان را لرزاند طبق آخرین بررسیها هیچ خسارت جانی در پی نداشته است.

وی گفت: اطلاعات جمع آوری شده از روستاهای مختلف دهستان سیرچ نشان می دهد خسارات مالی نیز بسیار جزئی است و این خسارات نیز در حال جمع بندی است و به زودی اعلام می شود.

نجار افزود: گروههای امدادی با این وجود در منطقه حضور دارند و آماده باش هستند.

وی با اشاره به مقاوم سازیهای انجام شده در روستاهای استان کرمان گفت: این مقاوم سازیها میزان خسارات زمین لرزه های استان کرمان را به شدت کاهش داده است.