اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمزمه خداحافظی رضا زاده از شورای شهر: اولویت اول من وزنه برداری است



اخبار,اخباراجتماعی,استعفای رضا زاده

 

 اخبار اجتماعی - زمزمه خداحافظی رضا زاده از شورای شهر: اولویت اول من وزنه برداری است

حضور همزمان در برخی مناصب از پاشنه آشیل های شورای شهر تهران است و تا کنون شماری از اعضای این شورا از جمله مفتح، حجت و سلطانی فر حضور در مجلس یا دولت را به حضور در پارلمان پایتخت ترجیح داده اند. چندی پیش نیز احمد دنیامالی در دوراهی ریاست بر فدراسیون قایقرانی و حضور در شورای شهر نیز عطای ریاست بر فدراسیون را به لقایش بخشیده بود و حالا قرعه به نام حسین رضا زاده، قوی ترین مرد جهان و سنگین وزن ترین عضو شورای شهر تهران افتاده است.

احتمالا نشست خبری محمود گودرزی در مقام وزیر ورزش و جوانان که در دومین روز از شهریور ماه امسال برگزار شد بیش از همه کام حسین رضا زاده را تلخ کرده باشد. چراکه آقای وزیر در این نشست در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره برخی مدیران دو یا چند شغله سخنان صریحی را به زبان آورده و از تذکر چندباره وزارت ورزش و جوانان به حسین رضازاده در خصوص مشخص کردن وضعیتش در شورای شهر یا فدراسیون وزنه برداری خبر داده بود.

گودرزی در آن روز برای نخستین بار در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام کرد: « درباره بحث دو شغله‌ها دو بار به آقای رضازاده تذکر داده شده که مشخص کند یا در ورزش می‌ماند یا در شورا. تمایل ما این است که در ورزش بماند چون فردی ورزشی است اما باید خیلی زود تکلیف را روشن کند. قول داده‌اند که خیلی زود به این مسئله رسیدگی خواهند کرد... ».


این سخنان وزیر ورزش و جوانان که در رسانه ها به خط و نشان معروف شد شرایط را برای رضا زاده سخت تر کرد و او می بایست ضرف مدت کوتاهی تصمیم خود برای حضور در شورایی که با رای 270 هزار و 390 تهرانی راهی آن شده بود، می گرفت.

سخنان وزیر ورزش اما در کلام هم که شده با واکنش مثبت حسین رضا زاده روبه رو شد.


او ساعتی بعد از این سخنان محمود گودرزی در گفت وگویی که تسنیم آن را منتشر کرد، با بیان اینکه من تابع قانون هستم و وزیر ورزش نیز حق دارد، گفت: « اگر قرار به انتخاب باشد در نهایت وزنه‌برداری را انتخاب خواهم کرد، هرچه دارم از وزنه‌برداری است و طبیعی است که اولویت اصلی من وزنه‌برداری باشد. »

حالا با گذشت حدود دو هفته از سخنان وزیر ورزش و واکنش رضا زاده، وی همچنان عضو شورای شهر است و گرچه زمزمه ها و احتمالاتی از تقدیم استعفای وی به هیات رییسه شورای شهر شنیده می شود اما این اقدام عملا رخ نداده و معلوم نیست که آیا قوی ترین مرد جهان بنا دارد تا برگزاری انتخابات جدید فدراسیون در اسفند ماه به حضور همزمانش در ریاست فدراسیون وزنه برداری و شورای شهر ادامه دهد یا همچون چهارعضو دیگر شورای شهر چهارم به زودی تصمیمش را خواهد گرفت.

این قهرمان جهان و افتخار آفرین کشورمان علیرغم رای نسبتا بالایی که برای ورود به شورای شهر تهران کسب کرده، در یک سال اخیر کمتر گفت وگویی پیرامون مسائل شهری و اجتماعی با رسانه ها انجام داده و گزارش روشنی از عملکرد یکساله خود در شورای شهر ارائه نداده است. موضوعی که انتقاد برخی از شهروندان را نیز به دنبال داشته و با استناد به گفت وگوی رضا زاده با خبرگزاری تسنیم نیز به نظر می رسد وی خود متوجه این موضوع شده و معتقد است که حضورش در فدراسیون وزنه برداری به مراتب موثرتر و راهگشا تر خواهد بود.

از سویی دیگر جستجویی ساده در موتورهای جستجو و آرشیو خبرگزاری ها نیز حاکی از این است که رضازاده فعالیت چندانی در طول یکسال حضور در شورای شهر نداشته است.

در صورت خداحافظی وی از شورای شهرتهران ، افشین حبیب زاده کلی ، به عنوان عضو علی البدل وارد شورای شهر تهران خواهد شد ، حبیب زاده از اعضای لیست ائتلاف یاران خاتمی و هاشمی در انتخابات شورای شهر بود که با کسب رای 108 هزار و 59 پایتخت نشین ، جایگاه سی و پنجم را در جدول آرای نمایندگان شورای شهر به خود اختصاص داده بود.

حبیب زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناس مهندسی مکانیک است و از فعالان حوزه کارگری، اشتغال و کار به شمار می رود که ریاست موسسه آموزش عالی کار و مدیرعاملی اتحادیه مرکزی تعاونی های مسکن کارگران ایران از جمله سوابق وی به شمار می آید.


 اخباراجتماعی - تدبیر
 


ویدیو مرتبط :
سوژه روز؛ رضا زاده شورای شهر یا فدراسیون؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضا زاده از شورای شهر تهران استعفا نداد


حسین رضازاده عضو شورای شهر تهران برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری از عضویت در شورا استعفا نداد .

خبرگزاری مهر: وزارت ورزش و جوانان برای حضور حسین رضا زاده در انتخابات فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده بود وی تا ۶ اردیبهشت ماه فرصت دارد ازمسئولیتش در شورای شهر تهران استعفا دهد.

استعفای هر عضو شورای شهر تهران باید در صحن شورا رای گیری شود و سایر اعضا نیز باید با آن موافقت کنند. جلسه امروز شورای شهر تهران آخرین فرصت برای این رای گیری بود.

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران گفت : در دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی استعفای رضا زاده مطرح نشده است و گمان نمی کنم ایشان استعفا داده باشند زیر حضور وی در انتخابات فدراسیون قانونی است و نیازی به استعفای شورا ندارد.